Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skubber firma skat

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet gift for et år siden og min mand har et firma personlig eget. I hans regnskab skriver revisor at han skubber et temmeligt stort beløb i skat !

 

Skal det forståes sådan at lukker han firmaet - så falder den skat til indfrielse ? han har nu oprettet et nyt firma - såfremt dette giver underskud i år vil det så nedbringe skattegælden ?????

Jeg er klar over jeg nok skal gå til advokat - for hænger jeg også på hans gæld når det er hans firma og han har haft dette i rigtig mange år.

 

Jeg selv har fuldtids job - men har også mit eget firma - løber jeg en risiko pga min mands firma -

skal jeg have lavet en ægtepagt eller hvad for at sikre mig og mit sunde firma

MVH Dorthe

 

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er næppe tale om en skyldig skat men en udskudt skat. Den udskudte skat kan bestå i store skattemæssige afskrivninger på bygninger eller opsparet overskud i virksomhedsordningen, og sådanne skatter vil forfalde til betaling når ejendommen sælges/der hæves midler ud over årets overskud.

Har han underskud i anden personlig virksomhed vil dette kunne udligne en beskatning af opsparede overskud i virksomhedsordningen og derved nedbringe den udskudte skat. Taler vi om en ejendom vil underskuddet i det omfang det ikke kan udnyttes blive fremført og kunne modregnes i en ejendomsavance ved salg af ejendommen, så svaret på dit spørgsmål er ja.

Den anden del ville jeg nok lade en jurist (Henrik ???) svare på.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om han undlader at udbetale sig særlig meget i løn, for at slippe for at betale skatten. Men det hjælper ikke noget at på lang sigt bare akkumulere pengene i firmaet, især ikke hvis han regner med at lukke det inden for en nær fremtid.

I burde overveje at oprette et holdingselskab, hvis han har problem med at komme af med overskuddet.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det  er en personlig virksomhed vi taler om såvidt jeg kan se og der vil de akkumulerede ikke hævede overskud typisk stå soom opsparede overskud i virksomhedsordningen. Ellers er der ingen udskudt skat.

Taler vi om et selskab så vil den udskudte skat i selskabet og hos anpartshaveren være den samme uanset om man etablerer et holdingselskab eller ej. Et holdingselskab laver man af andre årsager.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hans firma er personligt eget - der har for 3 år siden og årene før været et stort overskud. Firmaet ejer også fabriksbygningerne - men der er lån i dem som har eksisteret fra overtagelsesdatoen - som ligger nogle år tilbage.

Indtjeningen i firmaet nu (altså overksud og løn) er ikke mega stort men der er til han kan trække en normal arbejdsløn ud af firmaet som han jo så lever af.

Han har udvidet med to nye firmaer  -  fordi han det oprindelige firma får mindre og mindre at lave da underlevendrører sender alt til Kina i stedet for. Udvidelsen er med henblik at sikre en fremtid -

men begge de nye firmaer er der investeret for os store beløb i - og det giver jo underskud i år - men på sigt overskud forhåbentligt.

Jeg tænker at dette underskud barbere af på den udskudte skat .

håber der er n jurist der kan svare på hvad jeg kan komme til at hæfte for og hvad jeg kan gøre for at sikre mig og min bolig ( som vi er flyttet ind i )

Tak for svarene Bent - jeg har kunnet bruge dem

MVH Dorthe

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige - hvad gør vi for at undgå mere udskudt skat - fremover ?

vi skal jo forvente at han i løbet af de næste 10-15 år ville skulle stoppe med at arbejde helt og det vil jo være en personlig katastrofe for os hvis vi så står med en skattegæld på flere 100.000 tusinde

 

mvh Dorthe

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt underskuddene i virksomheden vil kunne anvendes via hævninger af de opsparede overskud som derved kan nedbringes. Forudsætningen for at I kan udskyde skatten af de opsparede overskud er at virksomhederne eller en af dem holdes i live så han fortsat kan bruge virksomhedsordningen. Herudover er det afgørende at der ikke hæves mere end de årlige overskud for at undgå at der udløses beskatning af de opsparede overskud. Dog vil I jo formentlig gerne at der hæves opsparede overskud - og hæves midler i virksomheden - så underskuddene udnyttes.

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)