Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms i EU

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer!

Jeg har behov for jeres hjælp. Vi står i den situation, at vi køber nogle produkter af en producent i Tyskland. I starten var der problemer med, at de ikke ville fakturere produkterne uden den tyske moms, til trods for, at vi har cvr-nummer. Vi lagde lidt pres på dem, og skrev, at det faktisk var et krav de gjorde det. Det betød, at de til sidst gik med til det. Men nu har de så meldt ud, at de ikke længere kan sælge til os uden at lægge momsen til (fordi de har rod i deres regnskab - betryggende...). Det betyder altså, at vi nu er nødt til, at bøvle med at få momsen refunderet samt afholde de udgifter der er forbundet med dette.

Derfor vil jeg høre om der er nogle herinde, der kan linke til noget dokumentation hvori det fremgår, at de egentlig er forpligtet til, at sælge uden moms når det er handel mellem to EU-lande? Helst engelsk, men tysk kan også godt gå...

Vi har desværre ikke mulighed for, at skifte til en anden producent, og vil gerne undgå, at skulle igennem refusionsmøllen.

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen
Mads

P.S. Jeg har været i gang med, at søge her på forummet og generelt på google, men uden held :(

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Sig de skal kontakte Finanzamt, så kan de der evt forklare producenten reglerne. Men det lyder meget wierd at en producent med eksport, ik kender reglerne for handel i EU...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak fordit svar. Jeg er bare bange for, at det ikke hjælper, at sige det til dem. Det var som sagt noget af af en kamp, at få dem til at fjerne momsen i første omgang. Derfor er jeg lidt på jagt efter en officiel side hvor det står beskrevet...

Men ja, det undrer også os gevaldigt, at de tydeligvis ikke har styr på det - det er dog desværre ikke det eneste sted de har problemer... Pakning af varer er heller ikke deres spids-kompetence :D

Mads

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

MadsKB:

Tak fordit svar. Jeg er bare bange for, at det ikke hjælper, at sige det til dem. Det var som sagt noget af af en kamp, at få dem til at fjerne momsen i første omgang. Derfor er jeg lidt på jagt efter en officiel side hvor det står beskrevet...

Hvis det ik hjælper, hvordan skulle en tekst på en internet side så ændre noget? Stoler du selv mest på Skats udsagn eller et udsagn du kan læse på en internetside? Finanzamt svare til Skat i DK, og de kan på meget kort tid lære det firma lidt om reglerne...

MadsKB:

det er dog desværre ikke det eneste sted de har problemer... Pakning af varer er heller ikke deres spids-kompetence :D

Er man så ik derhenne, hvor man kraftigt overvejer om det er tiden værd? Hvis det er så bøvlet nu, så forestil dig hva fremtiden bringer af latterlige problemstillinger!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

MadsKB:

Tak fordit svar. Jeg er bare bange for, at det ikke hjælper, at sige det til dem. Det var som sagt noget af af en kamp, at få dem til at fjerne momsen i første omgang. Derfor er jeg lidt på jagt efter en officiel side hvor det står beskrevet...

Hvis det ik hjælper, hvordan skulle en tekst på en internet side så ændre noget? Stoler du selv mest på Skats udsagn eller et udsagn du kan læse på en internetside? Finanzamt svare til Skat i DK, og de kan på meget kort tid lære det firma lidt om reglerne...

Jeg vil tro, at effekten af at kunne vise dem et officielt dokument, vil være større end at påstå, at vi ikke skal betale moms - det er jo blot ord mod ord. Jeg ville i hvert fald personligt selv have det sådan, at jeg anså postulatet for mere sandsynligt, hvis jeg f.eks. blev henvist til et dokument på SKAT.dk. Derudover virker det ikke som om de selv agter, at ville undersøge sagen nærmere, hvorfor det kunne hjælpe hvis jeg kunne vise dem dokumentet.

 

Fashion-Seller:

MadsKB:

det er dog desværre ikke det eneste sted de har problemer... Pakning af varer er heller ikke deres spids-kompetence :D

Er man så ik derhenne, hvor man kraftigt overvejer om det er tiden værd? Hvis det er så bøvlet nu, så forestil dig hva fremtiden bringer af latterlige problemstillinger!

Det er skam blevet overvejet, men deres produkter passer rigtigt godt ind i vores sortiment og der er godt salg i dem. Derudover håber vi lidt, at vi kommer delvist udover moms-problemet efter nytår hvor der kommer nye regler mht. refusion, hvilket skulle lette arbejdsgangen. (http://anettesand.dk/2009/nye-regler-for-moms-i-eu-lande/)

Mads

Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

MadsKB:

Jeg vil tro, at effekten af at kunne vise dem et officielt dokument, vil være større end at påstå, at vi ikke skal betale moms - det er jo blot ord mod ord. Jeg ville i hvert fald personligt selv have det sådan, at jeg anså postulatet for mere sandsynligt, hvis jeg f.eks. blev henvist til et dokument på SKAT.dk. Derudover virker det ikke som om de selv agter, at ville undersøge sagen nærmere, hvorfor det kunne hjælpe hvis jeg kunne vise dem dokumentet.

Hvorfor så ik henvise dem til øverste myndighed i Tyskland? De må da være de mest troværdige til, at uddybe reglerne og lovene... FINANZAMT!

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

MadsKB:

Jeg vil tro, at effekten af at kunne vise dem et officielt dokument, vil være større end at påstå, at vi ikke skal betale moms - det er jo blot ord mod ord. Jeg ville i hvert fald personligt selv have det sådan, at jeg anså postulatet for mere sandsynligt, hvis jeg f.eks. blev henvist til et dokument på SKAT.dk. Derudover virker det ikke som om de selv agter, at ville undersøge sagen nærmere, hvorfor det kunne hjælpe hvis jeg kunne vise dem dokumentet.

Hvorfor så ik henvise dem til øverste myndighed i Tyskland? De må da være de mest troværdige til, at uddybe reglerne og lovene... FINANZAMT!

 

Jeg synes jeg kører lidt i ring nu, men det virker ikke som om de selv agter, at bruge tid på, at undersøge sagen nærmere. De vil hellere have os til, at betale momsen. Derudover vil jeg mene, at effekten er større, og det hele går hurtigere, hvis jeg kan henvise dem direkte til et dokumentet, fremfor, at de selv skal undersøge sagen. Det er trods alt os der har problemet, idet vi ikke blot kan skifte til en anden producent.

Mads

Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Hej

Umiddelbart lyder det meget mærkeligt  ja næsten forsdækt at producenten ikke vil sælge uden moms iht. lovgivningen.

En mulighed kunne være at du får det Tyske handelskammer i Danmark forklare producenten hvordan reglerne er.

 http://ec.europa.eu/taxation_customs/taxation/vat/traders/intra_community_supplies/index_en.htm

 

Mvh

Ravn

 

Hej igen Ravn

Nu har jeg kigget lidt rundt omkring på den hjemmeside du linker til, men jeg synes ikke jeg kan finde nogle steder hvor det står, at de er forpligtet til at fjerne momsen. Umiddelbart handler det mest om hvordan man blive momsregistreret i div. lande og hvordan man undersøger cvr-numre. Der er ikke så meget omkring b2b handel mellem to forskellige lande.

Mads

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)