Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af hjemmeside

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Nu har jeg ENDELIG fået taget mig sammen til at lave en hjemmeside til mig selv. I de 9 år jeg har haft mit lille firma, er det gennem tiderne kun blevet til et 'skilt' med kontaktoplysninger - men nu kan man altså se lidt mere.

Jeg vil meget gerne høre om der er nogen der har kommentarer og om den virker i jeres forskellige browsere.

Link: http://www.davidchristensen.dk/beta

På forhånd tak :)

David
-

 

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

Rigtig lækkert siden er så simpel og begrænset. Det kan jeg godt lide - Less is more, som man siger ;)

Når det så er sagt er der lige et par ting jeg bemærker... Jeg synes der skal arbejdes lidt med bl.a. skrifttypen og opsætningen. Når man laver en side  der er så simpel som denne, er det uhyre vigtigt at de få elementer der er, er fuldstændig perfekte. Jeg synes du skal finde en skrifttype der er lidt mere professionel. Den fungerer ellers meget godt i logoet, men det er som om den ikke rigtig er god til det andet. Den er f.eks. ikke så pæn til store overskrifter.

Udover det synes jeg også du skal prøve at gøre det mere tydeligt at menuen er en menu. Lige nu synes jeg mest den minder lidt om nogle lidt kedelige bulletpoints.

Undersiderne er også gode nok, men pas på du ikke laver så meget linjeafstand at man stopper med at scrolle videre ned af siden, fordi man tror der ikke er mere.

De tre billeder er også en lille smule kedeligt og kompakt sat op synes jeg. Prøv at sætte dem op som 3 billeder med 10-20px mellemrum og så teksten under hver som de er nu. Og så skal man kunne trykke på billederne også :)

Det var lige mit indtryk af siden, håber det kan bruges. Ellers skriver du bare igen ;)

Mvh
Steffen

Steffen Nørgaard Andersen
Art director og grafisk designer - www.inze.it

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen

Tak for svar :)

Jeg er blevet nærmest helt 'blind' af at havde siddet og gloet så meget på den side, at jeg ikke længere ligger mærke til de små detaljer.

Du har ret i de ting du skriver - dog vil jeg gerne beholde skrifttypen i overskriften, men den skal nok gøres fed og der skal pilles lidt ved den. Billederne på forsiden er som du siger temmelig kedelige, men det var bare for at få det lavet, så jeg kunne se hvordan det ville tage sig ud.

Men tusind tak for input, ihvertfald :)

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender det kun alt for godt selv :) - Når jeg skal lave en side til mig selv laver jeg altid 10 versioner først jeg ikke er tilfreds med :P

Steffen Nørgaard Andersen
Art director og grafisk designer - www.inze.it

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har ikke kigget super meget på siden, men synes umiddelbart at siden med dens enkle design er rigtig flot.

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 56
Fra  birgitteholm.dk Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg vil også rose enkelheden på siden!
Flot arbejde - nemt og overskueligt.
Det er rart, at du har skrevet på forsiden, hvad det handler om, så jeg ikke skal lede efter det Smile

Mange hilsner

Birgitte Holm

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej david,

Jeg er helt enig med Steffen. Dog har jeg en lille tilføjelse. Jeg er personligt ikke så vild med de 3 billeder. Synes umiddelbart de er lidt kedelige? Kunne du ikke muligvis finde på noget mere interessant og personligt?

Mvh

Thomas Thomsen   www.tt-tekstforfatter.dk

 

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde måske forventet en lidt større WOW effekt, når du nu sælger grafisk design. Men ellers lækkert med enkelthed, som tidligere nævnt. Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

Flot design -

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej David

Prøver lige igen Big Smile

Flot design - du kan virkelig noget - keep on doing it. De næste kommentarer er "right on" - når jeg kigger på dit site - brug dem eller lad være - overvej om mine kommentarer er rigtige eller forkerte i forhold til, hvad du gerne vil med dit site - der kan være for og imod i forhold til alle aspekter af at designe sin hjemmeside :-)

Layout af hjemmeside:

- rigtigt rigtigt godt tænkt med alternativ opbygning af menuer - fint!

- index-siden "David Christensen" - hvorfor har billederne ikke en "a href" - det er kun teksten - du skal have link på billederne også - jeg mangler den hurtige tilgang til at se dine eksempler - jeg skal først bevæge mig ned til teksten - bedre at billederne også indeholder samme adgang

- Drop "NB - Husk at have en dejlig dag" - hvem vil du gerne have som kunder med den bemærkning? - virker amatøragtigt modsat dine "amatør"-forklaringer på dine designs som virkelig virker godt - og det ER ment positivt - men sætningen nederst på alle sider er ikke givtigt, hvis du vil give et prof indtryk af, at dit firma er seriøst - det placerer dig nærmere et useriøst personrådgivningsfirma (og jeg ER selv inde i den branche, men alligevel - du vil gerne have designkunder indenfor i dit firma)

- Hvor er billedet af dig? - der udtrykker professionalitet, troværdighed, seriøsitet og overholdelse af deadlines ;-) - det mangler - jeg vil gerne se, hvem du er - og det vil dine kunder også - specielt når din index fil er benævnt "David Christensen"

- Stavefejl "inspirrerende" - RET DET - FLERE STEDER!!! - første regel er, at du skal være korrekt i stavning i indholdet - ellers er det useriøst - anden regel er, at du ikke skal sætte dit lys under en skæppe - vær realistisk og lad være med at undervurdere dine egne designs - de er GODE - (bemærkningen: Her på siden kan man se et udvalg af forskellige cases, som forhåbenligt kan virke inspirrerende for fremtidige projekter.) Hvad laver ordet "forhåbentligt" i denne forbindelse - hvilket budskab vil du give dine kunder med dette ord - håber du på, at dine designs er gode? - Du skal ikke håbe - du skal TRO på, at dine designs holder - det er vel derfor at du laver dem ;-) - Skriv i stedet: "Her (drop "på siden" - ikke seriøst) kan du se et udvalg af forskellige design, der kan tjene til inspiration for dit fremtidige projekt - kontakt mig for yderligere tanker og idéer til lige netop dit projekt" SÅDAN - ud over stepperne!! ;-)

- Fint med "davidchristensen" - udstråler kontinuitet og professionalitet i et gennemført design!

- Brush op på teksten - få den gennemgået af en uvildig læser - husk Professoren der skulle lave en afhandling og fik samtlig B & W - industriarbejdere til at sætte røde streger, hvor de ikke forstod indholdet - hvorefter han omskrev dette indtil ALLE kunne godkende indholdet!!! - se bl.a.:
"Samlingen mellem brillestang og sidestykke er designet, så delene går fra hinanden uden at gå i stykker, hvis man kommer til at sætte sig på dem odsl.. (hvad er ODSL?)"
"Jeg sad ved middagsbordet og spiste aftensmad med mine forældre og funderede over hvad jeg dog skulle designe - og så fik jeg øje på vores frygtelig grimme rosefarvede plastik 'pind-på-et-bræt'-køkkenrulleholder, og tænkte, at jeg ville lave en Phillip-Starck-agtig en (han var nemlig rigtig 'hot' på det tidspunkt) - og den grundlæggende idé med de to ben og en spids, opstod.."
(WOW - kommaer, afsnit - tekstopdeling....hovsa!!)
"Idéen korrelerer med filmen 'Rumrejsen 2001', hvor et mystisk monolitisk objekt indikerer et kvantespring i den menneske-lige forståelse af tilværelsen."...(WOW - jeg håber, at dine kunder forstår meningen med dette - og det indikerer så også, hvilke kunder du gerne vil have fat i - vil du have fat i mig (som også skal have lavet design - bl.a. hjemmeside design) - har du tabt mig!)

Blot et par eksempler på, at det er en god idé at få en anden til at gennemlæse tekst og layout ;-)

- jeg synes, at du skal lave "thumbnails" af alle dine projekter, så jeg ikke skal scrolle ned på siden for at se alle dine værker - lav små billeder og stil dem pænt op under din glimrende overskrift til hver side - derefter skal du lave en separat side, der åbner med hvert projekt. På den måde får du også overskud til at videreudvikle tekst og billede på hvert design i stedet for at skulle ind og rette i samme side, hver gang du skal ændre....

- og så har jeg slet ikke beskæftiget mig med SEO (Search Engine Optimizing) - hvor din side mangler ......alt!! Hvis du vil findes på Google - må du i gang med denne side af din hjemmeside også. Med mindre selvfølgelig at du har andre kanaler, hvor du får kunder ind i biksen ;-)

Det var, hvad jeg lige kunne finde på 15 minutter.

med venlig hilsen

carsten bo larsen
københavn nv

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)