Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt ApS med trængt ApS

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at indgå i et nystartet ApS, men jeg har min tvivl. Vi er to som indgår som personligt, mens to andre indgår med deres firma (ApS). Begge fimaer består kun af en mand. Vi er alle ligeværdige og indgår alle med 125.000 kr / 4.

Jeg har fundet ud af at det ene ApS har haft et underskud på ca. 600.000 kr i 2008 og jeg ved ikke helt hvordan det er gået i 2009. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke konsekvenser det evt. kan have på vores nystartede ApS.

Hvad sker der hvis han går konkurs?

Hvad sker der når vi begynder at tjene penge?

Er der andre grumme scenarie at overveje?

Jeg har ikke bragt det på banen endnu, da jeg godt kunne tænke kende de juridske konsekvenserne først.

Med venlig hilsen

Ivar

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du skriver, at i alle 4 indgår med 125 tkr.

Jamen disse 4 gange 125 tkr, er jo så tilstede, så forstår ikke, hvori din frygt består.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror han mener de indgår med 125.000/4 = 31.250 kr. :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:

Tror han mener de indgår med 125.000/4 = 31.250 kr. :)

Sådan læser jeg det godt nok os...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg mente vi alle indgår med 31.250 kr. Beløbet er sådan set ikke så afgørende.

Frygten består i at jeg skal indgå i et ny startet ApS, som består af 4 parter (2 andre ApS firmaer, en tredje person og mig selv). Det ene af de to ApS, som indgår, er trængt (se mit spørgsmål). Er det et problem eller kan det på sigt blive til et problem for vores ny startede ApS.

Jeg forestiller mig noget med at det 'trængte ApS' i fremtiden kunne gå konkurs, investorer vil have deres penge fra det 'trængte ApS' eller lignende. Kan der så gøres krav i vores ApS for f.eks en fjerde del eller er vi så pludselig partner med en bank? Kan vi blive tvunget til at købe det 'trængte ApS' ud?

Jeg kender ikke noget til juraen omkring dette, det er derfor jeg spørger og jeg håber at I forstår mit spørgsmål.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ivar:
Kan vi blive tvunget til at købe det 'trængte ApS' ud?

Ja det vil kunne blive en konsekvens, da de jo indgår som et aktiv i ApS. Afhængig af hvordan I har aftalt  det i
stiftelsen af det nye ApS kunne I jo risikerer at få et 4 mand med i ikke kendte.

MvH

Bertil V. Thomsen
SAG-partners ApS

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Vrou Thomsen:

Ivar:
Kan vi blive tvunget til at købe det 'trængte ApS' ud?

Ja det vil kunne blive en konsekvens, da de jo indgår som et aktiv i ApS. Afhængig af hvordan I har aftalt  det i
stiftelsen af det nye ApS kunne I jo risikerer at få et 4 mand med i ikke kendte.

Men hvis vi ved stiftelsen får formuleret os ud af denne situation, så er vi vel tvunget til at købe den fjerde partner ud, hvis situationen opstår? 

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

I bør få en advokat til at hjælpe jer med en anpartshaveroverenskomst. I en sådan kan I bestemme, hvad der skal ske, hvis en af parterne kommer under konkursbehandling.

Uanset den nævnte problemstilling bør I under alle omstændigher få lavet en anpartshaveroverenskomst inden I går i gang.

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Espresso. Få det indføjet i anpartshaveroverenskomsten hvad der skal ske i tilfælde af at en af jer bliver taget under konkursbehandling. Måske i samme omgang få indføjet en linie om evt. forkøbsret til de eksisterende anpartshavere, hvis en anpartshaver ønsker at træde ud.

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar de var vældig brugbare :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)