Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med at ranke på et vigtigt søgeord

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Min hjemmeside har jeg ellers ikke problemer med at få op på google´s lister på de vigtigste søgeord, men lige præcis på søgeordet renovering, har den ikke rigtigt været repræsenteret på top 100 på trods af utroligt meget arbejde med links.

Imens har den indtaget 1.pladsen på bing et stykke tid efterhånden både på renovering og de andre vigtige søgeord, jeg kan simpelthen ikke se årsagen til at google at en eller anden grund, ikke vil inkludere min side på  netop dette søgeord, nogen der kan give et fif om hvad årsagen kunne være... ? udover utrolig hård konkurrence.


Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par modspørgsmål: Linker du kun til siden med ankerteksten "renovering"? Du bør sørge for at variere linkteksterne, så du får nogle variationer over temaet.

Synes du ikke, at ordet fremgår lidt rigeligt mange gange på siden? For mig fremstår teksten temmeligt spammy, og jeg har set eksempler på, at sider af den slags kan have godt af en omskrivning, så der bliver skruet en smule ned for charmen.

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, den jeg laver løbende indeholder bla. også bygningsrenovering, ejendomsrenovering osv..

Har faktisk lige tilføjet ordet et par gange mere efter om skrivning, for at se om det ville have en effekt.

Men har lige rettet det tilbage igen, den fremgår nu kun 7 gange i alt på siden, som enkelt stående ord.

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at sammenligne hvor mange gange der står "renovering" på din side i med hvor mange gange det står på de sider, som i øjeblikket ligger i top 10 ved en søgning på renovering.

Omkring 8% af teksten på din side er ordet "renovering", og jeg har ikke medregnet alle de gange det indgår som en del af et andet ord.

De andre sider jeg har set om renovering ligger omkring 2%.

Hvis jeg var dig, så ville jeg skrive en artikel (600+ ord) om renovering, hvor under 2% af ordene er "renovering", og så lægge den et sted, hvor der ikke er bl.a. 500 links fra spille-maskiner.dk som peger på den.

Ideelt ville jeg lægge artiklen op på en helt anden side, og så se hvad der sker. Det ville ikke overraske mig, hvis den skulle dukke op i top 10.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også fjerne dit H1 tag i menuen så du kun bruger H1 tagget én gang hvor dette er "renovering". Ellers kan du også prøve at benytte H2 og H3 tags.

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

JakobP:

Prøv at sammenligne hvor mange gange der står "renovering" på din side i med hvor mange gange det står på de sider, som i øjeblikket ligger i top 10 ved en søgning på renovering.

Omkring 8% af teksten på din side er ordet "renovering", og jeg har ikke medregnet alle de gange det indgår som en del af et andet ord.

De andre sider jeg har set om renovering ligger omkring 2%.

Okay, mere tekst hvor ordet renovering ikke indgår, men stadig syntes jeg at det er underligt den ikke engang ligger top 100 på dette søgeord, også selvom det måske indgår med 8% i teksten på siden.

JakobP:
Hvis jeg var dig, så ville jeg skrive en artikel (600+ ord) om renovering, hvor under 2% af ordene er "renovering", og så lægge den et sted, hvor der ikke er bl.a. 500 links fra spille-maskiner.dk som peger på den


Mener du at de 500 indgående links har en negativ effekt ?
For det kan da nemt rettes.

JakobP:
deelt ville jeg lægge artiklen op på en helt anden side, og så se hvad der sker. Det ville ikke overraske mig, hvis den skulle dukke op i top 10.


Når du skriver helt anden side, så mener du altså på andet domæne eller ?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville det være godt at dele siden op med flere punkter om renovering... ?

Altså lave en punkt om renovering af 1.salen

Renovering af stuen, køkkenet osv... ?

Dette ville jo gøre det nemmere at lave en længere tekst om samme emne, uden at benytte samme ord alt for mange gange.

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

Ville det være godt at dele siden op med flere punkter om renovering... ?

Altså lave en punkt om renovering af 1.salen

Renovering af stuen, køkkenet osv... ?

Dette ville jo gøre det nemmere at lave en længere tekst om samme emne, uden at benytte samme ord alt for mange gange.

Der er flere fordele ved at gøre sådan. Du får en længere og mere varieret tekst. En sådan tekst har jo også bedre muligheder for at tiltrække long-tail søgninger.

Så skriv du endelig teksten om efter den model - og sørg så for en mere varieret backlinkprofil også.

Mit bedste bud er, at du har udløst et eller andet filter hos Google - enten pga. din onsite-optimering eller pga. overdreven linkbuilding med samme ankertekster. Og derfor skal du nok væbne dig med lidt tålmodighed, før det bliver godt igen. Brug den tid på at få skrevet teksten ordentlig om og skaffe nogle links af fornuftig kvalitet - og ikke med kun "renovering" som ankertekst.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Der er flere fordele ved at gøre sådan. Du får en længere og mere varieret tekst. En sådan tekst har jo også bedre muligheder for at tiltrække long-tail søgninger.

Så skriv du endelig teksten om efter den model - og sørg så for en mere varieret backlinkprofil også.



Will do...Big Smile

Frank Hellerup Madsen:
Mit bedste bud er, at du har udløst et eller andet filter hos Google - enten pga. din onsite-optimering eller pga. overdreven linkbuilding med samme ankertekster. Og derfor skal du nok væbne dig med lidt tålmodighed, før det bliver godt igen. Brug den tid på at få skrevet teksten ordentlig om og skaffe nogle links af fornuftig kvalitet - og ikke med kun "renovering" som ankertekst.

Har samme fornemmelse, bare underligt det kun er dette ene søgeord dog, da jeg har flere top 10 rankings også.

Ville det have en postiv effekt at skifte mine tekster på nogle af de indgående links ?

Jeg har jo en masse indgående links via taglines, over 3 forskellige sites, så kunne ændre teksten på taglines, så den ikke er ens på de sites.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

Har samme fornemmelse, bare underligt det kun er dette ene søgeord dog, da jeg har flere top 10 rankings også.

Ville det have en postiv effekt at skifte mine tekster på nogle af de indgående links ?

Jeg har jo en masse indgående links via taglines, over 3 forskellige sites, så kunne ændre teksten på taglines, så den ikke er ens på de sites.

Man kan sagtens trigge et filter på enkeltord. Det er set mange gange før.

Mht. de indgående links, så ville jeg måske justere på en enkelt af dine footers og så ellers bare se fremad og sørge for variation i nytilkomne links. (helt ned til links med "klik her" og "Koluda Byg" som ankertekster).

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)