Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbedring af Page Rank

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lavet en hjemmeside, der beskæftiger sig med teorier inden for business management. Siden er på engelsk, og målet er at distribuere teoretisk stof til MBA og MSc studerende.

Mit problem nu er, at jeg ønsker min Page Rank forhøjet. Er der nogen der har nogle effektivi råd til dette? Har forsøgt mig med at få backlinks fra diverse gratis directories, men tror ikke det er særligt effektivt.

På forhånd tak

www.businessmate.org

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ønsker du din Google Toolbar Page Rank forhøjet? (Det lille tal fra 1-10 som Google offentliggør)

Eller vil du have bedre placeringer på Googles søgeresultater?

Hvis det førstnævnte, skal du have flere links fra sider, der selv har høj pagerank. (og helst få udgående links). Men du vil ikke kunne bruge pagerank i sig selv til meget andet end at kigge på.

For hvis det er placeringer, der drejer sig om, skal du sørge for at din hjemmeside er optimeret til de relevante søgeord og er støttet af links med relevante ankertekster fra andre sider. (sådan skåret meget ud i pap)

Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Rigtig godt post af Frank,

Hvis du vil have højere Pagerank må det korte svar være at du får Backlinks fra sider med høj pagerank, Gå efter kvalitetslinks frem for mange pagerank 0 links.

Hvis du bruger Fifrefox, kan jeg klart anbefale dig at bruge et addon der hedder "SEOquake"  det kan vise dig de vigtigste data for en side, herunder PageRank, og samtidig kan det vise dig om der er Nofollow på diverse links. Hvis du finder en hjemmeside hvor alle udgående links er nofollow, skal du hvertfald lige være skarp på at der er follow på dit link :-)

Dbh simon.

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sådan set mine placeringer jeg ønsker forhøjet. Jeg har gjort en del ud af, at mine side titler er klare, og at de står i H1 format. Ved dog ikke, om du mener, det kan gøre en forskel.

Hvad er en ankertekst egentlig? Er ikke helt sikker på det.

Vil en højere pagerank ikke forbedre mine siders placeringer?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har i hvert fald gjort nogle ting ganske rigtigt. Dine "emnesider" har nogle rigtige gode titles. F.eks. "What is contingency theory?".

Men hvis jeg kigger på din forside, skal du arbejde med dine interne links også.

For en "ankertekst" er den tekst, som man linker med. Du bruger f.eks. "Read Ressource" som ankertekst på alle de links fra forsiden, der leder fra dine featured ressources til selve artiklerne. Google bruger ankerteksten som en strømpil for, hvad den modtagende side handler om. Derfor bør ankerteksten være "contingency theory" eller "what is contingency theory" i stedet.

Det samme gælder for links fra kataloger og alle andre steder, du kan få links. Sørg for at få en varieret række ankertekster, der hver især indeholder nogle af de ord, som din side skal findes på. Dvs. links direkte til forsiden kan hedde nogle med management theories, mens dem til artikelundersiderne skal hedder noget, der er relevant for artiklens emne.

Og nej, en høj pagerank i sig selv, vil ikke forbedre dine siders placeringer. Relevante ankertekster og links slår pagerank.

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, er glad for jeg er ok på sporet, og at jeg nu ved mere om ankertekster.

Jeg vil måske ikke bruge "Read Resource" men i stedet bruge titlen som link. Er det rigtigt forstået, at det kunne være en forbedring?

Tusind tak for den meget gode hjælp!

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

BusinessMate:
Vil en højere pagerank ikke forbedre mine siders placeringer?

Efter min bedste overbevisning, nej. PageRank bliver ikke brugt af Google - og seneste har de også fjernet PR fra Google Webmaster Tools.

BusinessMate:
Hvad er en ankertekst egentlig? Er ikke helt sikker på det.

Ankerteksten er det eller de ord, brugeren kan klikke på. Af seo-mæssige årsager, bør ankerteksten indeholde dit søgeord/keyword <= ankertekst!

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

BusinessMate:
Jeg vil måske ikke bruge "Read Resource" men i stedet bruge titlen som link. Er det rigtigt forstået, at det kunne være en forbedring?

Yes, så indeholder ankerteksten dine vigtigste keywords, og det er godt for din placering i søgeresultaterne.

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

BusinessMate:

Ok, er glad for jeg er ok på sporet, og at jeg nu ved mere om ankertekster.

Jeg vil måske ikke bruge "Read Resource" men i stedet bruge titlen som link. Er det rigtigt forstået, at det kunne være en forbedring?

Tusind tak for den meget gode hjælp!

Det vil helt rigtigt være en forbedring at linke med titlen frem for at bruge en "læs mere" eller "klik her"-tekst.

Det kan måske være en fordel for dig at investere lidt tid i at læse lidt om SEO, før du bruger meget mere tid på linkkataloger m.m..

Prøv f.eks. at læse light-udgaverne af Rosenstands SEO-Lex eller Demibs SEO 2.0. Det vil forhåbentlig give dig lidt bedre fornemmelse for SEO. Ellers findes der også meget læseværdigt SEO-stof i arkiverne herinde.

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Super :-) Tak til alle for de gode råd. Ikke så tit man får tilbagemeldinger så hurtigt:-)

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)