Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At ansaætte sælger/konsulent

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på amino

Jeg er lidt på bar bund så håber på lidt hjælp... Hvis jeg ønsker at "ansætte" en sælger der skal finde "firmaer" jeg kan lave opgaver for.

Er det "fair" at ansætte en der udelukkende for provision af salget? eller plejer sælgere at få en fast løn + provision??

Findes der freelance sælgere? som i så fald "kun" vil få provisionen?

Og hvis han skal sælge en vare til 3000-10000 kr, hvad vil han så skulle have i provision??

 

Håber ikke det er et alt for forvirrende indlæg, men er sgu lidt forvirret på det område ;)

God aften herfra

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

lige_begyndt:

Hej alle på amino

Jeg er lidt på bar bund så håber på lidt hjælp... Hvis jeg ønsker at "ansætte" en sælger der skal finde "firmaer" jeg kan lave opgaver for.

Er det "fair" at ansætte en der udelukkende for provision af salget? eller plejer sælgere at få en fast løn + provision??

Findes der freelance sælgere? som i så fald "kun" vil få provisionen?

Og hvis han skal sælge en vare til 3000-10000 kr, hvad vil han så skulle have i provision??

 

Håber ikke det er et alt for forvirrende indlæg, men er sgu lidt forvirret på det område ;)

God aften herfra

Du kan godt ansætte en sælger på ren provision. Dog skal du nok være opmærksom på at det kan være svært at tiltrække en sælger på ren provision. Men de dygtige sælgere vil gerne arbejde på ren provision. De kigger ikke så meget på om lønnen er fast/provision eller ren provision. De kigger mest på selve produktet og den procentsats du vil give i provision.

Typisk vil en sælger på provision tjene mere end en fastlønnet sælger. Hvis den faste løn er i niveauet 30-35.000, så vil sælgeren på provision nok forvente at kunne tjene ca. 40.000.

For sælgeren handler det meget om hvorvidt han/hun har tillid til dig og troen på at dit produkt er salgbart.

Du må aldrig give ren provision fordi du selv er i tvivl om hvorvidt produktet kan sælges. Så du skal selv tro 100% på produktet og gerne kunne sælge det. Husk at I får kun succes, hvis sælgeren får succes - så sæt gerne provisionsatsen højt indledningsvis.

Held og lykke med det videre forløb

 

 

 

 

Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Når du skriver - så sæt gerne provisionsatsen højt indledningsvis - hvad mener du så med indledningsvis!

Er det at man kan sænke satsen på et tidspunkt eller hvordan skal det forståes

Mvh Annette -

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

bynoer.dk:
Er det at man kan sænke satsen på et tidspunkt eller hvordan

 

Nu kender jeg ikke selv nogen der vil gå ned i løn Crying... formuleringen kan selvfølgelig misforståes.

hvis du sænker lønnen, er det rimelig sikkert at du fjerne entusiasmen og begejstringen også.

 

mvh.

Michael

Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

det er jeg godt klar over... Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)