Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvist mellem 2 privatpersoner

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kloge hoveder :)

Min svorger har solgt en hun for 5000 kr. Uden stamtavle og alt det pjat. Min svorger har selv købt den i DK som hvalp, der var den chippet og det den nu skulle. De kunne ikke have den pga. de fik barn, så de solgte den. Nu kommer køber så 1½-2 måneder efter og vil have pengene tilbage fordi at hunden er syg. Den får tit feber. Derudover siger de at den er chippet i Tjekkiet og beskylder ham derfor for at sælge ulovlige hunde.

Hvordan står min svorger i denne sag??

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Du kan få gratis retshjælp på dit lokale bibliotek en gang om ugen. Prøv at kontakte dem for præcis tidspunkt.

Mvh

Jesper

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

At den er chippet i Tjekkiet er uden betydning. Danmark har ikke importforbud mod hunde fra Tjekkiet.
Det er vist lidt skræmmekampagne at sige "ulovlig hund" - der findes ikke ulovlige hunde (Foruden løsgående kamphunde...) 

"Uden stamtavle og pjat" - Tjaa.. hvis den havde haft stamtavle havde din svoger haft kennelklubbens jurister til hjælp i sager som disse, så jeg ved ikke hvor meget pjat der er i en stamtavle.

Din svoger står helt sikkert i denne sag - køber kan ikke kræve kompensation eller andet, da sygdom nemt kunne være kommet til efter handlen. Hvis køber endelig vil hente "noget hjem" skal han gennem dyrlæge som vil lave attest på at hunden fejlede noget på købstidspunktet og sælger handlede i "ond tro". Denne attest skal så igennem et civilt søgsmål - hvilket den ikke kommer.

Men, men, men... hvis der skal lidt etik i denne sag - ville jeg, hvis jeg var din svoger bede om en dyrlæges udtalelse og tage videre beslutning derfra.

/Tidligere kennelejer :-)

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din svoger var vidende om at hunden var syg, eller burde have opdaget det, så har han en rigtig dårlig sag. Det at hunden er chippet i Tjekkiet er der i princippet ikke noget galt i, men det åbner for en masse associationer om hundehvalpe taget for tidligt fra moderen og født under kummerlige vilkår etc.. Din svoger bør forsøge at returnere hunden til kennelen han har købt af og få den sag ud af verden, hvis det er en seriøs kennel, så tager de hunden tilbage, hvis der er en velbegrundet årsag.

Det er altid godt at få et godt råd hos den gratis advokatvagt. Sagen er alt for lille til en praktiserende advokat, set med omkostningsøjne, med mindre de kan få dækket sagsomkostningerne af deres forsikring, hvis de er heldige at have en retshjælpsforsikring, det er dog ikke sikkert at de vil dække den, ligesom det er normalt med en selvrisiko.

 

MVH

Finn Pedersen

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Powertrading:
Min svorger har solgt en hun for 5000 kr. Uden stamtavle og alt det pjat. Min svorger har selv købt den i DK som hvalp, der var den chippet og det den nu skulle.

Og det den nu skulle ?

Man kan få en dyrlæge til at lave en sundhedsattest når man sælger hunden/hvalpen hvis din svorger har sådan en med har han ingen problemer.

Blev der ikke lavet en kontrakt på købet ?

Hvad fejler hunden nu ?

/allan

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke selv hundeejer, derfor ved jeg ikke meget om det. Men der var alt det lovpligtige på hunden, da han solgte den. Min svorger anede intet om at hunden havde en kronisk sygdom. Han har dog været til dyrlægen med den, da den havde lidt feber. Men dyrlægen snakkede ikke noget om at det skulle være en kronisk sygdom. Det er en diagnose den nuværende ejers dyrlæge har stillet.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Powertrading:
Det er en diagnose den nuværende ejers dyrlæge har stillet.

Så vil jeg klart mene det er op til ny ejer at bevise den sygdom er medfødt og det får han nok svært ved.

Jeg er selv tidligere opdrætter af Engelske Mastiffer her er denne problematik oppe at vende nu og da.

Konklution efter min mening din svoger har ikke noget at frygte.

 

/allan

 

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Han mener heller ikke selv ha har noget at frygte, men jeg ville lige undersøge sagen :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)