Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er fordelen ved at et holdingselskab køber en ejendom?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvis man er den heldige ejer af et holdingselskab og man overvejer at sælge sit hus og købe et andet, kan man så med fordel lade holdingsselskabet købe det nye hus og så leje det ud til mig selv? Og hvad er fordelen?

 

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuld fradragsret for forbedringerne dit selskab investere i dens ejendom...

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være meget opmærksom hvis du påtænker at bo i ejendommen selv.

 

Du vil blive beskattet af fri bolig, med 6% af enten anskaffelsessummen - eller den offentlige ejendomsvurdering (og det er den højeste af disse 2)

+ du skal betale skat af avancen ved et senere salg - imod at denne er skattefri hvis du ejer ejendommen privat.

Konklusionen er derfor, at det kommer meget an på den enkelte ejendom - især vurderingen og anskaffelsessummen.

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:

Du skal være meget opmærksom hvis du påtænker at bo i ejendommen selv.

 

Du vil blive beskattet af fri bolig, med 6% af enten anskaffelsessummen - eller den offentlige ejendomsvurdering (og det er den højeste af disse 2)

+ du skal betale skat af avancen ved et senere salg - imod at denne er skattefri hvis du ejer ejendommen privat.

Konklusionen er derfor, at det kommer meget an på den enkelte ejendom - især vurderingen og anskaffelsessummen.

Er helt enig med Jesper, tingene skal undersøges grundigt ved fri bolig. Man skal også lige tænke en gang til inden man stopper en ejendom ind i en holding.

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ergo, vil det være en god handel, hvis man køber et håndværker tilbud, eller slet og ret en nedrivningsklar rønne og får bygget et nyt hus med fuldt fradrag ?

Som boligstituationen ser ud nu, og som jeg regner med den ser ud de næste 10-15 år, så bliver avancen ved salg ikke i nærheden af det beløb man kan spare ved ovenstående scenario

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan der nok ikke gives et entydigt svar på......idet der kan være mange faldgruber.

Har lige haft en sag for kunde, som ikke faldt så heldigt ud.

Vedkommende mistede nogle fradrag for ca. 500 tkr.

Ergo..du skal være 100% sikker i sag.....og have undsersøgt alt til bunds.

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

movement:

Ergo, vil det være en god handel, hvis man køber et håndværker tilbud, eller slet og ret en nedrivningsklar rønne og får bygget et nyt hus med fuldt fradrag ?

Som boligstituationen ser ud nu, og som jeg regner med den ser ud de næste 10-15 år, så bliver avancen ved salg ikke i nærheden af det beløb man kan spare ved ovenstående scenario

Nix, der er ikke fradrag for forbedring, kun vedligeholdelse. Vel og mærket fra den stand, man købte ejendommen i. Resten er gamling.

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar .

Jeg har 1 spørgsmål til :

Hvad er den nedre grænse for hvad man må leje huset ud til, når lejeren er en selv ?

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

movement:

Mange tak for svar .

Jeg har 1 spørgsmål til :

Hvad er den nedre grænse for hvad man må leje huset ud til, når lejeren er en selv ?

Bevist markedsværdi, ved godt det er et kedligt svar.

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger nu bare det rigtige svar  :-)

Tak skal du have

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)