Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

leasing af bil

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Som billedkunstner har jeg hidtil benyttet min privatbil til erhverv og fratrukket udgifter i flg. kørebog. Nu overvejer jeg at skifte til leasing dvs. privatleasing. Vil jeg kunne fratrække en procentvis del af leasingudgiften (den procentdel - omkring 80% - der i flg. kørebogen er erhverv) og er privatleasing i det hele taget en god idé i mit tilfælde? Som billedkunstner er jeg momsfritaget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...men det er enten eller!

Leasing+driftsudgifter forholdsmæssig eller kørsel efter statens takster.

Uden at have regnet på det, tror jeg at du er bedre stillet med km-penge på den erhvervs-

mæssige kørsel.

 

/peter

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg tillader mig lige at komme med et indspark, som ikke er et svar på dit spørgsmålBig Smile

Jeg vil blot gøre dig opmærksom på - hvis ikke du har prøvet privatleasing før - at du skal sørge for at få en kontrakt som 200% beskriver, hvordan du og i hvilken stand du skal aflevere bilen i efter kontraktens udløb.

Det er fint at forhandleren ved kontraktens indgåelse, siger til dig at almindelig slidtage og lidt "Bilkabuler" er helt ok. Men når så sælgeren er rejst på det tidspunkt, hvor du skal aflevere bilen og det ikke er udspecificeret i kontrakten... ja så er det at det begynder at blive sjovt...Wink

Men ellers god fornøjelse

Birger

Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din hurtige respons. Anslået kører jeg 18.000 km. om året, hvoraf de 14.000 km. er erhverv. 

Leasing af den bil, jeg har i kikkerten er 2.100 kr. pr. mdr. + forsikring og ejerafgift.

 

 

 

Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det gode råd. Jeg er opmærksom på risikoen for en efterregning. Af samme grund vil jeg lease hos min lokale forhandler, hvor jeg tidligere har været tilfreds med bilkøb.

I øvrigt er det en Fiat Grande Punto, der er favorit til min leasing. Har haft tre stk. og været tilfreds.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kigger bil lige for tiden - og har også undersøgt leasing muligheden. Der er altså stor forskel på hvor godt det er skruet sammen netop i forhold til hvilke småskader de tager. BMW har en fin bog hvor der er billeder af de forskellige ting - hvad der godtages og hvad der ikke godtages, og dermed giver en efterregning. Det er jo ret fint. Honda siger: Vi kan ikke vide hvordan det går, da det er et eksternt firma som står for aflevering og afregning (dermed har de ikke noget ansvar)... Så selvom det er din hyggelige lokale forhandler - så undersøg lige hvem der står med det endelige ansvar Smile

Tilmeldt 18. Oct 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Peter, kørsel efter statens takster er nok det rigtige for dig. Du bliver jo også ganske godt betalt i en bil der kører 20 + pr ltr...

Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg bestemt gøre. Økonomien i leasing står og falder med en evt. efterbetaling.

 

Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Leasing vil altså ikke betyde den store ændring i min måde at opgøre kørselsregnskabet - og kørebogen må nødvendigvis fortsætte.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blander mig lige i tråden :-)

Hvordan evt. m momsen på privatleasingen? Er det evt. noget man kan trække fra? Og i såfald hvordan?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)