Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig reviser i Kolding området med kendskab til SALDI ?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Holsted
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere,

Har I kendskab til en revisor, eller er selv en haj til SALDI.

Jeg har en enkeltmands virksomhed, hvor jeg hidtil har skrevet kasserapport i Excel, og hver år sendt mit regnskab til min reviser, men det er jo ikke en holdbar løsning.

Jeg mangler en som kan give mig et grundlæggende kursus i SALDI, og dernæs hjælpe mig med de spørgsmål der nu måtte være. Jeg har styr på faktureringer m.m., men mine primære problemer p.t. er bogføringer af regninger som er skrevet i 2008, da jeg er ved at bogfører hele mit 2009 regnskab fra 01.01.2009

Med venlig hilsen / Best Regards
Mads Kikkenborg
Kikkenborgs DataService ...IT i øjenhøjde
Email: info@kbds.dk
Web: www.kbds.dk
Tlf. nr.: 46 95 10 10 . Fax:
46 95 10 20

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Hvem har sagt du skal lave en kasserapport ?. Du har jo en forretning, hvor det meste kører over bank. Så find en bogholder til at bogføre din forretning istedet for. Gætter på din revisor har en ansat, hvor du kan aflevere dine bilag hvert kvartal. For en aftale hvordan du sætter dine bilag bedst i system.

Gå der efter ud og lav det du kan tjene flest penge på. Det ville nok være den bedste forretning for alle. Med mindre du ønske bogholderi som hobby...

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads!

Når først du er kommet i gang, og begynder at fakturere i Saldi, kører det næsten af sig selv.

Du kan importere din bank direkte i kassekladden og når det er gjort klikker du på udlign og den finder selv de åbne poster som passer til dine bankposteringer, både for købs- og salgsfakturaer.

Hvis du har mulighed for at komme til Sjælland den 16 nov. er der aftenkursus hos Regnskabsskolen på Frederiksberg.

Så er du godt i gang og kan få bilagene på plads i en fart.

 

 

SALDI Regnskab for iværksættere

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Rude:
Du kan importere din bank direkte i kassekladden og når det er gjort klikker du på udlign og den finder selv de åbne poster som passer til dine bankposteringer, både for købs- og salgsfakturaer.

Hejsa.

Hvordan matcher den disse åbne poster? På beløb alene eller kan den sættes op til at matche på f.eks. et regulært udtryk?

VH Jørgen Olsen

Fra Holsted
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

RevisorOlsen@

Inden siger jeg skal lave kasserapport, men nyder at holde fuldstændig styr på mit regnskab i mit firma - en ting er at kunne holde øje med kontoen m.m., men følte ikke helt det var nok. Bogføringen stod min revisor for en gang om året, dog var dette utroligt besværeligt for ham, derfor laver jeg det selv nu.

 Rude:@

Hvordan kan jeg udline fakturaer som ikke findes i mig regnskab, fordi jeg er begyndt at bogfører fra 01.01.2009, og mit 2008 regnskab er i kassekladde og hos min revisor ?? Så kan jeg da ikke udligne....

Fakturaen er jo genereret i dec. 08  i mit gamle regnskab, og betalt 5. januar 09 :( Jeg har masser af disse fakturaer fra både debitor og kreditorer...

Med venlig hilsen / Best Regards
Mads Kikkenborg
Kikkenborgs DataService ...
IT i øjenhøjde
Email: info@kbds.dk
Web: www.kbds.dk
Tlf. nr.: 46 95 10 10 . Fax:
46 95 10 20

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen & Mads

Jørgen Olsen:
Hvordan matcher den disse åbne poster? På beløb alene eller kan den sættes op til at matche på f.eks. et regulært udtryk?

Den matcher på beløbet og lister de betalinger som passer på dette beløb. Dernæst såøger den posteringsteksterne igennem  efter en numerisk værdi som svarer til et af fakturanumrene fra de åbne poster. Hvis der er en match, foreslås udligning af den pågældende åbne post.  Ellers skal man selv vælge.

info@kbds.dk:
Hvordan kan jeg udline fakturaer som ikke findes i mig regnskab, fordi jeg er begyndt at bogfører fra 01.01.2009, og mit 2008 regnskab er i kassekladde og hos min revisor ?? Så kan jeg da ikke udligne....

Det kan du heller ikke. Det jeg mente er at du fremover, nemt kan udligne de fakturaer du skriver i Saldi.

Hvis dine fakturaer fra 2008 er betalt og dit 2008 regnskab er afsluttet, skal du blot indlæse dine statustal i åbningsbalancen og så koncentrere dig om 2009. Med mindre du gerne vil have historikken med over i Saldi. I det tilfælde skal du have 2008 som dit 1. regnskabsår, og så importere dit gamle regnskab.

SALDI Regnskab for iværksættere

Fra Holsted
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rude,

Tak for dit svar.
Det er regninger som er oprettet  i 2008 men betalt i 2009, hvordan håndtere jeg disse??
Jeg kan jo ikke udligne en faktura som ikke er oprettet i 2009... :(

Med venlig hilsen / Best Regards
Mads Kikkenborg
Kikkenborgs DataService ...
IT i øjenhøjde
Email: info@kbds.dk
Web: www.kbds.dk
Tlf. nr.: 46 95 10 10 . Fax:
46 95 10 20

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

info@kbds.dk:
Det er regninger som er oprettet  i 2008 men betalt i 2009, hvordan håndtere jeg disse??

Jeg kan jo ikke udligne en faktura som ikke er oprettet i 2009... :(

.

Du debiterer dit samlede tilgodehavende på konto 56100 (Debitorer, ubetalte fakturaer) i åbningsbalancen.

Indbetalingerne vedr. disse fakturaer krediterer du på konto 56100  i kassekladden og debiterer banken på de respektive datoer.

Her kan du så ikke bruge autoudligningen  da der ikke er åbne poster på der enkelte debitorer (kunder).

Hvis du har leverandørfakturaer fra 2008 som er betalt i 2009, benytter du samme fremgangsmåde, dvs. du krediterer beløbet  på konto 65100 (Kreditorer, ubetalte regninger) i åbningsbalancen.

Udbetalingerne vedr. disse regninger debiterer du på konto 65100 i kassekladden og krediterer banken på de respektive datoer.

SALDI Regnskab for iværksættere

Fra Vestjylland
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Skulle du stadig have brug for lidt hjælp hos dig, er du velkommen til at kontakte os.
Vi kører gerne ud til virksomhederne også, en af vores medarbejdere bor lige uden for Kolding, så
der skulle afstanden ikke være et problem :-)

Rigtig god dag.

 

Bogholderi, Regnskab & Administration
http://www.secondaccount.dk

Fra Holsted
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sec,

Jeg kan se I holder til i Bramming - Hvad tager I i timen og vil I kunne hjælpe mig i SALDI ?
Jeg læste på jeres webside I primært arbejder i C5.....

 

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)