Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privatejet selskab - moms - skat - fradragsberettigelse ...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at have styr på min skat og moms og skattefastsættelse, herunder hvilke ting jeg kan fradrage i min personlige indkomst. Moms hensætter jeg på en konto, hver gang jeg fakturerer så der er "sparet op" til det, (B-)skat betaler jeg via girokort efter en fastsættelse som jeg selv vurderer. Jeg kunne godt tænke mig at sætte til side til skat løbende, hvis det er muligt og i det hele taget få optimeret så der ikke kommer nogle overraskelser i år/til næste år.

Firmatype: Privatejet

Omsætning: Ikke fast ("Løn" trækkes ud efter behov - tæring efter næring)

Arbejdsplads: Privat hjem - er der noget at trække fra her? El, varme m.m.

 

Udgifter: Mobil, internet, computer, skattefri kørselsgodtgørelse.

 

Hvem har lyst til at komme med gode råd til bedre styring af mit selskab?

 

Christian Schrøder, 40 700 791

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Schrøder, og velkommen til Smile

Mht til styring af dit selskab, så kommer det jo også an på hvor meget eller lidt du forventer at omsætte for, og om du har tænkt dig at udbetale alt som løn, eller du vil spare op i firmaet. Hvis du vil spare op i firmaet også, så kan du med fordel benytte virksomhedsordningen eller kapitalkastordningen.

Med hensyn til dit arbejde hjemmefra og dertil hørende fradrag, så kan du læse mere om vilkårende her : SKAT Hvor du iørigt kan læse mange andre ting om privatejet virksomhed og hvad der stilles af krav.


Mvh

Peter

 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej faktisk ikke. Det lader til at du har helt styr på det. Du spare op til momsen og har allerede fastsat nogle b-skatte rater.

Bare husk, at du bliver beskattet af dit overskud og ikke "din løn". Idet det laver til, at du ikke hæver det hele ud, vil jeg også sige, at du skal kigge lidt på VSO og de fordele der deri.

Hvis du er i nærheden af top skattegrænsen og forventer en restskat, kan der være en lille fordel i at betale restskatten d. 2/1-2010 og derved lade hævningen indgå i regnskabsåret for 2010, hvor topskattegrænsen er sat op.

PS. En enkeltmandsvirksomhed eller personligejet virksomhed er ikke et selskab :O)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)