Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor lang tid bruges på bogføring?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har en bogholder, som hver måned bruger 3-4 dage på at lave mit bogholderi. Det være sig at afstemme banken, bogføre alle bilag, ordrer osv.

Jeg synes, det lyder som uforholdsmæssigt lang tid. Vi er en webshop, som omsætter for ca 200.000 ex moms/mnd og har omkring 100 bilag og er stadig kun registreret som enkeltmandsvirksomhed. Det er åbenbart specielt det at afstemme banken, som tager tid.

Afstemmer alle små virksomheder banken? Hvor lang tid tager det for jer andre?

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg synes også det lyder som ret langtid, min revisor bruger ca. en dags tid - og vi har omkring 50 billag om måneden.

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Xeniaa:

Hej alle

Jeg har en bogholder, som hver måned bruger 3-4 dage på at lave mit bogholderi. Det være sig at afstemme banken, bogføre alle bilag, ordrer osv.

Jeg synes, det lyder som uforholdsmæssigt lang tid. Vi er en webshop, som omsætter for ca 200.000 ex moms/mnd og har omkring 100 bilag og er stadig kun registreret som enkeltmandsvirksomhed. Det er åbenbart specielt det at afstemme banken, som tager tid.

Afstemmer alle små virksomheder banken? Hvor lang tid tager det for jer andre?

Jeg synes det virker som rigtig lang tid... Jeg har super god orden i mine bilag og det gør jo det hele meget nemmere/hurtigere for min bogholder. Han har lige lavet mit momsregnskab på 40 bilag på 1 time. smid mig en PM så kan jeg lige henvise dig, han vil helt sikkert gerne tage et møde med dig hvor han kan komme med et estimat af hvor længe han skal bruge på det.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm. Det lyder umiddelbart som lang tid, men på den anden side skal du jo også holde det op mod kvaliteten af det materiale du afleverer til ham. Hvis du afleverer materialet i en polsk attache taske, og bare tænker fint nok, så virker det nok ikke underligt hvis det tager lang tid.

Uden frivilligt at lægge hovedet på blokken, så vil jeg postulere at hvis ikke man afstemmer, så mangler der noget basalt i ens "økonomi opdragelse". En afstemning er jo en form for "selvkontrol" af at man ikke bare sidder med hovedet under armen og taster.

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Selvfølgelig kan bogføring tage lidt længere tid hvis man lige skal ind i hvad de forskellige regninger osv er.

Men er man ikke ny hos virksomheden, og tingene ligger hvor de skal, altså ikke i 7 forskellige skuffer, så vil jeg som bogholder da klart mene at 100 bilag skulle kunne bogføres på en dag. Banken burde ikke være noget problem at afstemme da man jo går frem efter den, og dermed kan se hvad man mangler for at få den til at stemme (hurra for flueben).

Lavede et lille regnestykke på et tidspunkt til brug for at udarbejde tilbud på bogføringsarbejde. Og efter den ville 100 bilag (hvis dette er det eneste, alt er der, og lige ud af landevejen) tage mellem 4 og 5 timer, incl afstemninger.

Er der derudover fakturering, moms og løn, så kan det godt blive noget mere. Men gætter på at du selv tager dig af faktureringen, og lønnen er nok heller ikke det store hokus pokus i en enkeltmandsvirksomhed. Så er der kun momsen der kan blive et problem. Men stadig ikke noget der bør tage 2 dage ekstra Smile

Jane

Træt af upersonlige broderier på væggene?? www.ditbroderi.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Xeniaa, det lyder helt vildt men måske du har et webshop med meget import og export, hvilket vil øge den tid bogholderen bruger.
Vores bogholder bruger ca. 3-4 timer ugentligt og vi har en omsætning der er ca. 25 gange større end din og dermed betydeligt flere bilag.
I denne tid er der indregnet afstemning af importere varer samt valuta korrektion.

Hvis du blot har 'almindeligt' salg via din shop er der noget galt et eller andet sted!

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har orden i dine papirer, så burde det kunne gøres på en 5-6 timer.

DBH,
Aleksander :-) 

Fra Regstup
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Mener du dermed, at du betaler for 3-4 dags bogholderassistance pr. måned.? Hvis hun kun bogføre for dig en gang om året, og aflevere et færdigt regnskab, så er det ok med 3 dage, da alt jo så skal stemmes af, men får hun det løbende i gennem året, bør det kun tage et par timer pr. måned.

Tror grunden til at det tager lang tid med banken, er at den kun stemmes af 1 gang årligt og det tager så tid.

Mit gæt udfra erfaring med dem som har webshops er, at selve bogføring bør tage 1-2 timer, afhængig af omfang af bilag og om du kører kredit- og debitorstyring og en 1 time for afstemning af banken, pr. måned, afhængig  af antal posteringer.

Så årlig bruges der mellem 28 - 36 timer på dit bogholderi incl. færdiggørelse til endeligt regnskab.

Og ja  alle store som små afstemmer deres bank - eller kommer der formange smuttere.

 

Med venlig hilsen

Helle Pia

www.HPKontorservice.dk

Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle jeres svar! Meget brugbart!

Bogholderen får vores bilag i en rodebunke, alt i et, ligefra b2c ordrer til bilag til bankudskrifter. Løn kører af sig selv, men der bliver lavet et "rigtigt" regnskab hver måned, hvor alt bliver bogført og lagt ind i regnskabsprogrammet. Vi har ingen eksport/import på vores webshop, dog kører vi to sprog og to valuta og 4 bankkonti, pga salg til udlandet osv. Måske er det her, tidsslugeren er?

Bogholderen får fast løn på 2500/mnd for at lave det.

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste regnskabsprogrammer kan jo importere dit kontoudtog fra banken direkte i kassekladden, så hvis du har orden i dine bilag, bør det max. tage  ½ dag af afstemme 100 bankposteringer.

Men hvis der er rod i bilagene, alting skal skrives ind i hånden, og man ikke kan følge kontobevægelserne i programmet så kan det tage meget lang tid at afstemme bank.

Så det er svært at sige noget præcist om hvad et rimeligt tidsforbrug er.

SALDI Regnskab for iværksættere

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)