Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside med udlejning

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ved iike om det er det rette forum st skrive i.

Jeg har lige lavet en hjemmeside hvor jeg vil udleje slushice, jukebox, popcorn maskine. Som en slags hobby ved siden af mit arb som tømrer. Jeg vil nok omsætte for langt under 50.000 årligt.

Har derfor nogle spørgsmål.

1. SKAL man have et cvr. nummer for at drive sådan en hjemmeside og hvis man skal, hvad kræver det?

2. Kan man godt lave lejekontrakter?

Håber på lidt hjælp...

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må omsætte for 50.000 over 12 løbende måneder uden et CVR nummer.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 1. Jun 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jeg egentlig klar over...

Mere det at drive hjemmesiden.... SKAL man have et cvr. for at kunne gøre dette?

Synes der er både ja og nej. Så lidt forvirret.

Mere for jeg ikke lige pludselig kommer i klemme...

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nej, det kræver ikke cvr at havde en hjemmeside.

Forresten kunne jeg godt bruge et tilbud på noget af det du tilbyder, kan du ikke sende mig en mail på krii08(at)hotmail.com så kan vi lige tage den der ;)

mvh Kristoffer

Tilmeldt 1. Jun 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel en slags virkomhed man driver nu når man ulejer ting.

Dvs. det IKKE kræver et CVR nummer at drive hjemmeside/vriksomhed?

Du kan evt. se på. hyggefest.dk og vende tilbage...

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niller

Dit spørgsmål er allerede blevet svaret korrekt.
50.000 kr. er dog ikke ret meget, det er kun ca. 4000 kr. om måneden. Overvej, gerne i samråd md en revisor, om ikke det kan svare sig at blive momsregistreret fra starten. Til at starte med vil du jo nok have store udgifter til indkøb af materiel.

Hvor I landet holder du til? Det kan være at vi kan hjælpe dig igang, hvis du er strategisk godt placeret i forhold til os :-)

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal måske tilføjes, at du stadig skal lave regnskab og betale skat osv. selvom du ikke er momsregistreret.

Bemærk iøvrigt også, at din hoppeborg skal være synes og godkendes til udlejning hvert år. Med den model og udlejningspris du har, er jeg ret sikker på, at du ikke er klar over dette? Det er ret vigtigt at have styr på den slags, da du ellers kan risikere millionerstatninger, hvis nogen kommer til skade.

Tilmeldt 1. Jun 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene...

Synes stadig ikke ehlt jeg har fået besvaret spørgsmålet om det er lovligt at drive hjemmeside/virksomhed uden et CVR nummer?

Har godt nok læst om hoppeborge skal synes.

Hjemmesiden er ren og skær hobby, så hvis det er alt for besværligt kunne det godt være man skulle overveje det...

Ellers er det vel ok med det andet...

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

niller22:

Synes stadig ikke ehlt jeg har fået besvaret spørgsmålet om det er lovligt at drive hjemmeside/virksomhed uden et CVR nummer?

Det er det.

niller22:

Har godt nok læst om hoppeborge skal synes.



Det skal den, det gøres af bla. teknologisk institut og noget der hedder Forze.

Under kr. 50.000 behøver du ikke moms registring, men som Allan skriver skal der betale skat af indtjeningen. Som der også skrives så blive moms registreret, det er nogle rimlige dyre maskiner i indkøb, så der er en del moms du kan få retur.

Har du styr på forsikringer af dit matriel, både under transport og når det står ude ved kunden.

Flot hjemmeside.

Du er alt for blillig, til de priser vil jeg mene du får svært ved at få en forretning ud af det., med mindre det er rent sort. Hvad siger Allan ?,

Held og Lykke med det

Thomas

 

Fra København
Tilmeldt 31. Oct 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej niller 

Jeg har selv en del udlejninger i samme stil, det er en branche med meget konkurrence osv. Skriv gerne til mig, hvis du vil have lidt råd mm. Vi omsætter for ca. 50.000 på de sidste 3 mdr, det kræver meget at få det hele til at hænge sammen.

BH

Philip Leth

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)