Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er SMBA racistisk?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi var lige ved at læse om SMBA.. da vi overvejer at stifte sådan et selvskab. - Vi kan dog ikke helt finde ud af, "Der må jo være en hage ved det?"

men jeg faldt lige over det her på  på www.smba.dk tjek det lige

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej... ja en sådanne tråd skal du nok få mange svar på.. der er mange meninger om SMBA.

.. groft sagt så består hagen ved det af at du har sværere ved at optage lån, det vil ofte kræve at du (privat) stiller sikkerhed og så vil du nok også opleve samarbejdspartnere der finder det useriøst.

........men ellers er der ingen hager ved det.

 

DAMM jeg fik først trykket på linket nu.. ikke den heldigste formulering, for at sige det pænt!!!!

 

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder lovende, vores omkostninger er ikke så vilde igen. - men vi skal ud og låne lidt..

Nogen kommentarer til "Virksomhedsordningen er ikke for hvide mennesker"

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hahaha, den var nu meget god.

Der er skrevet meget op og ned om SMBA, og der er da nogle muligheder i det, hvis man kan leve med de begrænsninger, der også er.

Henrik Krogh har begået et udemærket studie i SMBA og linker i sin signatur til nogle overvejelser, som man bør gøre sig i forbindelse med SMBA. Ellers læs de hundredevis af indlæg, der er skrevet herinde om den virksomhedsform gennem de sidste 2 år. Alene de spørgsmål og svar burde være tilstrækkeligt dækkende.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Jeg tror, at vi begge troede du mente det for sjov.... men her er forklaringen: For år tilbage var det en talemåde, som man brugte, når noget var totalt uforståeligt. (Det skal nok ses i lyset af, at man dengang mente at hvide mennesker var højt uddannede og forstod de det ikke, så var der ingen, der forstod det).

Udtalelsen er altså ikke racistisk på nogen måde, men det er en talemåde, der anvendtes meget og ofte for 20 år siden og længere tilbage.

Flemming

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Elkjær:
"Virksomhedsordningen er ikke for hvide mennesker"

Virksomhedsskatteordningen er åbenbart teknisk besværligt for den pågældende indehaver af smba jf. linket.

Virksomhedsordningen er basalt set eb skatteberegningsmodel, hvor du opnår en beskatningsform som minder om en selskabsbeskatning.

Henrik

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Simon Elkjær:
"Virksomhedsordningen er ikke for hvide mennesker"

Virksomhedsskatteordningen er åbenbart teknisk besværligt for den pågældende indehaver af smba jf. linket.

Virksomhedsordningen er basalt set eb skatteberegningsmodel, hvor du opnår en beskatningsform som minder om en selskabsbeskatning.

Henrik

Okay, er selvskabsbeskatning bedre end hvis mig og min partner stifter I/S..

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis  du laver et selskab - det være sig et A/S, SMBA, APS vil selskabsskatten være 25% af overskuddet. Hvad du får udbetalt som løn beskattes med din personlige trækprocent.

Hvis I laver et I/S skal skatten beregnes hov hver enkelt af jer. Det vil sige at du og din partner selv kan afgøre om den enkelte vil anvende Virksomhedskatteordningen eller ej. Den del du sparer op i VSO beskattes du med 25% af som en foreløbig Skat. Den del du hæver bliver du beskattet med svarende til din trækprocent.

Så groft sagt er du med et I/S nogenlunde stillet som med et selskab. 

Husk på alle de andre faktorer som hæftelse mv. Det er forhold som i også skal vægte ind. Der er mange som starter med et I/S og siden omdanne det til et selskab når kapitalen er til det. Kunne være en tanke værd.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan slet ikke se noget problem i den formulering i forhold til at det skulle være racistisk. Hvis vi nu havde apartheid i DK kunne man måske snakke om det men vi taler om en almindelig talemåde som jeg også selv kan finde på at bruge.

Det jeg derimod kan se et problem i er at man pacer virksomhedsordningen op som noget meget kompliceret. Det er som Henrik skriver i bund og grund blot en skatteberegningsmodel  og nej det er ikke for hvide mennesker. Det er aflæggelse af et regnskab for et selskab heller ikke og da slet ikke for et SMBA hvor mange dårligt nok kender den juridiske og skattemæssige form og konstellation.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Hvis  du laver et selskab - det være sig et A/S, SMBA, APS vil selskabsskatten være 25% af overskuddet. Hvad du får udbetalt som lån beskattes med din personlige trækprocent.

(Lige en rettelse på vegne af Henrik)

Der skal selvfølgelig stå LØN, ikke lån ovenfor. LÅN til ejere/aktionærer er ulovlige i A/S og ApS (kender ikke reglen for SMBA, men går ud fra de også er det her).

Mvh. Flemming

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)