Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opløsning af Aps via betalingserklæring

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tusind tak Bent, du har virkelig været en stor hjælp... Og tak for at jeg holde weekend med lidt mere ro i sjælen... :O)

God weekend

Tilmeldt 22. Oct 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent,
Undskyld jeg forstyrrer igen, men jeg kunne godt tænke mig at se noget dokumentation på at 3 års reglen, som jeg nævnte tidligere, ikke er en faktor jeg skal regne med. Er det muligt?

På forhånd tak... :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken 3 års regel tænker du på ?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 22. Oct 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet fortalt af en anden revisor at jeg kun kan få fradrag for de 125K og ikke de 200K fordi jeg har ejet anparterne mindre end 3 år.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jf. Bent tidligere svar er gælder 3 års reglen ikke længere for unoterede aktier.

SKAT har lavet nedenstående vejledning  (se under unoterede aktier)

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=362804&vID=201023

Der er således heller ingen beløbsmæssige restriktioner for at du ikke kan få det få fulde fradrag.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

kallekalle:

Jeg er blevet fortalt af en anden revisor at jeg kun kan få fradrag for de 125K og ikke de 200K fordi jeg har ejet anparterne mindre end 3 år.

Som Henrik også skriver er der ingen 3 års grænse for personer. Der er fradrag for tab på unoterede aktier. Mon ikke du og revisoren har talt forbi hinanden. Om der så var en 3 års grænse ville ovenstående være noget vrøvl idet dit tab er din anskaffelsessum som er de 200.000

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 22. Oct 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tusind tak for hjælpen - endnu engang... :O)

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent.

Nu har jeg læst disse 4 linier igen og igen og igen og jeg håber du vil tage dig tid til at ende det med mig igen ;-)

De 300.000 har jeg desværre ikke kunne trække ud som tilgodehavende af hverken datterselskab eller Holding.

Så jeg har vel et skattefradrag i mit Holding på endten 125.000 eller 300.000 som udløses den dag der er indtægter i Holding igen?

Men så blir jeg lidt forvirret over "herunder indkomst fra datterselskabet og holdingselskabet er samtidig skattefri af udbytter og avancer fra datterselskabet fra 1/1." Kan du prøve at omformulere det lidt :-)

Lidt info vedr. pengestrømmen i mine selskaber:

Holding stiftet med 300.000 kr som jeg kautionerede for personligt.  Datterselskab (Aps) etableret og fik i løbet af året brugt de 300.000 fra Holding for til sidst at gå konkurs.. Så nu sidder jeg som tidligere skrevet med et Holding som ejer et nyetableret selskab der driver en udlejningsejendom.

På forhånd tak

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er lidt gal på den. De 300.000 gode kroner du omtaler har du jo formentlig fået tilbage delvist i form af et tilgodehavende. Tabet i holdingselskabet kan ikke modregnes i anden indkomst, herunder indkomst fra datterselskabet og holdingselskabet er samtidig skattefri af udbytter og avancer fra datterselskabet fra 1/1. Dvs. tabet kan kun anvendes hvis du laver fortjeneste på mindre beholdninger af unoterede og børsnoterede aktier

Det var disse linier ;-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Okey - Hvis du har stiftet et holdingselskab ved kontant indskud af 300.000 og det hele er berigtiget som anpartskapital og overkurs, fremfor personlig mellemregning, så vil du få fradrag personligt for de 300.000 kr. når du lukker holdingselskabet. 

Det jeg skriver i ovenstående omhandler den situation hvor du lukker datterselskabet men opretholder holdingselskabet, hvor der opstår et tab i holdingselskabet.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)