Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestilling & ordrebekræftelse på webshop: hvem er bundet hvornår?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Har søgt rundt på amino, men kan ikke finde tilstrækkeligt uddybende svar på mit spørgsmål...

Jeg er ved at lægge sidste hånd på min webshop, og skal have fastlagt hvilke mails kunden skal modtage ved bestilling.
Webshop-systemet lægger op til én fremgangsmåde, som jeg nok vil anvende.
Jeg er dog i tvivl om hvem der bliver bundet hvordan, når handlen foregår på følgende måde:

webshoppen har kunden bl.a. mulighed for at konfigurere og tilpasse produkter. Når kunden er tilfreds med en konfiguration, kan den tilpassede vare lægges i kurven, og en bestilling kan foretages. Ved bestillingen kan kunden fx betale med dankort. Inden bestillingen kan fuldføres, skal kunden afkrydse at denne har læst og accepterer mine handelsbetingelser.

Idet bestillingen modtages, sendes der automatisk en ordrebekræftelse til kunden. I denne ordrebekræftelse gør jeg opmærksom på at aftalen ikke er endeligt bindende, før kunden modtager en (manuelt afsendt) besked om at status for bestillingen er "accepteret". **
Når jeg har tjekket at der ikke er fejl i bestillingen, OG at kundens personlige konfiguration af produktet er mulig (systemet bør automatisk tjekke dette, men man kan jo aldrig være helt sikker...) sætter jeg status til "accepteret", og der sendes en kort mail til kunden herom.

** I mine handelsbetingelser tager jeg forbehold for force majure, fejl i priser, etc.

Herfra sørges for at produktet konfigureres efter kundens ønsker, og vare+faktura afsendes samtidig med at betalingen trækkes fra betalingskortet.

Så er mine spørgsmål:
Kan jeg på denne måde tillade mig at skulle "godkende" en bestilling før den er bindende for mit vedkommende?
Og hvornår i processen binder kunden sig til handlen?

Så vidt jeg kan læse mig til her: http://www.itu.dk/people/borgen/ehandelsjura/artikler/e-butik_ordrebe.htm
Er det ikke udelukket at gøre som jeg har planlagt...

(Det skal siges at jeg er ved at undersøge hvor vidt jeg rent juridisk kan frasige mig de 14 dages returret på de personligt tilpassede varer. Det vil være ualmindeligt besværligt for mig få returneret/annulleret en ordre med en special-tilpasset vare)

Håber at i kan komme med svar, erfaringer, eller gode råd Smile

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden er jo aldrig forpligtet før vedkommende har modtaget varen. Nægtes modtagelse, så er der ik meget at gøre...

Mivia:

(Det skal siges at jeg er ved at undersøge hvor vidt jeg rent juridisk kan frasige mig de 14 dages returret på de personligt tilpassede varer. Det vil være ualmindeligt besværligt for mig få returneret/annulleret en ordre med en special-tilpasset vare)

Så snart du tilpasser et produkt kan du vælge at frasige de 14 dages returret. Vær dog opmærksom på at kunden stadigvæk kan nægte at modtage pakken, og den dermed går retur...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Jeg forventer at tage personlig kontakt til kunden ved større bestillinger, for at få en fornemmelse af om ordren er til at regne med.

Hvis jeg vurderer at der er tale om direkte forsøg på fusk, har jeg vel lov til ikke at acceptere bestillingen? (Har hørt fra flere andre at det er noget der sker i branchen)

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Så snart du tilpasser et produkt kan du vælge at frasige de 14 dages returret. Vær dog opmærksom på at kunden stadigvæk kan nægte at modtage pakken, og den dermed går retur...

Ja kunden kan nægte modtagelse, men hvis ikke kunden har returret, så har kunden vel ikke krav på at få sine penge retur?

Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan.:

Ja kunden kan nægte modtagelse, men hvis ikke kunden har returret, så har kunden vel ikke krav på at få sine penge retur?

Det lyder umiddelbart ret ufordelagtigt for kunden...
Men hvis det virkelig er sådan det er, må jeg hellere forklare det i mine handelsbetingelser...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan.:

Ja kunden kan nægte modtagelse, men hvis ikke kunden har returret, så har kunden vel ikke krav på at få sine penge retur?

Jo for at nægte modtagelsen og returret er 2 forskellige ting... Du kan ik tvinge en kunde til at modtage et produkt, og nægte modtagelse er sidste udvej, før returretten tages i brug. Kender flere der har haft den der problematik, og hvergang har de måtte bide i det sure æble fordi privatkunder er beskyttet i hoved og bip... ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Teleselskaberne laver et trick, når de sælger telefoner via telefonen:

Der læser de HELE fortrydelsesretten op for kunden i røret, og siger at den kan leveres om 14 dage (efter fortrydelsesretten er udløbet) eller de kan frasige denne ret, og få den leveret med det samme.

Det kunne være du kunne tænke noget af det samme ind i dit..

Mvh Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har da ellers altid regnet med at de 14 dages fortrydelsesret først starter idet kunden modtager varen...?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Anders Jørgensen:

Teleselskaberne laver et trick, når de sælger telefoner via telefonen:

Der læser de HELE fortrydelsesretten op for kunden i røret, og siger at den kan leveres om 14 dage (efter fortrydelsesretten er udløbet) eller de kan frasige denne ret, og få den leveret med det samme.

Ja men det hjælper ik meget, når fortrydelsesretten overfor private gælder fra modtagelsestidspunktet... Så er det et fedt, men blot endnu et bevis på teleselskabernes manglende moral!

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mivia:

Jeg har da ellers altid regnet med at de 14 dages fortrydelsesret først starter idet kunden modtager varen...?

Det gør den også... Om du tager 10 år om at levere produktet efter bestilling, så er der stadig 14 dages fortrydelsesret fra modtagelsestidspunktet på B2C fjernsalg...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)