Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ferie penge af b indkomst

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Jeg har et spørgsmål fra min private verden, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

Jeg har en "ung pige i huset" som passer mine børn. Jeg får tilskud fra kommunen til hendes løn hver måned. Tilskuddet er skattefrit  for mig, da jeg betaler det videre til hende, sammen med min egenbetaling. Jeg skal ikke indeholde a-skat, hun betaler b-skat og am-bidrag på et girokort hver måned.

Er der nogen som ved om hun er berettiget til feriepenge? hvis hun er, skal hun så have dem af hele lønnen, eller kun de 25% som er min egenbetaling.

Hun får 12.000 i løn hver måned og holder både efterårsferie og juleferie med løn, hun arbejder ca. 37 timer i ugen

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejdsindkomst er feriepengeberettiget, så det vil jeg bestemt mene, at du skal betale.

Det er så spørgsmålet, om du ikke også skal betale feriepenge af evt. fri kost og logi, som jeg gætter på hører med til ansættelsesforholdet.

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

nej hun får ikke kost og logi

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan du se bort fra den del, og kun betale feriepenge af indkomsten.

Du kan evt. vælge at give yderligere 3 ugers ferie med løn.

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det har jeg tænkt på, men det er vil heller ikke helt efter bogen - jeg tænker på at hun vel ikke kan afholde ferien i optjeningsåret??

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun er berettiget til 12,5% af de 12.000 eller et ferietillæg på 1%, hvis hun er ansat udover 1 år. Vil anbefale dig at du går ind og læser på siden www.atp.dk erhvervdrivende. Her står hvad du er forpligtet til lidt mere nøjagtigt. Hvis du har yderliger spørgsmål, må du gerne kontakte mig.

Anne-Marie

info@ambregnskab.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)