Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke enkeltmands virsomhed og starte en ny

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Er det muligt/lovligt at lukke en enkeltmandsvirksomhed og starte en ny dagen efter?
Hvilke konsekvenser har det?
Er det bedre at gøre det ved årsskifte eller?

Er der andre ting man skal være opmærksom på?

Hvis det altså er muligt...

/ KalleKalle

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor vil du lukke det og åbne igen ?

Når det er enkeltmandsfirma mener jeg ikke du får noget ud af og gøre det.

Du får det samme cvr nr igen ved reg.

Mikkel

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg ikke se formålet i at skulle gøre?

Er det fordi du er kommet i en ny branche, noget økonomisk eller andet?

Fra Køge
Tilmeldt 8. Aug 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KalleKalle

Jeg kan ikke se hvad ideen skulle være med det, for umiddelbart ville man kun lave en sådan øvelse for at slippe af med gælden i firmaet og det vil man jo ikke kunne når man driver det som enkeltmandsvirksomhed.

Så i det tilfælde som du beskriver det i dit indlæg, så er det ikke en mulighed.

Adm. Direktør - Green Business House ApS - Værkstedsvej 7 - 4600 Køge - læs mere her

Tilmeldt 22. Oct 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Tak for svar og jeg forstår jeres undren, det er ikke fordi der er gæld. Grunden til at jeg vil starte forfra er at da jeg i tidernes morgen startede op, var jeg en meget ung knægt, og havde desværre ikke på det tidspunkt, 100% styr på regnskabet og bogføringen.

Det giver en masse rod i dag, og mit økonomi system giver ikke et 100% rigtigt billede af den finansielle situation, da systemet slæber på de gamle ukorrekte tal/beløb.

Det er for mig uoverskueligt, hvis ikke umuligt at gå tilbage og rydde op i det hele.

Nogle idéer til hvordan det bedst løses?

Fra Køge
Tilmeldt 8. Aug 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KalleKalle

Vi arbejder dagligt med den slags, så jeg vil mene vi kan hjælpe dig igennem det. Det vil tage lang tid igennem dette forum, men jeg vil gerne tilbyde dig et gratis uforpligtende møde hvor vi kan kigge det hele igennem.

Såfremt du ønsker dette kan jeg kontaktes på tho@greenbusinesshouse.dk eller 70 232 130.

Adm. Direktør - Green Business House ApS - Værkstedsvej 7 - 4600 Køge - læs mere her

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

kallekalle:

Det er for mig uoverskueligt, hvis ikke umuligt at gå tilbage og rydde op i det hele.

Der er ikke andre udveje hvis du skylder penge til f.eks. SKAT.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en meget mærkelig begrundelse, men jeg kender jo heller ikke forhistorien...

Du skal jo lave regnskab hver år, så der kan vel ikke være så mange forældede lig i lasten?

 

Når det er sagt så tror jeg godt du kan lukke selskabet og starte et nyt igen, du skal nok ændre lidt i virksomhedsbeskrivelsen og finde et nyt navn, men ulovligt mener jeg altså ikke det er. (tilgengæld tror jeg heller ikke rigtig du for noget ud af det)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

revisor til at holde styr på dine ting, gælden hænger du jo på selvom du lukker firmaet. ( den er personlig i enkeltmandsfirma).

Var jeg dig ville jeg nok vælge og lukke ned og få styr på alt og så først derefter åbne nyt.

Så har du ro til at få styr på tingene, enden der vælter nye momsangivekser ind.

Håber du får styr på det

Mikkel

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel:

Var jeg dig ville jeg nok vælge og lukke ned og få styr på alt og så først derefter åbne nyt.

Hmm - vil det hjælpe ? Der skal vel laves en eller anden for for afviklingsregnskab til Skat ? Desuden er der så vidt jeg ved 5 års regnskabspligt - så Skat på ethvert tidspunkt kan bede om regnskabet 5 år tilbage.

Så der er vel ikke andet at gøre end at få styr på det - hvadenten man selv gør det eller får en revisor til det.

mvh

Jan

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)