Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg lukke en kundes hjemmeside pga. manglende betaling?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg hoster en del hjemmesider for et firma, nu har jeg sendt 2 rykkere, og har først efter 2 måneder fået ½ delen af betalingen efter adskillige telefon opkald. de påstår dog at de ikke har modtaget nogen faktura da de har nedlagt den email adresse jeg normalt sender fakturaen til.

Er det ikke deres pligt at oplyse den korrekte mail adresse?

Må jeg lukke deres hjemmeside indtil jeg har modtaget det skyldige beløb eller indtil vi finder en fornuftig løsning. og derefter genåbne den?

Med Venlig Hilsen

Thomas Hansen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad siger de betingelser kunden har accepteret, om konsekvenserne af manglende betaling?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Luk du bare - det er DERES pligt at oplyse korrekt email - så luk asap. derudover kan du kræve en fysisk adresse af dem - så du fysik kan sende et brev.

de burde også vide hvornår ca. en betaling falder og selv holde sig ajour.

spørg ellers DK hostmaster eller DAndomail om deres regler på samme - og følg dem - så har du et fingerpeg om hvordan de store drenge gør det.

lær af andre! :-)

 

held og lykke

 

Hilsen

 

Claudio

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Den mest fornuftige løsning her er vel bare at sende den resterende del af regningen til en ny mail-adresse som de oplyser, eller at du sender den pr. brev.

Dbh Per

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Claudio - produktudvikler:

Luk du bare - det er DERES pligt at oplyse korrekt email - så luk asap. derudover kan du kræve en fysisk adresse af dem - så du fysik kan sende et brev.

Det er jo ikke sikkert at kunden vil opleve det som værende voldsomt god service, det hænder jo altså at kunder misser en faktura, og så er det noget bedre service blot at fremsende den igen i første omgang.

Hvis kunden så ender med ikke at ville betale, så lukker man.

Alt efter om man er glad for kunden eller ej..

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en gang lukket en kundes hjemmeside pga. manglene betaling (da han ikke havde betalt efter 2 månder). Så det kan du sagtens gøre.

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de mange gode svar :)

Til den første har jeg lige mine betingelser :)

2. Varighed, ophør og opsigelse

    Et abonnement løber i 12 måneder ad gangen. Kunden betaler abonnementet forud. Abonnementet er uopsigeligt i de første 12 måneder. Ved udløb af enhver abonnementsperiode modtager Kunden en meddelelse pr. e-mail om abonnementets udløb vedhæftet en faktura til indbetaling inden 14 dage, hvis Kunden ønsker at forlænge sit abonnement med yderligere 12 måneder.

    Betallingen sker hver 3, 6 eller 12 måned.
   
    Hvis Kunden ikke ønsker at forlænge abonnementet, skal Kunden blot forholde sig passivt til denne og øvrige meddelelser fra TF-DATA.

    I tilfælde af udeblivende betaling modtager Kunden en påmindelsesskrivelse med yderligere frist på 14 dage til betaling. Sker der fortsat ikke betaling modtager Kunden en e-mail med meddelelse om suspension af Kundens webhotel. Aktivering af webhotellet kan altid ske ved betaling inden for den meddelte frist. I modsat fald ophører abonnement helt med de deraf følgende virkninger, herunder sletning af Kundens filer på webhotellet, jf. punkt 10. Påbegyndelse af en ny abonnementsperiode herefter indebærer betaling af nyt oprettelsesgebyr samt en bindingsperiode på 12 måneder.

    Bortset fra i den første 12-måneders bindingsperiode kan Kunden opsige sit abonnement med minimum 30 dages varsel til udgangen af en måned.

    Såfremt TF-DATA i henhold til punkt 23 foretager væsentlige og for Kunden forringende ændringer af Forretningsbetingelserne, kan Kunden uanset den første bindingsperiode opsige sit Abonnement med 30 dages varsel fra datoen for ændringen.

    Opsigelse fra Kunden indebærer tilbagebetaling af forudbetalt abonnement med undtagelse af domæneafgiften. I øvrigt gælder der en 30 dages Money Back Guarantee for nykøb, se under punkt 3.

Jeg vil jo sige han må jo have modtaget regningen da jeg har modtaget halvdelen af beløbet

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er gået 2 måneder - og de har lukket en emailadresse - som de har oplyst skulle være til fakturarer - så en lukning er skam på sin plads - men  så kan han jo først sende en snail mail vhis han syntes at det giver bedre kunde relationer.

De spillergler der er omkring hosting m.v siger jo klart at kunden selv skal sørge for at holde sig for øje omkring betaling.

hvis jeg f.eks vælger at ignorer en betaling hos Dandomain m.v så lukker de den da bare ( og det ER prøvet af) . da det var min egne pligt at sørge for at de havde den korrekte email og at den virkede, dette er indskrevet i forretningsbetingelserne  ---  men men som sagt han kan sende et brev først.

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har rykket kunden og informeret som dine betingelser foreskriver, så er der intet til hindring for at du lukker.

Spørgsmålet er dog om kunden mener at have betalt for en halv periode?

Men det finder du jo nok ud af hvis du lukker. :)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker mange gange for alle de gode svar :)

Jeg forsøger at sende et brev til ham med en opkrævning på det resterende beløb, og en kopi af betingelserne.

Så må jeg se om der sker noget.

Ellers må jeg jo lukke :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)