Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ip - trafikpriser

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

kenhvm:

 mens man i dk betaler 2 -10 kr. pr. gb. oven i serverlejen

 

Hvis du snakker 4.000 til 5.000 Gb, og di giver den pris pr Gb handler du det forkerte sted, det kan sagtens fås billigere, også herhjemme, og også til en ordentlig pris.

CoolSMS, har mere end 10 års erfaring med SMS og Overtaksering, og er den største udbyder af Bulk SMS Gateway i DK.

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Sune - det giver lidt mening, men vi kommer ikke uden om at det kan være en "killer" for en iværksætter der står og skal have sat et par servere op.

www.easywebhost.org:

Hos serverloft står der intet om :

- backup

- ej heller at du garanteres 100 Mbit på porten, da den er switched er der støre mulighed for at du deler din port med andre. Altås et ringere produkt.

Leaseweb :

- backup ?
- port garanti ?

Derudover kan du ikke bare sammenligne priserne, når man ikke kender de tekniske specifikationer på serverne.

Denne har faktisk stor betydning for serverens månedlige pris og så er vi altså højere oppe end 500 kroner pr. måned

Jeg vidste den måtte komme, Derfor skrev jeg i mit oprindelige indlæg "(plus drift)". Min anke gik ikke på hvor prof. de enkelte selskaber klare deres hostingopgave, men trafik priserne generelt.

Mvh ken.

Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm  en lidt sjov debat det her.

Det er svært at debatere hvorvidt om udbyderne snyder eller ej, taget i betragtning af at der i de fleste dokumenter vedr hosting delen står at der er tale om en shared forbindelse så kan man så lægge i det hvad man vil. Om man så snyder eller ej hmm ja det er op til forbrugeren og vudere.

Det er lidt en kamp om den røde ko opfatter jeg. Det er egentlig meget simpelt man får det man betaler for også inden for hosting vi har da hosting kunder som giver 50 kr i måneden for eks 3000 gb men vi har da også hosting kunder som giver 4000 kr i måneden for 15.000 gb alt afhængig af hvordan deres forbindelse er strikket sammen så det er egentlig meget individuelt vil jeg sige og derfor svært at diskutere. Det jeg egentlig mener er læs det med småt, det plejer at give en god forklaring. Taget i betragtning af at en af vores store leverandøre i danmark garantere at du har netværkshastigheder eks. 10mb for små penge. Men hvis du læser det med småt så står der at det er den højeste hastighed på den forbindelse og ikke en garanteret . Hmm snyder de... ? synes jeg ikke. 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak Sune - det giver lidt mening, men vi kommer ikke uden om at det kan være en "killer" for en iværksætter der står og skal have sat et par servere op.
Både og, det er virkelig de færreste iværksættere der har så voldsomme trafikbehov. De fleste har bare en tendens til at købe ud fra den tanke at de vil have meget value for money, og når de så ser de kan få X terabyte trafik med i pakken til samme pris som de måske kun får 25GB trafik for her hjemme så tror de straks at de har behov for den store mængde. Mange af de kunder der køber en server med X TB trafik bruger måske ikke mere end 25GB trafik, så deres effektive pris pr. GB ender måske ikke med at være anderledes end hvad den havde været her hjemme. Der er selvfølgelig undtagelser, men et generelt problem synes jeg nu ikke det er.

Hvad angår at oversælge sin kapacitet så er det helt almindeligt, uanset om man taler discount eller ej, og der er ikke noget forkert eller snyd ved det. Hvis ikke udbyderne gjorde det så ville der skulle opfindes nogle helt nye teknologier med højere kapacitet og graves en helvedes masse mere fiber ned for at alle kunne være garanteret den kapacitet deres udbyder har solgt dem, og så ville det jo naturligt nok blive en hel del dyrere. Man kan selvfølgelig diskutere om discount udbyderne oversælger deres kapacitet mere end andre udbydere (kører med en mindre buffer), men jeg synes nu godt nok det er meget sjældent man hører om nogen der rammer loftet for deres kapacitet - og når man en sjælden gang i mellem gør så sker det også for udbydere der ikke ligefrem er discount udbydere.
Side 2 ud af 2 (14 indlæg)