Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud af enkeltmandsvirksomhed

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler Ottesen:
Derfor boer du maaske skifte over til et SmbA-selkab, hvor overskuddet ikke pavirker din SU foer du beslutter loen eller udbytte.

Eller bare spare et smba og bruge VSO..... Så er du lige langt....

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du skal gøre det uden et program

Så er det bare indtægt og udgifter mod hinanden og så skulle der gerne være et plus og det er så dit overskud..

udgift: 10,000

indtægt: 25,000

Dit overskud: 15,000

Mikkel

Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

 

Ja, det er korrekt... Men en udgift som fx. varekøb påvirker jo ikke overskuddet, og egentlig ville jeg jo - logisk tænkt - mene at varekøb, er en udgift :-)

Og nu har jeg alt tastet ind i Summa... Så er det bøvlet at skulle taste det hele ind i fx Excel...

 

Men tak for buddet :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr. den med SU'en så kan du nedbringe det overskud der indgår i beregningsgrundlaget for SU, ved at anvende virksomhedsordningen og opspare det overskud som du ikke hæver som opsparet overskud. Der betaler du en foreløbig skat på 25% og denne indkomst påvirker samtidig ikke din SU. Næste år hvor du så er færdig og derved ikke får SU mere kan du så hæve beløbet igen.

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Eller bare spare et smba og bruge VSO..... Så er du lige langt...

Et SmbA-selskab er noget staten stiller gratis til raadighed.

VSO-ordningen er kompliceret og der er ikke mange, som kan finde ud af at bruge den. Normalt skal der en kyndig revisor til.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske skulle vi genoptage debatten: Om det er god tone at snuppe andres tråde, eller om det er bedre stil at svare på det, der bliver spurgt om, og så oprette sine egne tråde til sine egne spørgsmål/ideer/kæpheste?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette..enig..jeg synes nu også...at "Ejler-spam" gang på gang er ved at være for meget!!!!!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Peter - Revisor:
jeg synes nu også...at "Ejler-spam" gang på gang er ved at være for meget!!!!!

Det er ikke hoevisk tale.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover det så er det noget sludder. Virtksomhedsordningen er i bund og grund ikke andet end en skatteberegningsmodel hvor man opnår en beskatningsform som minder mere om en selskabsbeskatning. Mon ikke langt de fleste revisorer og bogholdere vil give mig ret i at det er betydeligt nemmere at lave en overskudsdisponering i virksomhedsordningen end at lave et årsregnskab for et selskab, og så for et SMBA hvor de fleste dårligt nok ved hvad det er for en størrelse. 

Sælg da dine SMBA selskaber på et sagligt grundlag i stedet for konstant at fokuser på biting som revisorudgifter m.v. Hvis sidstnævnte er en væsentligt faktor i det samlede billede må det være fordi virksomheden ikke formår at tjene penge (eller ikke får value for money) og så er der ingen grund til at vælge en selskabsløsning.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)