Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms mhp EU....

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et enkeltmandsfirma OG en finsk kæreste, jeg har to spørgsmål....:

-Jeg har købt en computer i FL, kan jeg trække den finske moms fra i momsregnskabet....?

-Hvordan afregner man når man arbejder for finske selskaber (jeg er fotograf....) og er dansk momsregistreret....?

Mvh Bjarke

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Easer:

-Jeg har købt en computer i FL, kan jeg trække den finske moms fra i momsregnskabet....?

Nej det skulle du have gjort, da du købte den med dit European VAT number.

Easer:

-Hvordan afregner man når man arbejder for finske selskaber (jeg er fotograf....) og er dansk momsregistreret....?

Du får deres VAT number og påføre det på din faktura, og så slipper de for at betale momsen.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nemmeste ville være at få en dansk kæreste Wink

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:

Det nemmeste ville være at få en dansk kæreste Wink

Hahaha... Ja ham må hellere i Ikea og få en ny ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Easer:
-Hvordan afregner man når man arbejder for finske selskaber (jeg er fotograf....) og er dansk momsregistreret....?

Du skal ikke beregne dansk moms på  din faktura. På fakturaen skal du anføre det finske selskabs momsregistreringsnummer  og notere, at der er tale om  "reverse charge".

Du skal på din momsangivelse skrive fakturabeløbet i rubrik C.

Easer:
Jeg har købt en computer i FL, kan jeg trække den finske moms fra i momsregnskabet....?

Nej.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

-ang computer: Nej, du kan ikke efterfølgende trække momsen fra. hvis du ved købet af computeren havde gjort sælger opmærksom på at den blev købt til et moms registreret firma skulle han ikke have lagt moms på.

Nu efterfølgende kan du gøre det at du siger at du købte computeren privat, og virksomheden enten nu køber den af dig til samme pris som du gav (altså momsen medregnet), på denne måde kan computerens pris (inkl. moms) trækkes fra i virksomhedens resultat (= din skat bliver mindre, bemærk at det kan være at det skal ske over flere år som afskrivninger hvis udgiften kommer over ca. 12000 som er grænsen for små anskaffelser).

Eller du kan sige at du købte computeren privat og nu betragte det som et privat indskud. dette vil igen sænke din skattebetaling ved årets afslutning.

 

-ang. salg til finske firmaer: Hvis dine kunder er momsregistrede firmaer i finland. så skal du have fat i reglerne for handel med vare til EU-lande (http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=130147&vId=202375)

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

lol

og det er så hvad der sker når man skriver lidt langsomt her sidst på aftenen. 3-4 andre når også at gå i gang med at svare ;) super, det viser at der er gang i den også på dette tidspunkt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin:
så skal du have fat i reglerne for handel med vare til EU-lande

Kun hvis han leverer papirbilleder - ellers er det reglerne om ydelser der er gældende.

Henrik

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Kun hvis han leverer papirbilleder - ellers er det reglerne om ydelser der er gældende.

Henrik

Sandt nok

Fra Kbh
Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker, det er altså et super sted det her, tak Allesammen....

-Krogh, hvad mener du med papirbilleder....?

Krogh, hvis du er lokaliseret i København så tager jeg dig gerne et portræt, dét er jeg god til, det her med økonomi dét er ikke min stærke side, tak for hjælpen både her og i den anden tråd....;-)

Bjarke

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)