Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for bilhandel mellem virksomheder

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Jyderup
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.

Jeg har for nylig købt en brugt bil af et elektriker firma, lad os bare kalde dem "xxxxxx EL Aps".
Jeg er selv selvstændig tømrer og det er mit enkeltmandsfirma der køber bilen.

fakturaen & slutsedlen har "xxxxxx EL Aps" skrevet "købt som beset og uden garanti" og det har vi begge skrevet under på.

På vej hjem fra sælger går bilen så i stykker(Efter 50km kørsel).
Jeg får den på værksted og deres melding er klar: Motoren er færdig og der skal en ny motor i.

Nogle der kender til reglerne her. Jeg har jo skrevet under på at bilen er købt uden garanti. Jeg er dog lidt i tvivl om reglerne for handel med brugt bil, er de samme mellem to virksomheder, som de er mellem private.

god weekend

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jensen!

Jeg har ikke juridisk belæg for følgende udtalelse, men -

Jeg tor desværre ikke du har mange muligheder for at gøre et krav gældende overfor XXXel. Jeg baserer min vurdering på, at jeg mange gange i bilannoncer har set følgende tekst: " Engros - Bilen sælges kun til firma med cvr nummer". Dermed frasiger sælger sig de forpligtigelser, som han ellers ville have overfor en privat kunde. - Men som nævnt har jeg ikke juridisk belæg for min påstand.

Birger

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JensenDan

Hvis du har skrevet under på en slutseddel, hvor det fremgår at det er uden garanti, så er der ikke meget at gøre. Det bliver i hvert fald svært at påvise, at elektriker firmaet har handlet i ond tro. Som elektriker er han ikke fagligt "klædt på" til, at han burde vide, at der kunne være noget galt med bilen.