Har kunder fra en webshop returret hvis en fejl opstår på varen og hvor de 14 dage er udløbet? |
Nej, men 2 års reklamationsret...
Ja det ved jeg, men han forlanger at få hans penge retur, han vil ikke have en ombytter. Men det kan han ikke jf lov? |
Nej han har ingen lovhjemmel for at ophæve købet, med mindre du gør det som en service fra din side af. |
JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk
Ok tak for svaret, lige et tillægsspørgsmål: |
Om han har ret til det eller ej er vel underordnet. En hver webshop med respekt for kunderne giver da pengene tilbage med det samme kunden beder om det! Vi gør i hvert fald altid, så længe det er noget der går under reklamationsret og ikke er en selvforskyldt skade ved fx at man vælter på en cykel. Det er kunderne der er dit talerør til resten af verden og hvis de er tilfreds, så får du hurtigt mange flere. Se din service som en investering. Den kommer til at betale sig tusindvis af gange tilbage igen meget hurtigt. Kunden har altid ret (næsten). Kunden er ikke din fjende, selv om de sviner dig og din virksomhed til. |
Så hvis en kunde har købt en cykel hos dig og efter 1 år har fortrut købet giver du ham pengene tilbage uden at blinke med øjnene? Så tror jeg du vil være bedre tjent i udlejningsbranchen... |
Bemærk at jeg skrev hvis det falder under reklamation, altså at der er fabrikationsfejl på cyklen og at den går i stykker. |