Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Exchange?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg sidder på min nyinstallerede win7 og overvejer en smart måde at håndtere mine e-mail på henholdsvis min desktop, laptop og iPhone.

Jeg har indtil videre hentet alle e-mails hjem via pop3 til min stationære, men jeg mangler muligheden for at kigge mine e-mails på min laptop og telefonen.

Jeg har så brugt IMAP et stykke tid, men jeg synes det tager lang lang tid at loade. Så tænkte jeg på exchange - hentes alle e-mails også hver gang, eller gemmes der en lokal kopi der så synkroniseres op imod serveren, eller hvordan foregår det?

 

Hvis jeg så beslutter mig for exchange skal jeg så absolut have hosted exchange til kr. 50+ pr måned pr bruger? Eller kan jeg fx købe/leje en windows virtuel server? (Så vidt jeg husker følger exhange med i windows small business)

Ja det blev lidt af en rodebunke, jeg håber i kan finde hoved og hale i det.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville helt klart overveje en Google Apps løsning!

Det har jeg brugt med enorm succes de sidste par måneder. Uanset om det er i Outlook, webmail, eller via min mobil.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan da være jeg skulle overveje det - tilbyder de exchange?

Og hvad koster for for omkring 25 brugere?

Vigtigst for mig er egentlig at det er hurtigere en IMAP - hvordan fungerer exchange?

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Med Exchange gemmes der en lokal kopi som så bliver synkroniseret op i mod serveren. Det er et virkeligt et stærkt produkt som fungerer helt uden problemer. Både synkronisering med Outlook, webmail samt mobil.

Muligheden er at leje en virtuel server med Windows Small Business Server, men det kræver at du selv har lidt styr på at konfigurere den eller kender en som kan gøre det. Ellers fungerer en hosted Exchange løsning også fint.

Hilsen
Peter

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser fint ud, men det ser alligevel ud til det netop lider under samme problem som IMAP (eller ja, det ER jo IMAP), nemlig at synkroniseringen tager lang tid når man har mange mapper/etiketter.

Jeg håbede at exchange havde en smartere løsning på det.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak, det var netop det jeg håbede. Ja, men ellers kan jeg vel købe mig til noget hjælp - det er vel i længden billigere end at betale en høj pris hver måned.

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det smarte ved Exchange er netop at det kun er ændringerne som bliver synkroniseret.

Enig. Jeg er heller ikke meget for de hostede løsninger da de bliver dyre i længden. Og når først din Exchange server er konfigureret er der ingen vedligeholdelse af den, så det skal man ikke bekymre sig om.

 Men ved hosted løsning er man til gengæld fri for alle bekymringer, den bliver overvåget og der bliver taget backup af den.


Hilsen
Peter

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Gadensgaard:

Hej Peter

Tak, det var netop det jeg håbede. Ja, men ellers kan jeg vel købe mig til noget hjælp - det er vel i længden billigere end at betale en høj pris hver måned.

Hej Gadensgaard,
Hosted Exchange er faktisk fantastisk Smile

Så fantastisk, at Microsoft for nyligt selv er gået ind på markedet:
http://www.microsoft.com/online/da-dk/default.mspx

Det kan alt det, som du har brug for med lokal kopi af postkassen på din bærbare via "cached mode".
Synkroniseringen mellem klienterne og serveren foregår hurtigt, når det er sat korrekt op.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan jeg se..

Det er dog stadig en del over budgettet, hvad skal en hosted exchange koste for 25-30 brugere på 1 domæne?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)