Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælpt til videreførsel af tvangsopløst selskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for hjælpr til at få genooptaget arkitiviteten i et par selskab hvor jeg har fået meddelse om tvangsopløsning. Selskaberne har ikke være underlagt revision, idet selskaberne har fravalgt revision.

Jeg har brug for hjælp til at bekræfte overfor skifteretten at selskaberne opfylder kravene for at kunne fortsætte driften (det kan jeg åbenbart ikke selv gøre, selvom revisionen er fravalgt)

Hvem kan/vil hjælpe med dette  - og med hvilken tidshorisont.

Send PM for videre dialog.

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har fået meddelelse om at selskaberne er tvangsopløst kan du mere eller mindre godt glemme det. Erhvervs- og Selskabsstyrelsen er benhårde på det punkt.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Hvis du har fået meddelelse om at selskaberne er tvangsopløst kan du mere eller mindre godt glemme det. Erhvervs- og Selskabsstyrelsen er benhårde på det punkt.  

 

Tror han mener at hans selskaber står til at blive tvangsopløst og højst sansynligt grundet manglende afleveret regnskaber til tiden.

Men han skal da bare have kvittering for at virksomhederne har deres selskabskapital, afleveret regnskab og ikke skylder til det offentlige, så at bestyrelsen genoptager driften af selskabet

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MOT

Der er dømt fedtmule, når dit selskab står til tvangsopløsning. Ja, det kan reddes hvis kapitalen er intakt og med en masse papirarbejde. Men det er ikke noget som kan fixes på 5 min.

Den hurtigste løsning er, hvis der både er advokat og revisor ind over. Det er jo ikke ligefrem billigt. Det er heller en ønskeopgave, hverken for revisor eller advokat. Gider kun, hvis der er en virkelige god grund.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Normalt har man 3 måneder til at genoprette selskabet, fra at man har fået meddelelse fra EogS, at sagen er overgivet til skifteretten.

Men såfremt kapitalen ikke er intakt, skal der laves mellembalancer mv. for at vurdere egenkapitalen er intakt.

Er større arbejde med en masse papir(som Olsen skriver)og det kan nemt løbet op i 15-20 tkr. i honorar.

/peter

 

Tilmeldt 6. Oct 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er bekendt med mængden af arbejde og prisen, men selskaberne skal genoptages, så er der nogen har tid og lyst til at tage opgaven ?

/MOT

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

MOT:
Jeg er bekendt med mængden af arbejde og prisen, men selskaberne skal genoptages, så er der nogen har tid og lyst til at tage opgaven ?


Tiden går - klokken slår mens du venter på at en eller anden byder ind på det der i værste fald kan kaldes en "lorte-opgave".

Vær proaktiv og kontakt selv revisorer og advokater direkte. Des længere tid du venter jo mere gnaves der af 3-måneders fristen og gør det sværere for dig selv at finde nogle der gider hjælpe.

Henrik

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

MOT:
Jeg er bekendt med mængden af arbejde og prisen, men selskaberne skal genoptages, så er der nogen har tid og lyst til at tage opgaven ?


Tiden går - klokken slår mens du venter på at en eller anden byder ind på det der i værste fald kan kaldes en "lorte-opgave".

Vær proaktiv og kontakt selv revisorer og advokater direkte. Des længere tid du venter jo mere gnaves der af 3-måneders fristen og gør det sværere for dig selv at finde nogle der gider hjælpe.

Henrik

Henrik har ved gud ret her. Det er absolut ikke en ønskeopgave, den kræver en virkelig god grund. Så den er heller ikke på typisk tilbud.

Som Henrik skriver, gør selv noget selv, inden det er forsent. for ellers bliver selskabet bare lukket. Hvis der er værdier i selskabet, tager kurator sin del af det han syntes, han kan slippe af sted med. Sådan er det.

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)