Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træk massage-pude fra

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Kan I se noget problem i at købe OBH Nordicas massagepude (http://obh.dk/Default.aspx?ID=50&PID=197&ProductID=2530&ProductNumber=6076&ShopGroupName=Massage&template=DW-OBHproductdata1.html) over firmaet, og trække den fra? Jeg har en enkeltmands-virksomhed.

Jeg er begyndt at få ondt i hele kroppen af mange timers arbejde hver uge. Jeg har nu prøvet puden i butikker et par gange, og er meget forbløffet over, hvor godt den virker. Så lige meget hvad, skal jeg have en. Jeg vil bare gerne vide, om den kan ryge ind på firmaets regnskab.

 - På forhånd tak for svar :-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det vil være et problem.

Den vil næppe høre under kategorien af ting der hjælper med at opretholde en indtægt i virksomheden eller give øget indtægt, og vil derfor være anset som en privat udgift.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Lynge
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 39
Fra  Ørum Nissen Invest I/S Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg ikke helt sikker på - da det jo kan være et sundhedstiltag, som via regler for f.eks. sundhedsotilbud og bruttoløns ordninger tilbydes til alle ( også selv man kun er en), og så kan det stilles til rådighed i arbejdstiden. Jeg ved at flere virksomher har indkøbt massagestole som stilles til rådighed for medarbejderne. Nogle har dog så en betaling på kr 10 pr-. gang - andre gratis.

Men om dette kan bruges når der kun er en ansat, ved jeg ikke..

Håber dette vil kunne hjælpe dig.

Mvh Henrik

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Ja, det vil være et problem.

Den vil næppe høre under kategorien af ting der hjælper med at opretholde en indtægt i virksomheden eller give øget indtægt, og vil derfor være anset som en privat udgift.

 

Hvis den står fast i firmaet, for at pleje personalet er der vel ingen ko på isen? har hørt om virksomheder som har investeret i de helt store luxus udgaver til deres personale

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin René Mortensen:

Hvis den står fast i firmaet, for at pleje personalet er der vel ingen ko på isen? har hørt om virksomheder som har investeret i de helt store luxus udgaver til deres personale

Som jeg tolkede spørgerens indlæg er han eneste person i virksomheden, men jeg kan da ske at tage fejl.

Havde det været et selskab tror jeg ikke det ville være noget problem.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Som jeg tolkede spørgerens indlæg er han eneste person i virksomheden, men jeg kan da ske at tage fejl.

Havde det været et selskab tror jeg ikke det ville være noget problem.

Jeg er heller ikke 100%, men det plejer at være et af de store slagsargumenter fra leveradørene når man er på messe, men om der er en eller ti i virksomhenden er vel underordnet hvis bare den står der fast, kan godt se det kan være svært at dokumentere hvor den står hvis man f.eks. arbejder fra sin privat adresse :-) 

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

 Hej!

Hvis du kun er dig selv, kan du ikke trække puden fra!

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der er tale om ejere i personligt ejede virksomheder, er sundhedsudgifter kun fradragsberettigede, hvis der er tale om en lægeligt begrundet udgift. Så hvis din læge mener, at et kvarter dagligt i en massagestol vil virke forebyggende/helbredende, er den fradragsberettiget. Ellers ikke.

Læs kapitelet om sundhedsudgifter i fradragsbogen (åbner som pdf) her.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ja...Anette..men vi taler om en massagepude......tvivler på, at en læge vil anbefale/skrive under på det!

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det har du selvfølgelig ret i, Peter. Men også læger er meget forskellige, og reglerne tager man jo ikke skade af at vide: Nemlig, at personligt ejede virksomheder har fuldt fradrag for lægeligt begrundede sundhedsudgifter.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)