Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal vi skaffe pengene?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er ved at forberede et større projekt.

Det handler om grossistvirksomhed/importør med salg til butikker i Europa.

Vi overvejer 3 måder at skaffe egenkapitalen på.

(Vi vil starte som A/S med en egenkapital på 1.5 millioner)

1. Finde 1-3 større investorer

2. Finde mange små investorer (Folkeaktier, giver flere mennesker et incitament til at købe produktet i butikkerne)

3. Finde 40-60 investore blandt de butikker, der skal forhandler vores produkter. (Giver butikken et stort incitament til at tage vores produkter ind på hylderne frem for nogle af vores konkurrenter)

 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen bud. Oplægget må da være relevant for flere?

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, du skriver absolut intet om hvilke produkter det er, hvad i har af erfaring og hvad investorene får ud af det.. Hvis i vælger at have 1-3, så skal man som minimum ligge 500.000 kr. og det er da ikke så lidt, hvorfor man nok gerne vil have meget mere information!

 

Jeg skriver heller ikke bare et indlæg hvor der står: Hej, jeg skal bruge 100.000 kr., nogen der vil betale?

 

Så en del mere information om jer selv, virksomheden og hvad man vil få ud af sine penge!

Altid en ny ide!

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvordan i skal bære jer ad, afhænger jo helt af hvem i er.......

Hvis i bare er nogle gutter der vil starte et firma uden selv at have noget at byde ind med, så er det et lån i skal bruge. Hvis i har en helt unik kontakt til en producent på et efterspurgt produkt som kun i kan få eneretten på i Europa og USA, så er model 3 en option. Osv. osv. - så derfor er der alt for få oplysninger til at i kan få brugbare svar, som Miloz så rigtigt skriver.

/Michael

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Miloz:

Tja, du skriver absolut intet om hvilke produkter det er, hvad i har af erfaring og hvad investorene får ud af det.. Hvis i vælger at have 1-3, så skal man som minimum ligge 500.000 kr. og det er da ikke så lidt, hvorfor man nok gerne vil have meget mere information!

 

Jeg skriver heller ikke bare et indlæg hvor der står: Hej, jeg skal bruge 100.000 kr., nogen der vil betale?

 

Så en del mere information om jer selv, virksomheden og hvad man vil få ud af sine penge!

 

Jeg søger ikke en investor med dette indlæg, prøver bare at lægge op til deba´t hvad fordele og ulemper kan være ved de forskellige modeller.

Når vi søger pengene kommer der et prospekt på 60-70 sider som beskriver alt i detaljer.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Miloz:

Tja, du skriver absolut intet om hvilke produkter det er, hvad i har af erfaring og hvad investorene får ud af det.. Hvis i vælger at have 1-3, så skal man som minimum ligge 500.000 kr. og det er da ikke så lidt, hvorfor man nok gerne vil have meget mere information!

 

Jeg skriver heller ikke bare et indlæg hvor der står: Hej, jeg skal bruge 100.000 kr., nogen der vil betale?

 

Så en del mere information om jer selv, virksomheden og hvad man vil få ud af sine penge!

 

Jeg søger ikke en investor med dette indlæg, prøver bare at lægge op til deba´t hvad fordele og ulemper kan være ved de forskellige modeller.

Når vi søger pengene kommer der et prospekt på 60-70 sider som beskriver alt i detaljer.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)