Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg ud af et ApS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et ApS i fællesskab med en partner (som er min svoger), ejerforholdet er lige, selskabet har kørt som en slags hobby virksomhed, der langsomt skulle opbygges. Det er desværre ikke gået helt efter planen, og virksomheden er nu tæt på konkurs, hvis der ikke sker noget. Min partner var medejer af en virksomhed ved siden af, som det var hensigten han skulle ud af, men det endte med at han overtog den, så han har forsømt vores virksomhed de sidste 4-5 måneder. Vores arbejdsfordeling var fra starten aftalt at jeg stod for salg og administration og han udførte opgaverne. Men som sagt begyndte han at blive mindre og mindre aktiv i virksomheden og til sidst endte det med, for 2 månder siden, at han ikke svarede på mine henvendelser, samt ikke udførte en opgave vi havde. Jeg har adskillige gange forsøgt at ringe, hvor han ikke svare, jeg har skrevet sms'er og endda et rekomanderet brev, hvori jeg gjorde ham det klart, at jeg ikke kunne leve med at han ikke svarede på mine henvendelser. Og jeg opstillede nogle valg muligheder for ham, for det videre forløb, men han reagerede ikke. Til sidst blev det for meget for min kone, der tog en snak med sin søster, for ca. 1 måned siden, dette resulterede så i at han har kontaktet mig på sms 4 gange og lovet at ringe, men han har endnu ringet.

Jeg er nu nået min grænse for lang tid jeg gider vente, og ønsker nu at komme ud af virksomheden hvis det kan lade sig gøre. Jeg tror ikke selv at jeg på nuværende tidspunkt kan sælge min andel, så dette er udelukket. Men er der en mulighed for at jeg kan trække mig ud, uden hans samtykke?, jeg er indstillet på at indbetale min andel af virksomhedens kassekredit for at komme ud, vi har begge personligt kautioneret.

Håber der er nogen der kan komme med et godt råd

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er mindre værdi end 125.000 i et aps, så kan det blive tvangsopløst. Herudover har I jo forhåbentligt præciseret en situation som denne i forbindelse med stiftelsen af selskabet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg kan forstå at du står for administrationen, må du have rimelig styr på hvormeget i skylder væk og hvorvidt i personligt og især dig har kautioneret for gæld. Men umiddelbart hæfter du fuldt ud for kassekreditten som du skriver det. Hvorvidt du kan komme igennem med banken ved at indbetale 50 %
afhænger i højgrad om dine og din svogers formueforhold. Bank slipper sandsynligvis ikke dig såfremt de mener at er det bedste kort i den aftale.
Har du brug for at få situationens økonomiske konsekvenser og vurderet hvilken strategi du evt. kan lægge dig op af kan du kontakt mig på 98311022 eller 29924519. På www.sag-partners.dk kan du se mere om mig.

Mvh

Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det lyder som et fint tilbud at tage en snak med Bertil. Det ville være dumt bare at "skride" fra noget som måske med enkle midler kan rettes op.  Mon ikke også at Bertil kan give dig/jer nogle redskaber til at komme videre med.

Henrik

Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode råd.

Jeg har været inde og læse lidt på det med tvangsopløsning, sådan som jeg opfatter det, så er det ikke noget jeg kan sætte i gang, er det ikke rigtigt opfattet?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Pewila:
Jeg har været inde og læse lidt på det med tvangsopløsning

Tvangsopløsning. Det kan du ikke selv sætte iværk. Men læn dig tilbage og smid alle skrivelser fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen ud og lad være med at indsende regnskaber. Så sker tvangsopløsning helt af sig selv!!

Men det er ikke en løsning som kan anbefales. Brug eksempelvis Bertils tilbud. Det kunne være at der var en bedre løsning.

Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er godt klar over at det ikke er den bedste løsning at lade det tvangsopløse, jeg ville helst have haft drevet firmaet videre, men da dette ikke er muligt pga. den manglende dialog med min partner, så er jeg nu indstillet på at komme ud af virksomhenden, hvis det er muligt uden at min partner skal acceptere det, da det ikke lader til at være muligt at få ham i tale. Så det med tvangsopløsningen er som udgangspunkt mit sidste valg.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er din kone og svigerinde ikke i stand til at få jer sat sammen og aftalt at I opløser firmaet?

Jeg ville da tale med min svigerinde. Det må da være i jeres alles interesse at I får løst dette mindeligt.

MVH jens

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)