Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fakturanumre på ikke-effektuerede ordrer?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at sende tilbud ud til kunder. Jeg forestiller mig at sende tilbuddene som ordrer, hvor kunden så accepterer tilbuddet ved at indbetale depositum. Men hvordan styrer jeg dette bogføringsmæssigt?

Jeg opretter en ordre/tilbud f.eks i SummaSummarum. Denne ordre får et ordrenummer. Hvis en kunde betaler, bogfører jeg ordren og den får nu et fakturanummer. Men dette fakturanummer er jo forskelligt fra ordrenummeret som står på kundens ordreseddel. Sender jeg  bare en faktura til kunden hvor fakturanummeret står på? Eller er dette et overflødigt trin hvis ordresedlen i øvrigt er komplet og udgør aftalegrundlaget?

Jeg regner med at åbne for betaling på min hjemmeside, hvor kunden kan indbetale depositum fra den enkelte ordre. Vil kunden have brug for et fakturanummer i den situation? Altså et fakturanummer som endnu ikke er tildelt, eller er ordrenummer tilstrækkeligt?

 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden skal være oprettet som debitor i dit system, og når betalingen kommer posteres beløbet på kundes konto.Brug ordrenummeret som reference.

Når du sender fakturaen til kunden, kan du medsende et kontoudtog, så denne kan se, hvor meget der mangler at blive betalt.

Når restbeløbet er indbetalt kan du så udligne fakturaen.

SALDI Regnskab for iværksættere

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)