Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt forskellige spørgsmål ang. skat, su, løn m.m.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Det kan godt være mange af disse spørgsmål jeg nu kommer til at stille er yderst selvsigende eller dumme, men jeg vil hellere stille dem en ekstra gang end at være i tvivl.

 

1: 

Jeg har oprettet en enkeltsmandsvirksomhed og har fra start af nogle udgifter til design udvikling samt programmering, er det muligt at trække disse fra i virksomheden før nogen indkomst?

 

2:

Da jeg er studerende og modtager SU, som jeg helst ikke vil af med ville jeg høre hvad der er fornuftigst at gøre med hensyn til min virksomhed. Ved siden af SUen har jeg et arbejde.. Det er sådan at så vidt jeg forstår må man ikke tjene mere end ca. 90.000 kr ved siden af SUen for at bibeholde denne.. Hvis nu min virksomhed begynder at tjene penge, kommer jeg hurtigt over de 90.000 om året, i det mit nuværende arbejde ligge på grænsen. Jeg ville høre om der så er en smart måde at gøre dette på, så pengene evt. blev i virksomheden, og ikke indgik som personlig indtægt (så jeg ikke mister min SU) Ved dette er muligt med APS, men har ikke kapitalen til at stifte dette.

 

3:

Nu hvor virksomheden er en enkelmandsvirksom er det så stadig fornuftigt at åbne en virksomhedskonto i min bank, så jeg modtager udbetalingerne til denne i stedet for min private konto

 

Håber I kan hjælpe mig med at få afklaret min tvivl

 

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick:
Jeg har oprettet en enkeltsmandsvirksomhed og har fra start af nogle udgifter til design udvikling samt programmering, er det muligt at trække disse fra i virksomheden før nogen indkomst?

Ja. Det er kun naturligt, at der er omkostninger forbundet med opstart.

Patrick:
eg ville høre om der så er en smart måde at gøre dette på, så pengene evt. blev i virksomheden, og ikke indgik som personlig indtægt

Du kan anvende virksomhedsskatteordningen. Der bliver dit overskud beskattet med en foreløbig skat på 25%. Det opsparede overskud indgår ikke indkomstgrundlaget for din SU. Når du så er færdiguddannet kan du hæve det opsparede.

Patrick:
Nu hvor virksomheden er en enkelmandsvirksom er det så stadig fornuftigt at åbne en virksomhedskonto i min bank, så jeg modtager udbetalingerne til denne i stedet for min private konto

Det er altid en god ide at holde firma og privat adskilt. Om det er bedst at oprette en erhvervskonto eller endnu en "privat" konto afhænger vil lidt af omfanget og hvad de bank kan tilbyde - ikke mindst prismæssigt....

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar.

Til spørgsmål 1:

Da jeg ikke har så mange udgifter til at starte med og foreløbig kun disse to + noget adworks samt facebook reklame, ville jeg høre om jeg kan undgå at investerer i en revisor i første omgang, og hvis ja, hvor jeg skal bogfører disse oplysninger så skat ser udgifterne ? (Skat.dk ? )

 

Til spørgsmål 2:

Hvordan "ændre" jeg min virksomhed så indtægten fra virksomheden indgår under virksomhedsskatteordningen ? - Fordi den udvej lyder jo mest fornuftigt. Så betaler jeg 25% i første omgang og så efterfølgende privatskat af resten når jeg vælger at hæve dem enten før eller efter endt studie ?

3:
 Iorden, tænkte jeg nok.

Mener ikke danskebank tager mere end 100-200,- årligt for en erhvervskonto med tilknyttet Dankort.

 

 

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick:
Da jeg ikke har så mange udgifter til at starte med og foreløbig kun disse to + noget adworks samt facebook reklame,

Du laver et regnskab for din virksomhed. Når du til sin tid skal lave selvangivelse er der en rubrik, hvor du skal skrive resultatet af egen virksomhed. Der angiver du dit under- eller overskud?

Patrick:
Hvordan "ændre" jeg min virksomhed så indtægten fra virksomheden indgår under virksomhedsskatteordningen ?


Det er et tilvalg du gør i forbindelse med selvangivelsen skal indsendes...

Patrick:
Mener ikke danskebank tager mere end 100-200,- årligt for en erhvervskonto med tilknyttet Dankort.

Hmmm billigt. Mener at vi ligger på omkring de 1.000 kr. for vores erhvervskonto...

Henrik

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Patrick:
Da jeg ikke har så mange udgifter til at starte med og foreløbig kun disse to + noget adworks samt facebook reklame,

Du laver et regnskab for din virksomhed. Når du til sin tid skal lave selvangivelse er der en rubrik, hvor du skal skrive resultatet af egen virksomhed. Der angiver du dit under- eller overskud?

Perfekt, men hvordan ved de hvad der er udgifter og hvad der er indtæger, eller tager man det bare op imod hinanden? 
Og skal de ikke have "bevis" på disse. 


Patrick:
Hvordan "ændre" jeg min virksomhed så indtægten fra virksomheden indgår under virksomhedsskatteordningen ?


Det er et tilvalg du gør i forbindelse med selvangivelsen skal indsendes...

Okat hvornår skal jeg udfylde sådan en. ? Normalt udfylder jeg mit private forskudsopgørelse men ingen selvangivelse? 

Patrick:
Mener ikke danskebank tager mere end 100-200,- årligt for en erhvervskonto med tilknyttet Dankort.

Hmmm billigt. Mener at vi ligger på omkring de 1.000 kr. for vores erhvervskonto...

Sidst jeg havde en erhvervskonto i Danske Bank tog de ikke mere end 1-200 kr.

 

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 06:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Patrick:

Perfekt, men hvordan ved de hvad der er udgifter og hvad der er indtæger, eller tager man det bare op imod hinanden? 
Og skal de ikke have "bevis" på disse. 


 

Det er kun dit overskud du skal oplyse skat om (altså Indtægter minus Udgifter). Du skal selv gemme alt dokumentationen for at dine tal er rigtige (altså alle bilagene), men du skal IKKE sende nogen form for dokumentation til skat medmindre at de skriver til dig og beder dig om det.

 

Jeg har vist hvordan du tilmelder dig virksomhedskatteordningen, og for at kunne vise det med billeder har jeg lavet det som en fil du skal hente (word dokument)

 http://rapidshare.com/files/305800797/virksomhedsskatteordningen.docx.html

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 06:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin:

Jeg har vist hvordan du tilmelder dig virksomhedskatteordningen, og for at kunne vise det med billeder har jeg lavet det som en fil du skal hente (word dokument)

 http://rapidshare.com/files/305800797/virksomhedsskatteordningen.docx.html

Nice lavet! Læg den ind i Wikien her på siten, så kan alle i fremtiden henvises dertil, og nemt få et hjælp og overblik!

Du får sku 5 stjerner herfra ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Nice lavet! Læg den ind i Wikien her på siten, så kan alle i fremtiden henvises dertil, og nemt få et hjælp og overblik!

Du får sku 5 stjerner herfra ;D

 

Takker og bukker Big Smile ved ikke helt hvordan jeg kan smide den ind i wikien. Men nu har jeg lagt filen under Download i stedet for (hvis nogen har lyst til at bruge filen til at lave en wiki side er de meget velkommen.

Mvh.

Benjamin

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Bejamin mange tak.

 

Er der et specielt program der evt. er gratis til regnskabsføring eller er excel nok?

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick:

Er der et specielt program der evt. er gratis til regnskabsføring eller er excel nok?

Jeg kan anbefale både E-economic, Saldi og SummaSummarum, de er alle gode. ingen af dem er gratis, men de er ret billige og alle tre har gratis prøve udgaver. Hør evt. din revisor ad om han kender og vil anbefale et af de tre (eller et 4'er).

En lidt dyrere løsning er C5 (evt. C5 light), dette program har på den anden side den fordel at mange revisore kender det og derfor nemt/hurtigt kan bruge det = lavere revisor udgift. men igen hør evt. din revisor.

 

Mvh.

Benjamin

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)