Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mangler et hurtigt jura snak gerne i dag

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har været medlem af noget der hedder ABSI hvor jeg ikke er med længer de har så fra min Konto trukket over 48.000 kr som jeg skylder dem de har så trukket dem fra min konto uden min samtykke og det er moms penge og vil ikke betale dem tilbage lige pt jeg har forsøgt at indgå et forlig med dem udenheld her der en her på amino som kunne ringe til mig på 2757 8183 så jeg evt lige kan høre om regler for dem slags. og haster.

 

RETTELSE. Nu har min Bank endelig indvilliget at trække penge tilbage. men kunne godt bruge nogle råd

 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Jeg er ikke advokat men mit bedste råd til dig er at kontakte en hurtigst muligt. Du kan oftest blot ringe til en advokat og få et råd eller to, en slags smagsprøve på hvad han kan.  En anden mulighed er at kontakte Center For Start og Vækst i Århus eller nærmeste større by, de har advokater tilknyttet der tilbyder iværksættere samt små virksomheder gratis rådgivning.  Jeg ved ikke hvem ABSI er og har ikke brugt tid på at Google dem, meeeen det lyder sgu lidt anløbent at de selv hæver penge på din konto.  Du har sikkert tidligere givet dem dine kreditkortsoplysninger.  Jeg tror de udemærket kan have gjort sig skyldig i en strafbar handling hvilket du kan udnytte i dit farvør.  Det er sagen uvedkommende om du skylder dem penge eller ej.

God vind

Ohm

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Thaulov:

Hej 

Jeg har været medlem af noget der hedder ABSI hvor jeg ikke er med længer de har så fra min Konto trukket over 48.000 kr som jeg skylder dem de har så trukket dem fra min konto uden min samtykke og det er moms penge og vil ikke betale dem tilbage lige pt jeg har forsøgt at indgå et forlig med dem udenheld her der en her på amino som kunne ringe til mig på 2757 8183 så jeg evt lige kan høre om regler for dem slags. og haster.

Er selv med i ABSI, som jeg forstår det så var der et underskud på kontoen da du stoppede, altså en underskud der er opstået ved, at du har handlet hos andre ABSI medlemmer? Hvis det er tilfældet så mener jeg at der i aftalen med dem står, at hvis man går ud med et underskud så skal man betale dem til dem i danske kroner, da det jo er en form for kassekredit man kan bruge hos dem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så håber jeg da, at ABSI skruer bissen på. De 48.000 kr. er jo penge som du har "købt" ydelser for hos en lang række af ABSI's kunder. Det vil sige at du rent faktisk har fået varer eller ydelser leveret for de penge!

Som medlem af ABSI er der tvungent tilmelding til PBS leverandørservice. Det vil sige at du selv har givet tilsagn om at ABSI må trække direkte fra din konto.

Min sympati ligger hos de ABSI-medlemmer, som du har handlet hos uden at have betalt!

Henrik

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik det er ikke fordi jeg ikke vil betale. Men jeg har ikke fået det som jeg har "betalt for" blandt andet har et medlem der skulle lave en hjemmeside og SEO optimeret min side aldrig nogle sinde leveret varen jeg har "betalt for" har snakkede med ledelsen flere gang uden held osv.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager Brian, hvis der var tale om et for hurtigt hofteskud herfra. Husk at du via Leverandørservice altid har 3 dage til at trække betalingen tilbage. Har rundet ABSI's hjemmeside - utroligt hvis Harald N  ikke har bedre styr på sin forretning. Ved barterhandel er hele grundlaget netop at der byttes varer mellem partnerne og det er ikke meget bevendt, hvis det kun går den ene vej.

Problemet er at du selv har godkendt beløbene til betaling hos ABSI. Som jeg har forstået deres system flyttes der ingen barterkroner fra din konto uden at du selv har godkendt beløbene.

Henrik

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Thaulov:

Henrik det er ikke fordi jeg ikke vil betale. Men jeg har ikke fået det som jeg har "betalt for" blandt andet har et medlem der skulle lave en hjemmeside og SEO optimeret min side aldrig nogle sinde leveret varen jeg har "betalt for" har snakkede med ledelsen flere gang uden held osv.

På ABSI går man jo selv ind og acceptere en betaling, det er som at lave en betaling via banken, så hvis du ikke har fået en vare leveret så vil du som regel ikke gå ind og acceptere den.

Det samme med banken man betaler heller ikke bare en faktura fra en leverandør uden at få en vare - dog i nogen tilfælde er der sikkert forud betaling.

Har dog aldrig selv oplevet ikke at få den bestilte vare

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

bacardil som du selv skriver forud betaling jeg var endda kørt helt fra Jylland til glostrup for at holde møde med firmaet og de lød meget troværdig de leveret også et udkast til min hjemmeside og fik tilladelse til at lave den og sætte den op det kom bare aldrig. Der til kommer at jeg fra ABSI side blevet lovet at en konsulent vil komme forbi og holde et møde som så skulle hjælpe med at kunder via absi det eneste jeg har fået er en tlf opringning hver månede om hvordan går det med firmaet  og en list med kunde navn. Hvor blev lige den konsulent hjælp af for det er vel ikke konsulent hjælp at sende en e-mail med en liste på kunder og at tlf ringer hver måned for at høre hvordan jeg har det og hvordan det går i firmaet eller er det nutidens konsulent hjælp.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Thaulov:

bacardil som du selv skriver forud betaling jeg var endda kørt helt fra Jylland til glostrup for at holde møde med firmaet og de lød meget troværdig de leveret også et udkast til min hjemmeside og fik tilladelse til at lave den og sætte den op det kom bare aldrig. Der til kommer at jeg fra ABSI side blevet lovet at en konsulent vil komme forbi og holde et møde som så skulle hjælpe med at kunder via absi det eneste jeg har fået er en tlf opringning hver månede om hvordan går det med firmaet  og en list med kunde navn. Hvor blev lige den konsulent hjælp af for det er vel ikke konsulent hjælp at sende en e-mail med en liste på kunder og at tlf ringer hver måned for at høre hvordan jeg har det og hvordan det går i firmaet eller er det nutidens konsulent hjælp.

Hvis du er blevet lovet at en kommer forbi så burde de naturligvis komme forbi.

Men at en leverandør i absi ikke leverer en varer er sikkert et forhold mellem dig og leverandøren - Måske kan absi trække dem tilbage det ved jeg ikke, men hvis du have fundet en leverandør herinde have amino jo heller ikke noget ansvar selvom du have betalt leverandøren og ikke fået noget igen.

Om du er uretfærdig behandlet i denne sag ved jeg ikke, men mere overordnet så tror jeg ikke ABSI har det store ansvar da de jo intet med aftalerne man laver har at gøre.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Vi hverken kan eller vil kommentere konkrete kundeforhold offentligt, men vi skal for god ordens skyld redegøre for fakta, som andre indlæg i øvriget har gjort, men her er det samlet.

A. Medlemskab i absi er naturligvis ganske frivilligt, og man kan melde sig ud med 30 dages varsel, eller blive ekskluderet - efter de regler der nu er i
    foreningen. Foreningen ønsker naturligvis ikke at binde medlemmer der ikke måtte have lyst til at forblive medlemmer.

B. I absi handler over 1.100 virksomheder med hinanden, og betaler sine indkøb og investeringer med egne varer/ydelser
     og men kan ved et eventuelt ophør af medlemskab have 1 af  2 situationer

     1.     Man har et tilgodehavende, dvs. man har solgt mere i medlemskredsen end man har købt per skæringsdatoen
      2.    Man har en gæld dvs. man har købt mere i medlemskredsen end man har solgt per skæringsdatoen

     i situation 2, hæfter man naturligvis for de varer/ydelser man har købt, og da man ikke længere er i absi og kan betale herigennem, forfalder beløbet i
     Dkk. til umiddelbar indfrielse. Dette fremgår tydelig af foreningens reglser.
     Der er helt enkelt tale om, at man betaler for de varer man allerede har modtaget.

C.  Vedr betaling til absi, benytter vi PBS Leverandørservice, med de regler som hertil hører. Herunder at:

      1. Kunden har tilmeldt sig på en Leverandørservice formular, oplyst konto mv og underskrevet formularen
       2. Der udsendes faktura til kunden
      3.  Seneste 3 bankdage FØR trækning sendes "advisering om træk". Kunden kan allerede her afvise betalingen, måtte man ønsker at gøre det.
      4.  Kunden kan naturligvis afvise en betaling også EFTER trækket på kunden konto. Dette kan man  i 3 bankdage.  Se øvrige regler her http://www.pbs.dk/dk/formidling/betalingsformidling/opkraevninger/leverandoerservice/debitorregler/
            Vi benytter således den mest udbredte betalingsløsning i DK
     

D.   Vedr reklamationer, er det en sag, som i alle andre handler, mellem køber og sælger, og involvere i princippet ikke absi. Vi holder naturligvis
       justits med, at vi ikke modtager gentagne klager fra flere medlemmer over et andet specifikt medlem. Sker dette, udsteder vi enten et gult kort eller 
      et rødt, der betyder at medlememt bliver ekskluderet af foreningen. ( 2 gule betyder også eksklution)
     Men den enkelte reklamation er en sag mellem køber og sælger, hvor absi evt. kan benyttes som mægler hvis parterne måtte ønske dette.

Jeg håber dette forklarer de faktuelle forhold, og er der spørgsmål er vi naturligvis til rådighed.

Mvh
absi a/s

Peter Kisbye
Adm. Direktør  

   

    

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)