Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DIBS går i sort

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

JEg kan så fortælle at DIBS har fucket op igen... Deres pis virker ikke igen... Farvel til DIBS og goddag til Epay...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tim (NoTanShop):

Nu er PBS også nede, og så nu skulle man tage sit offline værktøj i brug. Det er dog ikke muligt hvis man har E-mærket ?????

E-mærkets opgave er ikke at skabe salg til dig. Det har de tydeligt vist at de er hamrende ligeglade med :)
- de vil bare gerne have dine penge

Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvejsel:

JEg kan så fortælle at DIBS har fucket op igen... Deres pis virker ikke igen... Farvel til DIBS og goddag til Epay...

Det er selvfølgelig utroligt skidt af DIBS har været nede i lørdags  - men lad os nu ikke give dem skylden for ALT - www.pbs.dk

PBS har pt driftsforstyrrelser som påvirker internet transaktionerne...

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjoo, både ja og nej :) Det er jo lige netop det du skal - hvis du vil!

Jeg vil skynde mig at sige at den debat er fuldstændig generel og ikke relateret til DIBS eller nogen anden specifik udbyder.

Alle udbydere af en service, går jeg ud fra, sætter en standard for hvad de vil levere og en pris for deres produkt. Den prof. indkøber forholder sig til dette og handler der efter.

DIBS og formentlig alle andre sammensætter et eller flere produkter og tilhørende pris hvor de har afvejet hvor meget de vil tage højde for og hvad det skal koste. Hvad er udgiften for næste niveau af sikkerhed og vil nogen betale for det.

At forestille sig konkret, at DIBS ikke har alle mulige backup systemet, failover osv. osv. er slet ikke værd at tale om. Det har de helt sikkert. De har formentlig også forskellige setup og specialløsninger, hvis man henvender sig til dem og siger man skal have noget ekstra backup/sikkerhed/specielt failover noget - men jeg kender dem ikke godt nok til at kunne svare for det.

Det du som indkøber skal spørge dig selv om er bare - hvad gør DU hvis det værst tænkelige sker, for det gør det jo nok for alle på et eller andet tidspunkt.
Hvis alle de foranstaltninger din leverandør har foretaget - til prisen du har været villig til at betale - viser sig ikke at være nok. Sidder du så og siger, at "jeg har betalt et par tusinde, så jeg forventer at der aldrig i livet kan ske noget", eller siger du "ja, men heldigvis var jeg forberedt på dette også".

Du skal ikke betale for dobbelt systemet hvis du kan leve med at vente på at din leverandør fikser problemet hvis uheldet er ude.

Jeg vil også minde om at spørgsmålet er jo her ikke alene hvad gør f.eks. just-eat.dk når DIBS er nede. PBS er da nede 100 gange oftere (OK, jeg ved ikke hvor tit DIBS er nede, men jeg ved hvor tit PBS er - det er de f.eks. i vid udstrækning i skrivende stund). Har f.eks. just-eat en offline procedure? kan man betale mindre ordre med SMS? Er de cleared af PBS til at tage imod dankort transaktioner over telefonen?Eller helt andre muligheder afhængig af hvem vi taler om og hvem deres kunder er.

Anyway - det vigtige er sådan set bare at man har styr på hvad man forventer man køber og om det stemmer over ens med det leverandøren mener han levere. På det andet konkrete sprøgsmål omkring hvad gør "I" når sådan noget sker, så skal den vurdering jo alligevel tages i forhold til PBS nedbrud og en billig omvej for DIBS/leverandørnedbrud er: brug en ekstra gateway udbyder.

Antallet af løsninger og muligheder er stort - det er prisforskellen også :)

Tilmeldt 2. Sep 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, DIBS har netop ikke haft de nødvendige failover-foranstaltninger og backup muligheder, som burde være det mindste man kan forlange. Du skal ikke tro, at de kan leve med at lade deres kunder være nede i så lang tid. Just-Eat kan jo heller ikke leve med at DIBS er nede i så lang tid... og hvad med sådan nogen som dba.dk - gad godt vide hvad de har tabt på at være nede i over 12 timer i weekenden... nå ja det ved jeg jo forresten godt og det er IKKE småting.

____________________
Søren Holm

Fra Århus
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Larsen, Direktør i Just-Eat.dk:

JA så er den desværre gal med DIBS igen :-(

DIBS har været nede i over 40 min nu....

http://www.mortenlarsen.net

Nu begynder det at blive din egen skyld ...

Det første du burde have gjort imorges var at ringe til mig, og have fået mig til at starte implementationen af EPay på jeres site. :)

Fra Århus
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har vi den 11. december 2009 og DIBS har igen problemer. Troede ellers vi skulle gå året ud uden problemer :-(
Vi bliver selvfølgelig ramt hos Just-Eat igen, men vi er ikke de eneste.

Vi arbejder i Just-Eat fortsat på alternativer, men den slags går ikke så stærkt som håbet altid.

Følg med på min blog: www.mortenlarsen.net

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor en virksomhed af jeres størrelse ikke har 2 gateways og en indløsningsaftale ved en udenlandsk bank (altså 2 indløsningsaftaler i alt), således at i stadig ville kunne fungere selvom gatewayen var nede og endda selvom PBS var ende. (dog ville i kun kunne tage visa osv.)

Det kan jo sættes op for ganske få tusinde kroner om året.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

I teorien en god ide, men i prakis virker det langt fra optimalt. Den eneste løsning er at få stoppet PBS monopolDankortet eller få danskerne til at opgive dankortet og skifte til et udlansk betalingskort.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)