Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1. rykker....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Aug 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer..

Jeg skal til at sende min første rykker, men er lidt i uvished om hvordan jeg skal forholde mig. Hvis jeg sender en rykker, skal beløbet der skal indbetales så være fakturabeløbet plus de 100kr i rykkergebyr?

Eller sender jeg blot en "faktura" på 100kr benævnt som rykkergebyr hvor jeg så henviser til den ikke betalte faktura..??

Håber i forstår  min formulering.. Wink

Fra Køge
Tilmeldt 8. Aug 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Du kan sende et brev med 100 kr. i gebyr som henviser til den tidligere fremsendte faktura. Hvis du har brug for det, så hjælper jeg gerne grstis med at udformet en sådan til dig og så skriver du bare til mig.

Adm. Direktør - Green Business House ApS - Værkstedsvej 7 - 4600 Køge - læs mere her

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville sende en rykker hvoraf der fremgår følgende:

 

Fakt nr xx, forfaldet dd.mm.åå                       x.xxx,xx

Rykkergebyr                                                        xxx,xx

Ialt                                                                       x.xxx,xx

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja

men de jeg har haft, har så bare betalt fakturabeløb - ikke rykkergebyr , men ok bedre end ikke at få noget ind...

mvh

Jesper

 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, og så ved kunden også at du anvender rykkergebyrer - det kan medføre at du ikke er sidst i køen ved næste betaling.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot et lille indspark på baggrund ag egne erfaringer.

Nu har jeg ikke lige læst hvad du sælger/beskæftiger dig med, men du skal være opmærksom på, at selvom du 100% er berettiget til det både moralsk og juridisk, kan det tit opfattes som en ret aggresiv/negativ handling at sende rykkergebyr.  Du vil uværgeligt komme til at sende rykkerbreve med gebyr til kunder der er i god tro.  Personligt sender jeg ikke rykkere med mindre det er helt grelt. Jeg sender i stedet "betalingspåmindelser" hvilket har samme virkning, men er mindre aggresivt.

Held og lykke

Ohm

Fra København
Tilmeldt 29. Aug 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel berettiget at fremsende rykkergebyr, når man har fremsendt betalingspåmindelse, og der stadig, her små 10 dage efter stadig er indbetaklt penge.

Hvis jeg fremsender på den måde som Mortensen skriver, hva så med den faktura jeg allerede har fremsendt, den kan vel ikke bare forsvinde i min bogføring, eller stå som ikke betalt eller giver man bare den nye faktura det samme fakturanummer??

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Rykkeren er ikke en ny faktura, men et gebyr.

Enten laver du en rykker i bogføringsprogrammet, såfremt du har et sådant.  Alternativt skriver du en rykker, og anvender en kopi af denne som bilag for at bogføre gebyret på 100 kr.  Husk at der ikke er moms på reykkergebyret.

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give Ohm ret.

Hvis det er en kunde, du gerne vil blive ved med at have et sundt forhold til, så vil jeg nok også lige "klappe hesten".

Nogle gange kan det snart være bedre at ringe til kunden, og lige høre om han har modtaget din faktura. Der kan jo opstå flere ting, som gør at fakturaen ikke er betalt - forglemmelse, forsvundet i posten, måske er den smuttet ind mellem nogle papirer. Jeg har god erfaring med at ringe til kunden på den måde.

Hvis fakturaen herefter ikke betales, så kan du sende en rykker.

Hilsen Erik

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)