Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores danske leverandører brokker sig over bankgebyr

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har www.mammashop.se og vores virksomhed ligger i Sverige, hvor vi også bor.

Vi handler med en del danske leverandører og når vi betaler deres fakturaer, gør vi det naturligvis fra vores svenske firmakonto i Danske Bank i Sverige.

Hver gang vi betaler en dansk faktura, så betaler vi et gebyr på ca. 40 kr. for at overføre penge til Danmark og vores leverandør betaler et gebyr på 40 kr. til sin bank for at modtage penge fra udlandet.

Nu er der nogle få leverandører, som begynder at "øffe" ret meget over dette gebyr, da de har en difference på deres indbetaling på 40 kroner.

Vores holdning er at dette gebyr, som de betaler til deres danske bank, ikke er et mellemværende imellem vores leverandør og os. Det er et gebyr banken tager og det er ikke noget som reelt vedrører os.

Men hvad mener I? Er det korrekt som jeg skriver og hvordan får vi forklaret de få leverandører, som ikke forstår at sådan er verden og at de må brokke sig til deres bank, hvis de er utilfredse?

 

 

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Gebyret på de 2x40 DKK skal du dække, da beløbet på 40 DKK ellers fratrækkes fakturaen, og så har I ikke betalt hele faktura beløbet.

I skal betale hele beløbet som dækker fakturaen hele vejen til beløbet står på leverendørens konto, ellers vil jeg håbe at dine leverendør lægger et Svensker gebyr på 40 DKK på fakturaen i fremtiden.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå de "øffer", det er normalt betaleren der betaler for alle gebyrer i forbindelse med betalingen, hvilket også normalt er billigere.

Jeg betaler aldrig til udlandet, uden at krydse af i feltet af jeg betaler for  alle gebyrer i forbindelse med overførslen.

Hvis i handler meget med danske firmaer burde i nok oprette en dansk konto, også betale regninger derfra, så slipper i også for alle de gebyrer, da i så kan overføre et beløb til jeres danske konto, som så kan betale en masse udenstående fakturer uden gebyrer.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi plejer at kræve at vores kunder dækker både deres og vores banks gebyrer, det er kun naturligt at vi skal modtage det fulde fakturabeløb i mine øjne. Det kan godt være at det ene gebyr er fra vores bank, men det er jo almindelig praksis at der er et sådanne gebyr hvorfor det vel bør være noget betaleren skal tage højde for. Det samme gør sig gældende når jeg betaler udenlandske leverandører, der tager jeg gladeligt deres banks gebyr (okay, gladeligt er måske så meget sagt - men jeg bebrejder ikke leverandøren at jeg skal betale det :)).
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Bankgebyret er en direkte synlig omkostning hos jeres kunder. Drop det og fordel udgiften på varerne i stedet. Der skriger beløbet ikke så åbenlyst op i hovedet på jeres kunder.

Henrik

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for jeres input, som jeg forstår reflekterer jeres egen erfaring/personlig holdning.

Er her nogen revisor, som kan undebygge dette?

8 ud af 10 leverandører har ikke noget problem, med dette gebyr og derfor kan vi ikke forstå at der er 2 leverandører, som har.

Mvh

Kim

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er egentligt ganske simpelt

Der står et beløb på din faktura fra din leverandør, dette beløb skal du betale din leverandør.

At det er forbundet med diverse udgifter er ikke leverandørens problem, det er din hovedpine.

Du kunne jo sende en check på det korrekte beløb hvis det var nemmere end at betale de kr. 40 ekstra for at dække det sidste bankgebyr.

Din leverandør har krav på det fulde beløb, uanset hvilke gebyrerer der er forbundet med betalingen for dig.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Tak for dit input.

Skal jeg så også betale hans omkostning, som han har, når han går til banken for at hæve checken? (det koster jo penge at have en check i nogle banker i dag).

Hvor går grænsen for hvad jeg skal betale og er der nogen som kan komme med en konkret dokumentation eller henvisning til dokumentation, hvor der står at jeg er forpligtet til at betale min leverandørs omkostninger, til at modtage penge fra mig/os.

Mvh

Kim

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så vidt jeg kan lure ren aftaleret, medmindre der er særlige ting i forholdet der er reguleret som handelskøb ifølge købeloven.

Hvad står der om betaling i din leverandørs salgs og leveringsbetingelser?

Hvis der står at betaling skal finde sted til <kontonummer> så har du jo først betalt når hele købesummen er indbetalt på denne, her er gebyrerne igen leverandøren uvedkommende og du har teknisk set ikke betalt den fulde købesum før leverandøren har det korrekte beløb i hænde på kontoen.

Som leverandør ser jeg dog selv igennem fingre med at der mangler nogle småpenge ved overførsler fra udlandet, men de fleste udenlandske kunder betaler så også med betalingskort da det er nemmere for dem, og der pålægges de alligevel alle gebyrerne "automagisk" ;-)

Set fra leverandørens side tvivler jeg på at det er de 40 kroner der er problemet, det er nok nærmere alt det bøvl det giver med afstemning i regnskabet for at få tingene til at passe når du indbetaler for lidt.

Så hvis det er et problem for dig at betale det hele, så find da en anden leverandør der er ligeglad?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim:

Skal jeg så også betale hans omkostning, som han har, når han går til banken for at hæve checken? (det koster jo penge at have en check i nogle banker i dag).

Hvor går grænsen for hvad jeg skal betale og er der nogen som kan komme med en konkret dokumentation eller henvisning til dokumentation, hvor der står at jeg er forpligtet til at betale min leverandørs omkostninger, til at modtage penge fra mig/os.

Du finder nok næppe nogen lovgivning om hvem der skal betale hvad. Men ved udenlandsoverførsel er valget jo om man selv vil afholde alle udgifter eller hver enkelt skal afholde sin banks udgifter. Man kan jo heller ikke komme ud over kurstab - det er få kroner, men åbenbart vigtig for nogen.

Jeg ville nok vælge at betale alle omkostninger - når det kun er 40,- det drejer sig om.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)