Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl i andres websites - handlemåde...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg bevæger mig rundt på nettet, så støder jeg af og til ind i fejl på andre virksomheders websites. Nu har jeg tilfældigvis ramt ind i en større dansk virkomshed, som har hele databasen pivåbnen (læs: PHPMyAdmin adgang) - konkret kan jeg altså slette hele lortet.

3/5 er folk blevet direkte sure på mig når jeg har gjort opmærksom på det, så hvad vi i anbefale mig at gøre? Her skal det jo også tages i betragtning at jeg har http://freelancephp.dk - bør jeg kontakte den site ansvarlige direkte, eller ledelsen - det kunne jo være en god indgangsvinkel til en mulig kunde?

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Jeg er tit stødt på ligende sider hvor jeg har gjort opmærksom på de problemer der måtte være, men det ser ud til man ikke får andet end utak for at melde tilbage.

Feed back i Danmark er desværre ikke så velanset!

/allan

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan komme i kontak med ledelsen, så ville jeg helt sikkert hive fat i dem, og forklare dem problemet i et sprog de forstår.

Skriver du til den it-ansvarlige, så risikerer du at de bare prøver at dække deres egen røv ind, og så får du næppe nogen opgave ud af det.

Hilsen Morten

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke tøve med at skrive til firmaet, men jeg ville gøre det fra min private e-mail-adresse, og ikke med målet at få en ny kunde, men med målet at hjælpe et andet firma.

Spørger firmaet nærmere ind til dine evner indenfor området, måske for at høre om der er grundlag for din information, kan du forklare nærmere om dit arbejdsområde, men indtil da ville jeg personligt finde det upassende med reklame for dit firma. Det kan også være, at det mindsker risikoen for sure svar. :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk også at du jo sådan set laver ulovlig indtrængen ved at gå ind i deres phpmyadmin og konstatere at du har fuld adgang til det hele, så du kan risikere at blive politianmeldt for "hacking"..

Utak er verdens løn!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er fuldt ud klar over det er ulovligt  og forkert. Det bliver en kombination af david og wideeys som jeg laver - og kontakter dem telefonisk. Takker.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da bare at hive fat i dem og fortælle hvor fejlen ligger på Dansk :P Folk burde være glade for at få en fejl påpeget så de kan rette det og ikke tabe omsætning!

 

Jeg fandt engang et smut hul ved CDON.com hvor det stort set lige var kommet ud med digitalt download af musik numre, og jeg fandt et smuthul til at "købe" alle deres numre uden at skulle betale en dyt for et eneste, jeg skrev en mail til dem med screenshots trin for trin hvordan jeg gjorde og hvor fejlen lå, og de var meget taknemmelige og sendte et gavekort på 500,- til mig.

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bare gjort mig nogle andre erfaringer. Trussler om sagsanlæg hvis jeg offentliggjorde noget som helst, selvom jeg blot skrev en mail til dem at der var en fejl i deres CMS system.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun tale for mit eget vedkommende, men vi bliver MEGET glade, hvis kunderne påpeger desiderede fejl på vores web shop. Jeg forstår ikke rigtigt, at folk kan reagerer anderledes på den slags venlighed.

Fra Danmark
Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

nu er det stort set det vores ny koncept http://hacktest.dk/ baserer sig på, at hjælpe folk med at udbedre de kritiske sikkerhedsbrister som utroligt mange websites/webshops har. Og det kan jo medføre nogle uheldige konsekvenser, specielt for folk uden viden om disse forhold.

Vi oplever kun, at folk er utroligt positive, når vi ringer til dem, men måske det har grobund i, at vi med vores koncept fremstår meget professionelle. 

Dertil skal det siges, at vi udelukkende laver overfladiske tests, hvilket betyder, at vi ikke direkte går ind, via de brister vi kan se der er, f.eks. i forbindelse med SQL injections. Vi konstaterer bare, at der er fejl og derfor muligt, og kontakter derefter firmaet/personen.

Alt i alt så handler det nok om måden man fremstiller sig selv, den hjælp man tilbyder og hvordan man gør det.

Vi har dertil også haft advokater til at godkende vores procedurer m.m., da området har mange gråzoner.

Venlig hilsen
Jonas - HackTest.dk ApS

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)