Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skat moms osv på test/demo varer?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have gennemtestet et nyt produkt jeg er begyndt at føre, for at skabe lidt mere opmærksomhed omkring produktet, da mine kunder ikke altid er så vovede at prøve noget nyt.

Jeg tror selv 100% på produktet og testeren laver en objektiv anmeldelse af produktet så folk kan se om det er noget for dem. Det er desuden en person som mange af mine kunder har stor tillid og tiltro til (han siger altid sin ærlige mening)

Hvordan skal jeg gøre mht mit regnskab på sådan et produkt? kan jeg trække noget fra?

Det er et produkt (en slags filter) som jo ikke bliver opbrugt i den periode det tager at teste det igennem. Og jeg får det retur når testen er slut.  Dvs jeg har mulighed for at sælge det som test/brugt vare bagefter.

For at produktet kan køre i aktion skal der bruges nogen filtermaterialer som så bliver opbrugt mens testen løber. Hvad kan jeg gøre med disse?

Er det bare penge ud af 'egen' lomme hvis jeg ønsker at få sådan et produkt testet?

Er ret sikker på at det er en stor reklamefaktor at få de omtalte produkter testet, af pågældene person, især hvis testen løber over al forventning.

Er der nogen der kan hjælpe? er lidt på herrens mark angående det her og mit regnskab.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har en igangværende virksomhed ville jeg betragte det som udviklingsomkostninger og fratrække dem. Du skal så indtægsføre et evt. senere salg af filteret som brugt.  Du kan også vælge bare at udgiftsføre forbrugsomkostningerne (materialerne). 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak

det hjalp jo en del på det, var bare ikke helt sikker på om man måtte det.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)