Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommentarer til brochure

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa I kloge hoveder

 

Jeg vil lige vende min efterårsbrochure til borgerforeninger og andre landdistriktsaktører med jer, før jeg sender den ud.

Alle kommentarer er velkomne.

 

Den ligger her: http://www.udtilos.dk/xtrapics/efteraar06skaerm.pdf (forsøg ikke med modem)

 

Formålet er naturligvis at få nogle opgaver i ordrebogen.

 

mvh Hans

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans,

Jeg kan rigtig godt li'' omslaget, med bryder mig ikke om midtersiderne:

1) For meget forvirring med de forskellige-farvede bokse.
2) For lidt margin fra boksenes kant til teksten - og ikke samme højre- som venstremargin.
3) Den anvendte skrifttype er fint til overskrifter, men for gnidret til brødteksterne.
4) Drop orddeling i brødteksten i boksene.
5) Småfejl i linjeskift i brødtekst i kasserne.

Nu håber jeg ikke, jeg har gjort dig deprimeret, det var ikke min mening

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

 

Først og fremmest skal du huske beskæring, den mangler kan jeg se nu.. De fire statements på forsiden bør være mindre og lav lidt mere spatiering som overskriften og gerne mere skydning.  Ellers flot og spændende forside, men hold den der og lad være med at køre den igennem på indersiderne. Folk har set den selv om den ligger bag kasserne, så man behøver ikke at vise den igen. Indersiderne skal brýdes helt om og vælg en mere moderne typografi ( grotesk, som forsiden ) og kig lige på orddelinger, sjove lnie skift osv.. Få lidt mere struktur rent typografisk, det er meget klubblads agtigt som det er nu og står meget gnidret.. Og hvis du endelig skal have et billede af dig selv bør du flytte det om på bagsiden og brug det i forbindelse med at præsentere dig selv og din virksomhed.. Og så syntes "jeg" at der er meget jeg snak istedet for ( vi = virksomhed.. ) men det er bare min mening..

 

Held og lykke med brochuren../Thomas

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak skal I ha'' gutter.

Det var lige det spark, jeg manglede.

Som I kan se, er jeg enig i nogle af jeres betragtninger og uenig i andre.

Men nu er jeg i hvert fald selv tilfreds.

Jeg har ikke læst sidste korrektur endnu, så der kan forekomme "smuttere".

 


 

mvh Hans

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans,

Nu har du jo ikke ligefrem efterlyst kommentarer til det nye udkast, men de kommer alligevel

Det ser rigtig meget bedre ud! Jeg har nu kun to små ankepunkter, her inden jeg skal se dyner:

1) Margin fra indersiderne af boksene til teksten er stadig for små. Jeg anbefaler mindst 6-8 mm til alle sider, men det er jo en smagssag.
2) Dine overskrifter bør være venstrestillet med almindelig spacing.

Når nu det er sagt, så har jeg måske en kunde til dig. Smider du en brochure afsted til mig?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 04-10-2006 01:42:33 Forfatter: Kim Gam-Jensen
Når nu det er sagt, så har jeg måske en kunde til dig. Smider du en brochure afsted til mig?


For en kunde vil jeg gøre næsten hvad som helst.

Men jeg tror ikke, at yderligere pilleri ved den brochure ændrer responsen, så jeg læser korrektur i morgen og sender den til tryk.

 

Mange tak for hjælpen.

 

mvh Hans

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Udkast 2 er meget bedre end første udkast. Her er et par småting til udkast 2:


 


Side 2+3: Overskrifterne står for tæt på kassernes overkant. De skal rykkes ned, så der er luft både over og under teksten.


 


Når du bruger overdreven spatiering, skal den være ens i alle overskrifter (den længste bestemmer).


 


Side 1, 2+3 og 4: Husk at lade de store fotos rage 3 mm ud over beskæringen. Tryk til kant skal altid rage lidt ud over beskæringen. Hvis der skæres den mindste smule forkert (og det gør der), får du en tynd, hvid kant.


 


Side 4: Ryk visitkortet 25 mm højere op på siden, så det står i det gyldne snit og samtidig kommer fri af motivet nederst i fotoet.


 


Side 2, store kasse: 3 ord i første linie skal ikke skrives med stort.


 


Mvh. Bo Jensen


Butik Go’aften


www.goaften.dk


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil nu stadig komme med mine kommentarer, selvom det måske er for sent...

Jeg er enig med de andre, men derudover kunne jeg godt tænke mig, at visitkortet på bagsiden ikke var så stort. Det harmonerer på en eller anden måde ikke helt. Desuden tager det en del opmærksomhed fra den flotte baggrund. Og oplysningerne skal folk nok finde, hvis de er interesserede.

Derudover kunne jeg utrolig godt tænke mig at få en kontrastfarve ind på forsiden. Siden er flot, men der mangler bare lige det sidste...

Vedr. indersiderne er baggrunden flot men meget dominerende. Og det er vel teksten, der er det vigtigste. Jeg ville lave én kasse som baggrund for hver side, dæmpe baggrunden lidt mere og som også nævnt allerede få nogle margener på ind til teksten. Det er for svært at læse teksten, som den er nu. Derudover er jeg ikke helt enig i farvevalget. Den blå farve i venstre hjørne er ok - kunne godt være mørkere, men nederst i højre hjørne burde den lille tekstboks have en farve, der kan være med til at fremhæve farven på projekthæftet... Lige nu lægger man ikke nok mærke til det.


Forskellige spatieringer virker dårligt. Man må beslutte sig for én og så forblive den tro.

Jeg håber, du kan bruge det til noget, Hans. Om ikke til denne brochure, så til en anden...

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for kommentarerne, alle sammen.

 

Noget af det fine ved grafisk arbejde er jo, at der ikke er nogen facitliste, og at man altid vil kunne blive ved med at forbedre.

En anden fin ting ved trykt materiale er, at man på et tidspunkt må beslutte sig for, at det er færdigt.

En tredje ting er, at man ved at kigge på sine færdige ting kan lære ting, man kan bruge senere.

 

Derfor nok engang - tak for de fine, konkrete og anvendelige svar.

 

mvh Hans

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)