Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM=Affiliate-programmer?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gi James ret......MLM har intet med salg at gøre, men at man formidler et koncept.

Salget foregår mellem producent og kunde.
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 04:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for alle jeres kommentarer (oss selvom de ikke er rettet til mig).
 
Vil det virkelig sige, at MLM slet ikke er ulovligt alligevel? Heheheeee.....
Jeg har kigget på mange forskellige affiliate-programmer, primært fra USA. Jeg har nogle ebooks hvor der enten er tilbud om arbejde som affiliate og ellers 100% resell-rights.
 
Det jeg har hørt er at affiliate-programmer også sagtens kan have multi-levels. Derfor var jeg lidt nysgerrig omkring, om det var det samme.
 
Skal man kunne hjælpe andre på det her forum for at kunne få lov til at spørge? Jeg er nybegynder og har endnu ikke registreret mig... så det er begrænset hvor meget jeg er i stand til at svare på andres spørgsmål lige nu...
 
*Louise
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hverken MLM eller affiliate-programmer er ulovlige …. Der er selvfølgelig nogen spilleregler som skal overholdes når man driver en forretning – det samme gælder jo når man kører bil – her skal man jo overholde Færdelsesloven.

Se evt. hvad Forbrugerombudsmanden har på deres hjemmesidewww.forbrug.dk - omkring disse emner.

Min og James’ uenighed er blot ren ordkløveri … det jeg kalder ”salg af et koncept” kalder James for ”formidling af et koncept” .. længere er den ikke. Men ingen tvivl om at MLM har fået kastet et dårligt lys over sig ….

Mange har en negativ opfattelse af MLM – og anser det som noget ”tvivlsomt” – ja, sågar som ulovligt (som du selv nævner det..) og sammenligner det med pyramidespil… Alt dette kan du finde en masse indslag omkring på nettet. .. (søg på mlm på google.dk - så kommer der en masse) 

Der findes nogen spilleregler her på Amino og en vicevært til at sikre at de overholdes… Men det er bestemt ikke noget krav at man skal hjælpe andre for selv at få hjælp … Amino er "blot" et mødested for iværksættere og her hjælper man andre, udveksler meninger, osv....

 

Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig mange tak for linket!

-Og opklaringen omkring MLM
 
*Louise
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Det jeg tror Basco i virkeligheden prøver at sige er, at MLM selvfølgelig er et koncept man formidler! Hehe
 
Spøg til side. Men kort sagt, så er et affiliate program ikke nødvendigvis noget man behøver at formidle videre til nye "brugere". I MLM opbygger man en organisation af forhandlere og kunder. Men i et affiliate program arbejder man mere for sig selv og man kan evt. have et mindre antal samarbejdende.
Det er også derfor jeg mener, at et affiliate program har sine begrænsninger og disse begrænsninger ligger naturligvis i den organisation man egentlig ikke rigtig kan bygge op.
 
Mvh.
 
James
Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Der sker hele tiden nyt...
Tier Affiliates er multi level http://www.affiliatewiz.com/features_multitier.asp
MLM kan sammenlignes med "direkte salg" og sidstnævnte er nok 3 eller 4 generation af det mlm som startede i 40érne i USA.
MLM er naturligvis også salg. Det ligner CONTENT MARKETING, hvor fokus er på uddannelse af forbrugeren og ikke på bundlinen.
Forbrugeren skal selv vælge, så derfor handler det mere om at give information end om at sælge, hvis kunden spørger om prisen så....
Normal forretning er også direkte salg. Fabrik sælger til leverandør, som sælger til engross som sælger til håndværker som sælger til forbruger.
Det hele går igennem flere led hvor alle tjener på hinanden og den i toppen tjener oftest mest.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)