Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outlook til Mac???

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Er der nogen der ved hvornår man kan få outlook til Mac? Efter hvad jeg kan læse mig frem til (bl.a. her: http://www.mainbrain.net/outlook-vender-tilbage-til-mac/) så bliver det først sidst i 2010.

Jeg er lige ved at anskaffe mig min første Mac, så jeg er ikke helt opdateret på hvad der findes hertil. Skal have købt Office-pakken hertil, men det ser ikke ud til at man kan få Outlook endnu. Øv!

Er der nogen af jer der ved mere herom end jeg har fundet frem til indtil nu og/eller er Entourage et okay alternativ, som man kan vænne sig til??? Tongue Tied

Dbh
Jørgen

Dbh

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Outlook til Mac har jeg lige godt aldrig hørt om før. :s

Microsoft har lavet Entourage, så det er nok det du skal have fat i hvis du jo savner Microsofts uintuitive og klodsede måde at bygge computerprogrammer op på. ;-)

Har du prøvet Mail af?

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Hvilke funktioner er det konkret du efterspørger?

Jeg bruger Apple mail og har brugt Mozilla Thunderbird, begge programmer som jeg mener er væsentlig bedre end Outlook.

Til din kalender og kontaktstyring bruger du iCalendar samt din adressbook.

Og officepakken til Mac er virkelig ikke gennemført - jeg prøvede deres trial, og valgte at købe den fulde version af iWork efter 3 dage.

Mvh
Henrik 

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

mail rocks. har kun bemærket en ulempe i forhold til mit behov - hotmail kan jeg ikke få sat op i mailén men det kan man så i entouragen :-)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik P.:

Hej Jørgen,

Hvilke funktioner er det konkret du efterspørger?

Jeg bruger Apple mail og har brugt Mozilla Thunderbird, begge programmer som jeg mener er væsentlig bedre end Outlook.

Til din kalender og kontaktstyring bruger du iCalendar samt din adressbook.

Og officepakken til Mac er virkelig ikke gennemført - jeg prøvede deres trial, og valgte at købe den fulde version af iWork efter 3 dage.

Mvh
Henrik 

Som skrevet er jeg helt ny i Mac-verdenen, så der er meget jeg lige skal finde ud af Tongue Tied.
Efter at have læst flere negative ytringer om Entourage, konkluderede jeg bare at det så nok var bedst at fortsætte med Outlook, som jeg (måske af gammel vane) er ganske godt tilfreds med. Jeg søgte derfor oplysninger herom og det ser altså, som skrevet, ud til at MS kommer med et outlook-modul i deres næste Mac-office. Kan dog se at Iwork også er MS word- og Excel-kompatibel, så måske er det bare det jeg så skal prøve og hvis I lever fint med Apple Mail, så lærer jeg nok også at leve med det, men gammel vane du ved.... Smile

Dbh
Jørgen

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

fuld forståelse! men ligesom med meget andet så er der to goder ved at bryde vaner, et man lærer noget nyt to man finder ud af hvad der er bedst på egen hånd :-) 

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

 

Ja det tager sin tid at vænde sig til et helt nyt styresystem og tilhørende software. Tillykke med anskaffelsen af din første Mac - Apple laver sg* lækre maskiner! ;)

 

Jeg vil også anbefale Apple Mail og Mozilla Thunderbird, som jeg synes fungerer helt fint, og med gode funktioner. - Og så er de gratis.

Du kan evt søge lidt rundt på google efter anbefalinger/reviews og tutorials m.m.

 

Mit indtryk er at der er en del Mac brugere på Amino, og vi vil selvfølgelig være behjælpelige hvis du løber ind i 'udfordringer' med det nye software ;)

 

Mange hilsner Anja

Fra Valby
Tilmeldt 12. Sep 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

TIL OMAR:

omar:

mail rocks. har kun bemærket en ulempe i forhold til mit behov - hotmail kan jeg ikke få sat op i mailén men det kan man så i entouragen :-)

 

Her er hvordan du får hotmail via mail.

1. Ad en ny mail account til mail.

2 Intast navn, din hotmail-mail og adgangskode til din hotmai.

3. vælge POP i kontotype, beskrivelse vælger du selv, Server til ingående post skriver du : pop3.live.dk brugernavn din email og adgangskode tryk næste

4. beskrivelse skriver du hvad du selv vil kalde det, men god ide at kalde det samme som du skrev i første gang du skrev beskrivelse, outgoinig mail server skriver du : smtp.live.com
og afkrydser boxen så man kan se din mail og adgangskode, tryk næsten

Vent lidt også er du færdig, der kommer en resume af dine instillinger og husk at aktiver kontoen

Så har du hotmail på mail

 

Ang. Outlook, så ligger det en del år tilbage at det var på banen til mac. Der har været rygter om at det ville vende tilbage - Det er det sidste jeg har hørt. Jeg vil også sige, hvis du holder fast i Outlook fordi det har et layout som du kender, så vil jeg alligevel opfordre dig til at give mail en chance - bare et par dage, det er det bedste mail pgr jeg selv nogenside har haft fingrene i.

Mvh. Jesper

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Spar licens pengene og brug Open Office. Den er stort set identisk med Microsoft Office, men er gratis:-) og det vil ikke tage dig mange minutter før du er fuldt kørende med Open Office til Mac.

Drop Outlook og brug Mozilla Thunderbird. Den er langt bedre end outlook, men det vil taget lidt tid før du har fuldt styr på den, men du vil bliver glad i længden.

 

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Det afhænger helt af hvad dine krav er.

Kan kun trække lidt på smilebåndet over påstande om at både Apples Mail og Thunderbird er lige så gode som Outlook. Sandheden er at det netop afhænger helt af hvad dine krav er.

Det samme angår dine krav til en kontorpakke. Har du mindre krav er OpenOffice fin, men kræver du mere kan MS Office være nødvendigt.

Personligt gider jeg ikke selv bruge OpenOffice af den klare grund at den ikke tilbyder noget som MS Office ikke selv tilbyder. OO tilbyder det samme, bare i et grimmere interface og med færre funktioner. OO leger hele tiden catch-up med MS Office i stedet for at tilbyde noget nyt. Se bare på planerne om at lave et ribbon UI i OO.

 

Anyway, det hele afhænger af dine krav.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)