Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er fordelen ved at et holdingselskab køber en ejendom?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv tak, men det som Peter skriver en varm kartoffel med mange svar og en hel del ting som skal undersøges til bunds. Intet er mere kedeligt end en skattesag grundet dårlig forarbejde.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo tak varm kartoffel.. Ville egentlig selv have skrevet det, men ved ikke om jeg turde. Fordi vi er jo henne i noget med nogle " hemmelige " skattehuller som regeringen har ladet stå åben for velhaverne.

Jeg er ikke sikker på om alle huller er blevet lukket, men hver gang man snakker med en revisor om, kan man fornemme at de både ikke helt vil tale om det, og at der mere til sagen end det de siger.

Man skal måske have sig en liebhaver revisor for at få hele historien

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Movement, humor er en fæl tingSmile. Næ, det revisor er bange for her er fejlrådgivning og skal have forsikringen frem. Først undersøger man grundigt og så bruger man hullerne i stilhed bagefter,

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

"Først undersøger man grundigt og så bruger man hullerne i stilhed bagefter,"

 

he he, undskyld min platte mandehumor

Nå, men tak for svarene. Med det ekstreme skattetryk der er på folk der giver den en skalle, er det godt at høre at der stadig findes LOVLIGE huller.

Jeg dykker længere ned i sagen når det bliver aktuelt

Tak

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Mange tak for de forskellige svar. Der er da lidt at tænke på.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der lidt mere at tænke over her. Det kan ganske enkelt ikke svare sig at lade et selskab købe ejendommen og at få den stillet til rådighed som fri bolig.

- Beskatningen af fri bolig sker ikke til markedsværdi  som det bliver sagt når der er tale om "udlejning" mellem et selskab og en person der er hovedaktionær eller har bestemmende indflydelse på egen aflønningsform. Beskatningen sker til en skematisk værdi der som  regel er betydeligt højere end markedslejen.

- Selskabet kan ikke foretage fradrag for forbedringer men kan kun foretage fradrag for vedligeholdelsesudgifter og der vil ikke være nogen nævneværdige når der er tale om en ejendom man kun har ejet i kort tid da man ser det i forhold til ejendommens værdi på købstidspunktet.

- Selskabet er skattepligtig af avance ved et senere salg. Det er du ikke som privatperson.

Der hvor der muligvis kan være en ide er hvor man skal købe ny bolig og ikke kan komme af med den gamle. Der kan det nogle gange være en fordel at handle den ind i selskabet men sælger selskabet senere ejendommen til en højere pris udløser det skat.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent

Tak for svar

Nu ved jeg godt du ikke er politiker , men ved du hvad der ligger til grund for følgende : " Beskatningen sker til en skematisk værdi der som  regel er betydeligt højere end markedslejen." ?

Endnu en straffeaktion imod erhvervsdrivende i DK ? Altså hvis man driver et firma, skal man forvente at betale højere skat og højere boligudlejningsudgifter end markedet normalt foreskriver

Jeg tør dårligt tænke på hvad finanskrisen, får visse politikere til at gøre for at finde en syndebuk for alle samfundets problemer. Jeg kan se at S og SF allerede nu er ude og vil belønne folk på kontanthjælp, dagpenge og andre overførselsindkomster imens topskatten skal hæves igen.

Det kan vel ikke dreje sig om mere end 10-15 år før det bliver forbudt at drive virksomhed.

Ikke til dig Bent, blot lidt luft der skulle ud

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan udtrykkes meget enkelt. En Faktor udsendelse i TV for en del år siden hvor man tog fat i mange af dem der har fribolig og bor på Strandvejen. Her blev det godtgjort at mange havde store fordele ved at købe deres ejendomme via et selskab og få dem stillet til rådighed som fri bolig.

Dette var begrundelsen for at det borgerlige flertal i Danmark valgte at indføre den lovgivningsmæssigt fastsatte beskatningsværdi.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt huske udsendelsen, og det var faktisk det hul jeg troede stadig stod åbent. Nu er de så blevet straffet i stedet for med værdiansættelser højere end normal markedsværdi kan jeg forstå.

For det første var det et hul politikerne selv lod stå åbent. Så brugte folk det, lovligt, og nu skal de straffes, så det ser godt ud i aviserne og for hovedparten af vælgerne.

Igen ikke til dig Bent. Men fremtiden vil vel vise om det er sund politik at straffe erhvervslivet, hver gang der skal hentes stemmekvæg

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry to say men i mine øjne er det noget sludder - Det handler i al sin enkelthed om at man ønskede at indføre nogle ensartede regler som var håndgribelige og hvis folk mener at den beregnede beskatningsleje er for høj kan de jo klage over ejendomsvurderingen. Faktum er jo at i langt de fleste tilfælde hvor folk har fribolig så er værdien sat for lavt i forhold til markedsslejen uanset om vi taler før eller efter dette indgreb. Derfor er der også mange skattesager på dette område

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)