Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omlægge privatfirma + I/S til ApS

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:

Jesper Jepsen:
Du kan hvis du overvejer at blive selvstændig oprette en etableringskonto, og få fradrag af de penge du indsætter herpå - men du bliver beskattet når du stifter selskabet, samt nogle år frem - dvs du udskyder blot beskatningen.

Men det hjælper vel ikke rigtigt mig i denne situation eller ?

Jo,

Hvis du har 125.000, så kan du smide dem ind på en etableringskonto inden de ryger over i det nye aps, så får du et fradrag, som du godt nok skal betale tilbage over nogle år. Jeg tror også at din revisor vil råde dig til det, det er jo nærmest et gratis lån.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:
så kan du smide dem ind på en etableringskonto inden de ryger over i det nye aps, så får du et fradrag,

Hvis du vælger denne sti skal du være opmærksom på at ved indskud på etableringskonto kun er ligningsmæssigt fradragsret  og dermed ikke reducerer topskatten. Hvis du vil reducere topskatten skal du vælge at indskyde beløbet på den nye Iværksætterkonto.

Dernæst skal du overveje om du vil have et aps med 80.000 kr eller eksempelvis 125.000 kr,da etablering af virksomhed i selskabsform først anses at have fundet sted, når anskaffelsessummen for anparterne inklusive stiftelsesomkostninger overstiger 113.900 kr.(2009).

Henrik

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Dernæst skal du overveje om du vil have et aps med 80.000 kr eller eksempelvis 125.000 kr,da etablering af virksomhed i selskabsform først anses at have fundet sted, når anskaffelsessummen for anparterne inklusive stiftelsesomkostninger overstiger 113.900 kr.(2009).

Hej Henrik.

Kan du ikke sige lidt mere om det? Det er desværre, som du måske ved, en lidt fjern verden for mig, det med selskaber - så jeg håber du vil uddybe ovenstående lidt og skære det ud i pap. På forhånd tak.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville - forudsat at der ikke er de store aktiviteter, eller aktiver i virksomhederne på nuværende tidspunkt. Blot afvikle dem også stifte et selskab som så kan beskæftige sig med nøjagtig det samme, og under samme navn.

 

Du kan med fordel vente til januar - hvis du gerne vil minimere din kapitalbinding til 80.000 - da den nye selskabslov gør kapitalkravet til ApS mindre (fra de 125K til 80K).

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:
Du kan med fordel vente til januar - hvis du gerne vil minimere din kapitalbinding til 80.000 - da den nye selskabslov gør kapitalkravet til ApS mindre (fra de 125K til 80K).


DU skal lige huske at loven er vedtaget - men ikræftrædelsestidspunktet er ikke endeligt fastlagt endnu.... så at det bliver i januar kan kun blive et godt gæt!

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er korrekt :-)

Men umiddelbart har det mest været fremme at f.eks ejerskabs registret måtte vente, da det kræver IT udvikling - men vi må se hvornår vi får mere at vide.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)