Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig reviser i Kolding området med kendskab til SALDI ?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

info@kbds.dk:
Jeg kan se I holder til i Bramming - Hvad tager I i timen og vil I kunne hjælpe mig i SALDI ?
Jeg læste på jeres webside I primært arbejder i C5.....

Det bør i den forbindelse bemærkes at revisions- og bogføringsfirmaer har fri & ubegrænset hotline i Saldi.

SALDI Regnskab for iværksættere

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Glæder mig til den dag at overskriften bliver "God revisor søges...."  og hvis så prisen er lav er det bare en bonus!Big Smile

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Glæder mig til den dag at overskriften bliver "God revisor søges...."  og hvis så prisen er lav er det bare en bonus!Big Smile

Selvfølgelig er prisen lav på en god revisor - den bedste revisor er vel pr. definition den man får mest værdi igen pr. krone hos :) Det vil altså sige at det ikke er regningens størrelse der afgør om vedkommende er billig - eller timeprisen for den sags skyld.

Det er godt nok en meget kompliceret affære, - ikke så underligt det er svært at nå til enighed om lige netop det emne indenfor nogen brancher. De fleste kan ikke engang blive enige med sig selv.

Fra Holsted
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

En god revisor er jo en difinations sag, hvor en billig, er nogle tal man kan forholde sig til.

Jeg er blevet tilbudt flere revisorere, som ville lave mit regnskab, men de ville have 25k+ for at lave mit regnskab, allerede der er jeg stået af for længst.

Ham jeg har brugt nu, har jeg nydt meget af, da jeg har lave kassekladde i hånden og så har han bogført når han lavede årsregnskab. Det er selvfølgelig meget besværligt for ham, men han forlanger jeg bruger Summasumarum, hvilket jeg ikke vil.

Så ændre hvad jeg søger. Jeg søger en GOD revisor, som kan arbejde med SALDI, og som har interesse i at hjælpe en nybegynder i regnskab... Fordi ja, jeg har aldrig kørt med kontoplan m.m. før. Prisen er ikke irellevant, da min virksomhed ikke vælter i overskud, og har heller ikke interesse i at alt mit overskud går til en revisor.
Planene er at jeg selv skal kunne bogfører hele året, og når året er omme skal jeg have hjælp til selvangivelse og årsrapport....

:-)

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Held og lykke

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Krogh:

Glæder mig til den dag at overskriften bliver "God revisor søges...."  og hvis så prisen er lav er det bare en bonus!Big Smile

Det kan ikke siges mere klart. Nogle gange er det rystende at se hvordan Amino'er går mere op i kvantitet end kvalitet, her en billlg revisor med kendskab til et regnskabsprogram der er et gratis program. Ikke at prisen ikke har betydning for det har den af men det må aldrig blive den vigtigste parameter. Så kan det gå grueligt galt fordi man køber assistance for billigt. Enhver kan jo kalde sig revisor idag og det er heller ikke et krav at revisoren har en forsikring når vi ser bort fra de godkendte revisorer. Det kan nemt blive en meget dyr fornøjelse hvis en revisor o.l. skal til senere at reparere ting som kunne have været undgået og forebygget og sorry to say - Der er rigtig mange - fagligt set - dårlige revisorer på markedet og det gælder også på Amino.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mange dårlige revisorer på markedet...også på Amino!

Det var dog en påstand, der vil noget.

Der findes vel dygtige og ikke så dygtige indenfor alle brancher......vel også inden for dit felt!

Kan du underbygge din påstand...og hvordan måler du en god eller dårlig revisor!

Synes ikke, at det er god skik som du gør.........!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skattekonsulenterne:

Henrik Krogh:

Glæder mig til den dag at overskriften bliver "God revisor søges...."  og hvis så prisen er lav er det bare en bonus!Big Smile

Det kan ikke siges mere klart. Nogle gange er det rystende at se hvordan Amino'er går mere op i kvantitet end kvalitet, her en billlg revisor med kendskab til et regnskabsprogram der er et gratis program. Ikke at prisen ikke har betydning for det har den af men det må aldrig blive den vigtigste parameter. Så kan det gå grueligt galt fordi man køber assistance for billigt. Enhver kan jo kalde sig revisor idag og det er heller ikke et krav at revisoren har en forsikring når vi ser bort fra de godkendte revisorer. Det kan nemt blive en meget dyr fornøjelse hvis en revisor o.l. skal til senere at reparere ting som kunne have været undgået og forebygget og sorry to say - Der er rigtig mange - fagligt set - dårlige revisorer på markedet og det gælder også på Amino.  

Hej Bent !

Ja, der er rigtig mange dårlige revisorer på amino - det er efterhånden blevet din catchphrase - men det er tom snak når du ikke sætter navne på, (for søren) !!!

Jeg har mødt et par stykker som viste sig at være forholdsvis ringe, men da jeg har besluttet mig ikke at sætte navn på har jeg også besluttet at holde det for mig selv så vidt muligt.

Det eneste du kan finde ud af er at forsøge og skabe så meget nervøsitet at folk ikke tør andet end at vælge en af dem du anerkender. Det ville være smartere hvis du bare kom ud af busken og berettede om de konkrete eksempler på dårlige revisorer. Det kan f.eks. være en revisor der har sagt noget så dumt herinde på amino at du ved at vedkommende aldrig vil egne sig til andet end at vaske trapper eller tørre ældre mennesker i numsen. Lad folket vide det hvis du virkelig vil hjælpe, - og koste hvad det vil.

 

JEG MENER at det er meget langt fra konstruktivt, det du lægger for dagen i denne forbindelse.

JEG MENER at du har gang i noget fordækt, at du aktivt vælger ikke at spille med åbne kort. Jeg har aldrig en chance imod dig på den måde - for du siger aldrig noget direkte jeg kan klandre dig for - kun ting vi godt kan blive enige om, men jeg ved at uenigheden ligger og lurer - dette til trods for:

Vi er begge enige om at pålidelighed, beskedenhed, selverkendelse og ærlighed er gode egenskaber (eller jeg har en stærk formodning på at du er med på den)

Vi er også begge to genier - jeg er bare noget yngre end du. Jeg forventer selvfølgelig ikke at du anerkender mit geni :)

Jeg er også på lige fod med dig, og mener at det kunne være en god ide om titlen revisor blev beskyttet - mine bagvedliggende motiver adskiller sig dog højst sandsynligt væsentligt fra dine.

 

Du ved sikkert ikke noget om hvad jeg render rundt og laver, men jeg føler at jeg (blandt andre selvfølgelig) fra din side af bliver frarådt herinde. Jeg er faktisk rigtig god til mit job og jeg elsker det.

Jeg gad godt vide om Peter føler sig truffet siden han også nu stritter imod - jeg kunne godt forestille mig det, for jeg synes jeg kan spotte flere og flere uenigheder mellem jer med tiden - for et år eller halvandet år tilbage synes jeg at jeg så jer hånd i hånd herinde for enhver pris. Men det kan da godt være jeg husker forkert - der er sket meget i mit liv siden og mange opfattelser har jeg måttet revidere. I er måske gamle samarbejdspartnere :)?

 

Nå, for at blive lidt mere konkret. Hvis der er så mange dårlige revisorer herinde må du gerne begynde at dele stjerner ud. Jeg føler mig også som en slags revisor, for jeg har en efterhånden en god stak virksomheder hvor jeg varetager hele deres økonomidel.

 

Nå, men Bent. Du er en god fjende i mit univers fordi du ignorerer og gerne fornægter dit forhold til min person - den jeg er og hvad jeg laver. Du bryder dig egentlig ikke særlig meget om mig, men af frygt for dit gode ry er du altid nødt til at fremstå neutral. Du berøver dig selv muligheden for et godt og udbytterigt gensidigt fjendskab. Uha, farlige påstande - det står selvfølgelig for egen regning og jeg har intet at have det i, men måske fik det dig op af stolen.

 

Jeg har slås meget med Peter i sin tid, - det var altid en fornøjelse, for jeg fik altid lidt modspil - hos dig får man ikke et ben til jorden - der er slet ikke plads til mig i dit fantastiske univers. Du formoder velsagtens at folks agtelse af dig bliver større hvis du kan finde ud af at ignorere "provokatører" - og måske har du ret.

 

Bent: Revisorerne i dit netværk - klager de tit deres nød til dig og fortæller hvordan de taber marked til de små billige lortebikse der springer op mellem fliserne som ukrudt?

Bent: Kan du forstå jeg er forvirret? Kan du mærke lidt spændinger mellem os to? Kan du komme lidt nærmere hvad vi egentlig er uenige om?

Bent: Føler du selv at du er lige ud af posen?

 

Jeg håber ovenstående kan gå igennem censuren, for det er ment som KONSTRUKTIV KRITIK i den forstand at det er skrevet med gode og rene intentioner - og fordi jeg ved at Bent vil fortsætte samme stil ufortrødent de næste mange år uanset hvad (INGEN DOM HER) - uden at gå lidt mere i dybden på eget initiativ, uden at give mig en chance for at forstå hvad hulen der foregår.

 

Bent, Bent, Bent, Bent !!! Man kan vel ikke andet end at elske dig :) Jeg har lige bestilt en rigtig god flaske vin til dig som du kan nyde sammen med en du holder af, og så tænkte jeg at du mens du drikker første glas kort kunne reflektere over min sag. Den bliver dog først leveret mandag, så du kan gemme den til næste weekend - det haster ikke, men jeg ser frem til at læse dit svar.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Kan du underbygge din påstand...og hvordan måler du en god eller dårlig revisor!

Synes ikke, at det er god skik som du gør.........!

Om en revisor er en god eller dårlig revisor vil ALTID være en subjektiv vurdering.  Men ja der er lige så stor forskel på revisores kunnen uden for Amino, som der er forskel på revisorene på Amino. Det er vel også naturligt, hvis du tager i betragtning, at der bl.a. er tale om forskellige uddannelsesbaggrunde, netværk og ikke mindst erfaringsgrundlag.

Uagtet om du vil acceptere det eller ej - ja så er der forskel på en "revisor" af navn og en statsautoriseret revisors faglige kunnen og kompetencer.

Jeg kan kun bakke op om Bent's betragtninger om den evindelige fokus på "pris" kan give beslag, hvis man alene træffer et valg med udgangspunkt i kr. og øre.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tale om betragtninger og generelle betragtninger. Gode og dårlige revisorer findes såvel indenfor som udenfor Amino. Samtidig er der jo revisorer som er gode til nogle kunder men knap så gode til andre - Det er nemlig et spørgsmål om kemi og personlighed.

Sig mig Jørgen og Peter føler I Jer truffet ? Jeg har jo på ingen måde hentydet til jer eller til andre personer konkret. Nej Jørgen jeg har slet ikke de vibrationer du omtaler i forhold til dig. Hvorvidt du er en god eller en dårlig revisor for dine kunder skal jeg ikke kunne sige men der er ihvertfald én ting jeg iværdsætter ved dig; Du udtaler dig ikke om noget som du ikke har forstand på, og se det er faktisk en ret væsentlig egenskab at have og som er med til at gøre en god revisor; at kende sine egne begrænsninger. Mange af de ting som revisorer og såmænd også andre begiver sig af med at svare på herinde er spørgsmål af en karakter som den mest garvede revisor ikke selv ville turde binde an med at svare på medmindre denne lige har speciale på det pågældende område. Et eksempel er den tråd om etablering af holdingselskab, skattefri ombytning og vilkår.   

Prøv lige at læs nogle tråde stikprøvevist om regnskab, revision, skat og rådgivning indenfor disse områder og se de mange "revisorer" m.v. der svarer. Hvis man laver en statistik er det alt for tit at der svares forkert på ganske elementære spørgsmål og ude i den virkelige verden var der vitterligt nogle forsikringer og ikke mindst forsikringsselskaber som var blevet sat på en prøve.

Lidt at det samme kan man sige om brugerne generelt. Jeg rystes ofte af og til over hvor lidt iværksætterne egentlig ved sammenholdt med de erhvervsdrivende kunder som jeg møder i dagligdagen. Det er såmænd fair nok da iværksætterne er nystartedede men det rystende er at mange af dem så samtidig gerne vil spare hvor de kan og lave tingene selv. Så er der en ret stor sandsynlighed for at det går forrygende galt. Igen: Mange af de ting man hører folk skrive om som de vil selv vil føre ud i livet er ting som den garvede revisor aldrig nogensinde selv ville begive sig af med. Og igen: Når så de måske vælger at købe en revisor, naturligvis til en billig pris, så er der ret stor sandsynlighed for at det går helt galt.

PS. Hvor tit ser I mig svare på spørgsmål af momsmæssig karakter selvom jeg nok ved mere om det end de fleste herinde. Stort set aldrig medmindre det er helt elementært, jf. ovenstående. Det handler om at kende sine egne begrænsninger og dem er der rigtig mange som ikke kender på det her område  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)