Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af Microsoft Office licens?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har et lille spørgsmål, som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med at besvare. 

Kan det lade sig gøre at flytte en Microsoft Office licens fra en computer til en anden?

Problemet er at jeg har fået en ny pc og gerne vil beholde Office pakken, som jeg har købt til min gamle pc.

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af hvlken licens den er købt under. Hvis der er tale om en OEM licens, dvs pris omkring 1000,- må den ikke flyttes.

Hvis du har en fuld licens, dvs. pris over 2500,- skal den først fjernes fra den gamle PC og må derefter installeres på den nye PC.

Alternativt kan du installere OpenOffice - så er du fri for licensbøvl.

 

SALDI Regnskab for iværksættere

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som svar på dit spørgsmål kan jeg svare et stort JA!   Det kan sagtens lade sig gøre, hvis du vel og mærket har både cd + licenskode, at installere en MS Office 2003/2007 på en anden PC.   Hvorvidt dette er lovligt afhænger af den type licens du har købt men det er jo ikke det du spørger om.   Installer skidtet på den anden PC og start efterfølgende Word. Første gang du gør det, vil Office's automatiske produktaktivering gå igang.  Du vælger blot at du vil aktivere over internettet.  Nu vil den enten fortælle dig, at din kopi nu er aktiveret, eller også vil den fortælle, at dette ikke er muligt, da den allerede er aktiveret det mulige antal gange.  Hvis det er tilfældet prøver du at aktivere igen men vælger nu den mulighed, at DU ringer til en Microsoft kundekonsulent.  Du ringer nu op til det angivne nummer hvor du bliver bedt om at indtaste din nøgle manuelt vha telefonknapperne.  Dette giver dig samme resultat, altså den siger at aktivering ikke er mulig MEN, OG NU KOMMER DET :-), du kan nu vælge at taste et-eller-andet for at komme til at TALE med en Microsoft-konsulent.  Du læser koden for ham og fortæller ham at den anden pc er DØD og så giver han dig en ny aktiveringsnøgle og VUPS virker din Office :-)

God vind

Ohm IT

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oh IT

Tak for dit svar, det vil jeg gøre, da den anden pc faktisk SKAL dø efter flytningen :)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter Smile

Blot husk på, at taler vi om en såkaldt OEM-licens må du ikke gøre det (at det rent teknisk så er muligt er en HEL anden sag) :-)

Mvh

Ohm IT

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)