Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opløsning af Aps via betalingserklæring

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent,

"Selve salget af anparterne i datterselskabet udløser blot et tab i holdingselskabet som ikke kan anvendes til andet end modregning i fremtidige skattepligtige aktiegevinster i selskabet."

Jeg forstår ikke helt denne linie. Kan du forklare lidt nærmere. Jeg læser det som om at fradragget kun kan bruges til evt. fremtidige aktiegevinster i selskabet. Men der er jo ikke fx. ikke noget selskab? Og jeg læser det som om at jeg så ikke kan trække de 200K fra på min selvangivelse, så jeg får et "afslag" i skatten?

Undskylder meget min uvidenhed :O(

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du blot sælger aktierne i datterselskabet - hvad du jo har gjort - opstår der et tab i holdingselskabet som kan fremføres og anvendes til modregning i andre gevinster i holdingselskabets levetid.

Tabet på datterselskabsaktierne gør naturligvis også at værdien af holdingselskabaet reduceres. Opløser du holdingselskabet - hvad jeg forstår at du vil gøre - kan ovenstående tab ikke bruges længere men det tab du kan konstatere på aktierne i dit holdingselskab får du fradrag for personligt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 22. Oct 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tusind tak, så er jeg med... :O)

Det er præcis den proces jeg akter at gennemføre...

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Æv.... Ja så er det jo som jeg hele tiden havde "frygtet" og som trådstarter sikkert også kommer til at "hade".

Det koster penge at tjene penge og det koster også penge at PRØVE at tjene penge ;-)

Min status i dag er jeg tabte de 300.000 gode beskattede kroner. Det tab kan jeg IKKE trække fra på min personlige selvangivelse men derimod står der et skattefradrag og venter i mit Holding selskab, det fradrag venter så på jeg en dag kommer til at tjene en masse penge i et selskab ejet  af Holding...... Ja HURRA! Når man lige har tabt 300.000 er man en smule skræmt for at starte noget nyt op. Et Holding  kan selvfølgelig sælges og da især med dette skattefradrag meeen det er de færreste der tør købe sådan et selskab da man som køber aldrig kan være sikker på at der ikke pludselig kommer regninger ind af døren hæftet på Holding. Så man er ligesom sat skakmat og "tvunget" til at holde liv i sit Holding og dermed betale for revision (årsregnskab) hvert år og så håbe på man finder den rigtige ide og starte datterselskab/firma op igen så man kan bruge skattefradraget i Holding. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal nok lige nævnes at jeg (måske dumt..) har stiftet et datterselskab der driver en udlejningsejendom under mit Holding. Ejendommen giver et beskedent overskud som p.t. skal blive i datterselskabet (til fremtidige renovering og vedligeholdelse

Tilmeldt 22. Oct 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke som jeg likvidere dit Holding via en betalingserklæring og opnå samme fradrags muligheder som jeg?

Man bliver sku' lidt små parnoid og tvivlen på om jeg virkelig kan trække de forbandede 200K fra stiger og stiger...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er lidt gal på den. De 300.000 gode kroner du omtaler har du jo formentlig fået tilbage delvist i form af et tilgodehavende. Tabet i holdingselskabet kan ikke modregnes i anden indkomst, herunder indkomst fra datterselskabet og holdingselskabet er samtidig skattefri af udbytter og avancer fra datterselskabet fra 1/1. Dvs. tabet kan kun anvendes hvis du laver fortjeneste på mindre beholdninger af unoterede og børsnoterede aktier.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

kallekalle:

Kan du ikke som jeg likvidere dit Holding via en betalingserklæring og opnå samme fradrags muligheder som jeg?

Man bliver sku' lidt små parnoid og tvivlen på om jeg virkelig kan trække de forbandede 200K fra stiger og stiger...

Hvad er det du er i tvivl om ?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 22. Oct 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Bærskog's indlæg forvirrer/bekymrer mig blot...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

OK - Ansku Bærskogs indlæg sådan at han vil bevare sit holdingselskab og derved ikke realiserer noget personligt tab.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)