Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-Conomic

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Bramming
Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 23
Fra  2doIT Vest Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogen her som tidl. har lavet lagerregulering i E-Conomic - jeg har 8000 varenumre som skal lagerreguleres, og jeg kan ikke se at der er mulighed for at importere en csv fil med reguleringerne.

Og jeg ønsker IKKE at skulle sidde og taste hver linje for sig.

Nogen der har et løsningsforslag?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Clark.dk:

Hej,

Er der nogen her som tidl. har lavet lagerregulering i E-Conomic - jeg har 8000 varenumre som skal lagerreguleres, og jeg kan ikke se at der er mulighed for at importere en csv fil med reguleringerne.

Og jeg ønsker IKKE at skulle sidde og taste hver linje for sig.

Nogen der har et løsningsforslag?

Ja, du kan taste det ind manuelt !!! :-)

 

API'en kan ikke engang gøre noget for dig, men der er en anden omvej.

 

Du kan lagerregulere på en grim måde ved at gå igennem debitor/kreditormodulet, - det er ikke pænt for du skal bruge dummykonti til mellemregningen, men det virker så vidt jeg kan skønne.

 

Jeg ærgrer mig selv meget over den manglende importmulighed.

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 23
Fra  2doIT Vest Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du lige kort beskrive hvordan du vil gøre det "på den grimme måde" lidt mere detaljeret?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Clark.dk:

Kan du lige kort beskrive hvordan du vil gøre det "på den grimme måde" lidt mere detaljeret?

Hejsa.

Ordrelinier kan man vel importere, - om ikke andet kan du få det gjort via apien hvis du finder en programmør der vil hjælpe dig.

Hvis du f.eks. skal registrere svind laver du en debitor der hedder "tyveknægten" og registrerer debitorfakturaen som betalt på svind-kontoen :)

Jeg ved ikke om man lige midlertidigt kan fjerne momsen fra varegruppen, men det er værd at prøve så vi ikke også får blandet moms ind i det.

 

Det er den eneste måde man kan lave større mængder lagerreguleringer på end man lige synes man gider taste, - så vidt jeg kan se det.

Debitorfakturaer reducerer lagerbeholdningen, og kreditorfakturaer forøger lagerbeholdningen - jeg ved dog ikke om man kan arbejde med kreditormodulet andet end lige manuelt, det har jeg ikke prøvet.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Clark

Jeg kan desværre ikke foreslå dig en løsning. Men hvis du kaster dig ud i Jørgens kreative forslag, så skal du være super opmærksom på, hvordan det hele bliver bogført. Laver du bare en faktura til en debitor (tyveknægten), vil lagerreguleringerne blive bogført på en forkert konto, der skal oprettes en helt ny debitorgruppe med alternativ opsætning. Jeg værdsætter din tankegang, Jørgen, men man skal altså være meget sikker på sin bogføring, før man kaster sig ud i det.

Jeg synes, du skal kontakte e-conomic og bede dem om at løse problemet.  I det mindste, skal de have chancen. e-conomic er gode på rigtig mange områder, men lageret er bestemt ikke en af de mere stærke sider - og den situation, du har nu, er ny for mig, men ikke desto mindre vigtig at have med. Så skriv til dem og se, om de ikke vil hjælpe dig.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke e-conomic er god til at løse problemer/implementere forslag, men jeg ser frem til at høre fra dig hvis du har held med det.

Mit indtryk er at de er nogle nærigpinde - de burde virkelig kunne flytte noget med de 20.000 brugere der hver donerer 150kr om måneden som minimum - jeg ved godt at projektet ikke står helt stille, - men de laver ikke nogle af de åbenlyse fejl/mangler jeg gør dem opmærksom på.

Men Anette, uden nærmere omtanke vil jeg lige høre om det ikke burde være tilstrækkeligt med et nyt betalingsmiddel? I stedet for kontant likvidkonto kører vi vl på en kontant varereguleringskonto :)?

 

Jeg synes det her er meget ringe, - selv summasummarum kan da importere lagerreguleringer !

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det mener jeg ikke. I det du bogfører fakturaen vil der blive registereret et salg, og det er jo ikke korrekt. Der skal oprettes en ny debitorgruppe med en ny debitor og bogføres et momsfrit "salg" på en varereguleringskonto, og så skal der i øvrigt tjekkes i alle ender og kanter.  Herudover er der spørgsmålet om værdien af den enkelte vare, som i e-conomic ikke kan manipuleres men altid er en gennemsnitspris.  Og tungen skal holdes lige i munden, når vi taler om både tilgang og afgang af varer. Jeg mener ikke, det er en gangbar løsning med mindre man har et usædvanligt godt overblik over mekanismerne både i det dobbelte bogholderi i almindelighed og e-conomic i særdeleshed.

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke at jeg kender economics, men hvis man lagerregulerer gennem en "dummy" kunde eller leverandør vil jeg anbefale at man sætter prisen til kr. 0,- på alle varer i den pågældende ordre og derefter regulerer lagerværdien vai kassekladden.

SALDI Regnskab for iværksættere

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)