Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om jeg skulle oprette den her, men here goes.

Var i sommers ude og prissætte en skade for Topdanmark, dette blev lavet fordi kunden selv havde indhentet nogle priser, som Topdanmark mente var alt for høje, i den forbindelse kom jeg i kontant med personen der står for bygningerne derude, jeg fremsendte et tilbud på skaden, som blev godkendt af Topdanmark, denne var dog godt 250.000,- lavere end tidligere tilbud han havde fået.

Skaden skulle dog ikke udbedres, da han valgte af renoverer hele bygningingen i stedet for, også fik pengene udbetalt som tilskud.

Denne kunde fik dog ca. 250.000,- mindre pga. min prissætning, så kan godt se i dag at det faldt  måske ikke i god jord.

Han valgte dog at bede en beboer i en af sine udlejningsmål, at ringe til mig for færdiggørelse af 1.sal, og derefter sende regningen til ham, vi aftale med lejeren at dette klarede vi og ville sende regningen til ejeren af udlejningsejedommens virksomhed.

Regningen og flere rykker samt påmindelser er dog sendt til udlejeren, uden nogen som helst respons og kan hverken komme i kontakt med ham pr. telefon eller mail, han melder ikke tilbage på beskeder eller mails sendt til ham.

Hvordan står jeg lige, jeg har jo ikke indgået nogen aftale direkte med udlejeren, men med hans beboer.

Så skal jeg sende udlejerens firma en kreditnota, og sende regningen til lejeren / priavtperson  i stedet for, eller skal jeg forsøge mig med at trække udlejeren gennem inkasso.... ?

Det drejer sig om 29.000,- incl. moms tilbage fra Juli måned, har siden sendt 3 betalingspåmindelser, og herefter 2 rykkere.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart virker det jo vildt underligt, at ejeren ikke reagerer på dine regninger og rykkere. Og endnu mere underligt at han ikke svarer tilbage på beskeder. Så umiddelbart som du har beskrevet det ville jeg lave et betalingspåkrav på ham.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så du ville gå efter udlejeren, selvom det er lejeren der har bestilt arbejdet.

Ja, han har jo ingen indsigelse gjort med regningen, og da han ikke vil ringe tilbage, eller besvare en på mails, så må manden jo vide at han skylder pengene, og han kan dårligt afvise den, efter så mange rykker og betalings på mindelser.

Jeg tænke bare det var nemmere at sende regningen til lejeren i stedet for, da den er man der har bestilt arbejdet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er helt sikker på, at det er udlejeren der har fået lejeren til at bestille, så ja. Og du kan vel vurdere om det er arbejde, der normalt hører til udlejers område. Og ja, i og med, at han ikke på nogen måde protesterer over regning eller på nogen måde reagerer, så synes jeg sagen er klar. Det kan være han protesterer, når han får et betalingspåkrav, men så kan du jo altid til den tid vurdere om du skal stævne ham, evt. men lejeren som vidne. Jeg ville skynde mig at få sendt betalingspåkrav til retten, det tager jo trods alt også tid for retten at behandle den.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Er jeg rimelig sikker på men kan jo ikke bevise det, lejeren ringede jo direkte til mig, og vidste jeg havde været ude og besigtige skaderne tidligere, han havde fået mit nummer af udlejeren.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vil jeg stadig lave et betalingspåkrav, du kan jo højest miste 400-700 kr., i retsgebyr. Og så skal udlejer nemlig reagere på den ene eller anden måde. Du skal jo have dine penge for dit arbejde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har pligt på at reagere på tilsendte fakturaer. Man kan ikke bare ignorere regninger fordu man ikke mener de tilhører én, men skal reagere overfor kreditor.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville jeg gøre. Hvis du ikke selv orker at gøre det, så kan jeg tilbyde at køre forenklet inkasso. Det er no cure no pay, og ellers 25% af indkasserede beløb. Din eneste udgift i 1. omgang er retsafgiften på kr. 400-700 (afhængig af hvad vi beslutter) samt evt. kr. 400,- til politifremvisning, såfremt udlejer ikke møder op i retten.
Mit arbejde består i op til 3 rykkere i dit navn, udfærdigelse og indsendelse af papirer til retten, samt møder i retten. Skriv en PB, hvis du er interesseret.

Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Står selv i den situation, men dog med en kunde der ikke kan betale pg.a betalings standsning (nu konkurs)

Inden det kom så vidt blev jeg rådet til at revisor og jura studerende at henvende mig til advokat. Han sendte en brev/rykker ud på mine vejne med  advokat firmaets brev logo på. Det kan virke skræmmende på nogen at men har taget det ekstra skidt at sætte advokat på og så kostede det mig kun ca 500 kr her i Århus.

Min sag var på 29.735 kr og er det der vist det der blev kaldt en "små sag" da det er under 50.000 kr. Normalt ikke noget som retten ville køre uden jeg stod godt i min sag.

I dit tilfælde når du ikke kan bevise en mundtlig aftale, har du så materiale levering til adressen der ikke kan forveksles med det andet forsikrings arbejde du lavet der ? For så kan du bevise det er dig der har lagt materialer til den opgave der er tvist om. Det kan være Emails til kunde om opgave eller andet.  Hvis du så har disse klare ting om det er dig der har lavet det og han ikke betaler kan du ødlægge (tvinge ham til at betale eller konkurs) hans firma hvis ikke han betaler, hvis du trækker ham i retten. Men alt dette kan advokaten hjælpe dig igennem.

Jeg mener det er udlejer du skal rette fakturaen til for en udlejer  kan ikke hænge på en forbedering når det ikke er hans ejendom og derfor ingen råderet har over så stor en forandring på ejendommen.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)