Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt forskellige spørgsmål ang. skat, su, løn m.m.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Det kan godt være mange af disse spørgsmål jeg nu kommer til at stille er yderst selvsigende eller dumme, men jeg vil hellere stille dem en ekstra gang end at være i tvivl.

 

1: 

Jeg har oprettet en enkeltsmandsvirksomhed og har fra start af nogle udgifter til design udvikling samt programmering, er det muligt at trække disse fra i virksomheden før nogen indkomst?

 

2:

Da jeg er studerende og modtager SU, som jeg helst ikke vil af med ville jeg høre hvad der er fornuftigst at gøre med hensyn til min virksomhed. Ved siden af SUen har jeg et arbejde.. Det er sådan at så vidt jeg forstår må man ikke tjene mere end ca. 90.000 kr ved siden af SUen for at bibeholde denne.. Hvis nu min virksomhed begynder at tjene penge, kommer jeg hurtigt over de 90.000 om året, i det mit nuværende arbejde ligge på grænsen. Jeg ville høre om der så er en smart måde at gøre dette på, så pengene evt. blev i virksomheden, og ikke indgik som personlig indtægt (så jeg ikke mister min SU) Ved dette er muligt med APS, men har ikke kapitalen til at stifte dette.

 

3:

Nu hvor virksomheden er en enkelmandsvirksom er det så stadig fornuftigt at åbne en virksomhedskonto i min bank, så jeg modtager udbetalingerne til denne i stedet for min private konto

 

Håber I kan hjælpe mig med at få afklaret min tvivl

 

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick:
Jeg har oprettet en enkeltsmandsvirksomhed og har fra start af nogle udgifter til design udvikling samt programmering, er det muligt at trække disse fra i virksomheden før nogen indkomst?