Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

årlige udgifter på timelønnet vs. timelønnet funktioner

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Bylderup Bov, Sønderjylland
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Matronics.dk Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.
Da vi mangler en ekstra ansat, er vi ved at Headhunte en person som på nuværende tidspunkt er ansat som almindelig timelønnet. Stillingen hos os vil blive timelønnet funktionær og vi tilbyder ham samme timeløn som på hans nuværende arbejdsplads.

Problematikken er så at jeg ikke lige kan overskue hvorvidt personen i sidste ende får mere eller mindre udbetalt på årligt basis med  løn under ferie osv. Og mest af alt hvad betaler vi som arbejdsplads i samme setup ? Wink

Vi vil så vidt muligt matche hans nuværende årlige Brutto lønindtægt, så derfor er det vigtigt for mig at vi ikke går hen og tilbyder ham for lidt/meget

En simpel opstilling :

Alm. timelønnet 170,- Dkk pr time, 37 timer om ugen. 

Funktionæransat  170,-  Dkk pr time, 37 timer om ugen. 

Vil det i sidste ende slutte på samme resultat for os som virksomhed og for den ansatte med samme timetal og ferier ? Geeked

Vi skal selvfølgelig lige se bort fra optjent ferie osv. fra tidligere arbejde.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Såvidt jeg kan regne ud, vil der være et par tusinde kr. til forskel på de 2 løsninger, når vi snakker løn incl. feriepenge/løn under ferie.

Men det at der er tale om en funktionær stilling medfører i sig selv en højere (potentiel) omkostning for virksomheden - Fuld løn under sygdom, længere barselsorlov og længere opsigelsesfrister.

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er arbejdets karakter, som bestemmer om en medarbejder er funktionær (altså omfattet af funktionærloven) eller ej. Hvis stillingen er omfattet af funktionærloven skal reglerne om opsigelsesvarsel, barsel, løn under sygdom osv. følges, uanset om medarbejderen er timelønnet eller månedslønnet.

Hvis medarbejderen ikke udfører arbejde, som er omfattet af funktionærloven, kan det formentlig være billigere med en timelønsansættelse end en månedsløn, men det afhænger af, hvordan aftalen er skruet sammen - herunder især forhold omkring helligdage og sygdom.

Fra Bylderup Bov, Sønderjylland
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Matronics.dk Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak for de venlige bud Smile Arbejdets indhold gør desværre at det er funktionær betinget.

Det er netop løn med feriepenge vs. fuldløn under ferien som jeg ikke helt kunne gennemskue hvorvidt firmaet havde ekstra udgifter eller om det kommer til at gå nogenlunde op i sidste ende.

Det er jo ikke helt det samme hvis vi skal betale 6 ugers løn under ferie oveni, i forhold til en almindelig timelønnet. Så derfor var det vigtigt for mig hvorvidt man så skulle tage forbehold for det f.eks med en lidt lavere timeløn så når året er omme så ender funktionæren med samme brutto løn som den "normal ansatte". Smile

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal iht. Ferieloven betale 5 (ikke 6) ugers ferie, enten ved indbetaling til Feriekonto eller som ferie med løn. Derfor går ferie-delen nogenlunde lige op, uanset og der er tale om en timelønnet eller en månedslønnet.

Fra Bylderup Bov, Sønderjylland
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Matronics.dk Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette.

Tusind tak for dit svar, det var lige hvad jeg havde brug for Big Smile

Ggod weekend til jer alle Wink

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)