Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import moms fejlberegning fra Skat

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har netop importeret nogle vare fra Kina, og har i den forbindelse fået en månedsopgørelse fra Skat for hvad jeg skal registrere som import moms.

Problemet er at de importerede vare inkl. forsendelse beløber sig til ca. 800,- men på opgørelsen fra Skat står der at jeg skal indberette 26,25 Kr.

Efter min overbevisning er det sket en fejl, burde beløbet ikke snarre blive 800x0,25 = 200,-

Hvordan beregnes denne importmoms? er det ikke (varens pris + forsendelse)x0,25?

Kan jeg bare rette til det rigtige beløb på momsangivelsen, og se igennem fingre med beløbet fra skat.

Det stammer sikkert fra at den følgeseddel der var med varen havde temmelig mange kinategn over det hele, og det kunne være svært at aflæse beløbene korrekt.

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem har indfortoldet varene ?

Som du skriver, bliver momsen beregnet af varens pris + fragt. Men hvis varens pris er angivet forkert har du også betalt for lidt i Told. Du skal lave en rettelses angivelse, så det hele bliver rigtigt, du kan ikke bare rette beløbet på momsangivlesen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Afhænger af varen.

Men alle de gange jeg har fået en opkrævning var det fra Post Danmark og den blev udregnet således.

 

Varens-pris * 1,25 + 155 (Post Danmark Gebyr)

 

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker

Det er TNT som har fortoldet varen, men kineseren der har sat forkert beløb på fakturaen.

Der er ikke told på de vare jeg har købt hvorfor dette ikke spiller nogen rolle i dette regnskab.

Derfor tænker jeg at jeg bare kan opgive det korrekte beløb på momsangivelsen og i mit regnskab

jeg er importregistreret så jeg har ikke haft fysiske penge op ad lommen i forbindelse med importmomsen

/Mivm

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen som ved om det er ok bare at rette den indberettede moms selv om den opgørelse jeg har fået fra skat siger noget andet?

Der er ikke told indblandet da varene ikke skal fortoldes eller rettere toldsatsen er 0%

/Mivm

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg ville lade det blive som SKAT nu har udregnet.

Især fordi kineserne oftest arbejder med proforma-invoice til et formål og commerciel-invoice til et andet

formål.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

mivm:

Hej Aminoer

.

Problemet er at de importerede vare inkl. forsendelse beløber sig til ca. 800,- men på opgørelsen fra Skat står der at jeg skal indberette 26,25 Kr.

Efter min overbevisning er det sket en fejl, burde beløbet ikke snarre blive 800x0,25 = 200,-

Hvordan beregnes denne importmoms? er det ikke (varens pris + forsendelse)x0,25?

Kan jeg bare rette til det rigtige beløb på momsangivelsen, og se igennem fingre med beløbet fra skat.

Det stammer sikkert fra at den følgeseddel der var med varen havde temmelig mange kinategn over det hele, og det kunne være svært at aflæse beløbene korrekt.

Hej

Det er vigtigt at huske på at det er dig som er ansvarlig for at indbettet korrekt til SKAT i forbindelse med import. Dette gælder både for beregningsgrundlaget (værdien) samt at du anvender den helt rigtige varekode. Gør du ikke det vil det i værste tilfælde få uoverskugelige konsekvenser.

Bed TNT om at lave en korrektion af toldangivelsen så de anvender de rigtige tal. (du må jo have en faktura fra leverandøren)

Mvh

Ravn

 

 

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Det er korrekt, jeg har en faktura direkte fra leverandøren på det fulde beløb, det er kune beløbet han har oplyst til TNT som er forkert.

 

Mener du dermed at jeg bare skal beregne min købsmoms til at være samme beløb som Skat har beregnet (Ca. 26,-), således at det ender i et "0", og i regnskabet kontere varekøb uden moms til det beløb jeg har betalt leverandøren (I mit tilfælde ca. 800,-)

Når jeg sælger varerne lægger jeg selvfølgelig 25% moms på! så de skal nok få deres penge :-)

/Michael

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...jeg har utallige tilfælde, hvor proforma-invoice danner grundlag for told-og importmomsberegning.

/peter

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Jeg ville lade det blive som SKAT nu har udregnet.

Især fordi kineserne oftest arbejder med proforma-invoice til et formål og commerciel-invoice til et andet

formål.

Utroligt at en revisor siger sådan noget!

Hvis SKAT kommer på revision hvordan vil du så forklare dem at  moms / told beregningsgrudlaget for  den vare  ikke stemmer med fakturaen? 

 

Mvh

Ravn

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)